Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 242)
    • Ok, bedankt beide voor de info. Het is inderdaad wel nuttig om info te lezen van de regelmatige 993 rijder.

        Dit moest ik weten, bedankt voor de info!

          Zeer mooi! Een manuele 997 met open dak en sportuitlaat.. meer heb je niet nodig!

            Mooi verhaal mannen, top!

              Mooie sound!

                Ferm masjien. Dat in manuele uitvoering zou het, voor mij persoonlijk, perfect maken.

                  Als de ‘ranting’ zou beperkt blijven in dit topic, dan zou ik zeggen laat het open. Echter, het komt jammer genoeg voldoende bovendrijven in andere topics…

                    Bovendien is de GT4 RS tijd met PDK, die van de GT4 met manuele transmissie. Maar ik heb geen idee hoeveel seconden verschil dat teweeg brengt op een tijd van iets meer dan 7 minuten.

                      [quote=”bccars post=287041″]Ik zit niet in het kliekje van Yellow, maar ik zit ook niet in het andere kliekje van die zogezegde 90%.  Wat ik wel kotsbeu ben is die constante oorlog tegen mekaar.
                      Is het zo moeilijk als je iets ziet wat je niet aanstaat om dat gewoon te negeren en voort te klikken ?  VOOR BEIDE PARTIJEN ?  (ik zet dat er maar expliciet bij want er is me in het verleden al verweten dat ik deel ben van het Yellow kliekje)

                       [/quote]
                      +100

                        100 euro is peanuts als ik naar mijn taksen kijk ;-) maar dat wist ik op voorhand
                        Voor de meesten onder ons zal die 100 euro ipv 38 euro geen bal uitmaken. Maar ik begrijp wel dat het moeilijk verteerbaar is omdat de spelregels gewijzigd worden tijdens het spel. Misschien gewoon de regel toepassen voor oldtimers die nieuw ingeschreven worden, en niet voor de oldtimers die al ingeschreven zijn?

                          Bedankt heren.
                          Ik hou het inderdaad veilig, ik ga zeker nog geen grenzen opzoeken. Voorlopig rij ik de wagen ook enkel in het droge, rijden op nat wegdek behoud ik voor wanneer ik de wagen meer gewoon ben (het profiel op de Cup 2’s is eerder beperkt..).
                          En eens investeren in een slipcursusje hier of daar lijkt me ook geen overbodige luxe ;-)

                            Bedankt heren!

                              Bedankt heren.
                              De foto’s zullen later volgen.. ;-)

                                [quote=”Luke post=286781″]leuk relaas en proficiat!!! mooie aankoop 
                                 [/quote]
                                Thx.
                                Ja ik vond het wel opportuun om mijn ervaring hier te delen, kan nuttig zijn voor anderen die een dergelijke aankoop overwegen.

                                  Ondertussen bijna twee jaar verder.. de 997 GTS van 28000 naar 50000 km gebracht. Ik kon twee weken geleden een zeer lucratieve deal doen die ik niet kon laten liggen. Gevolg: 997 GTS verkocht en op zoek naar iets anders.

                                  Vermits de dochters begonnen klagen over de te krappe ruimte achterin, waardoor ik de wagen minder als ‘gezinswagen’ begon te gebruiken, besloten om voor een tweezitter te gaan.

                                  Dus terug bij de vergelijking 997.1 GT3 vs 981 GT4, die ik beide al gereden had. De 981 GT4 staat momenteel, naar mijn mening, te hoog geprijsd en de 997.1 GT3 is minstens 13 jaar oud wat ik toch stilaan te oud begin te vinden. Waarom niet uitkijken voor een 718 GT4? Twee zaken die me tegenhielden op basis van verschillende forums en (sommige) reviews: de lange gear ratios en het geluid.

                                  De gear ratios: de topsnelheid in bijvoorbeeld tweede voor zowel de 997.1 GT3 als de 981 GT4 is quasi identiek aan de 718 GT4, dus daar hoef ik het niet voor te laten. In reviews over de 997.1 GT3 wordt dit trouwens nooit als een ‘issue’ opgegeven.

                                  Het geluid dan: uiteindelijk toch maar besloten om een testrit te gaan doen. Wat een openbaring! Te stil? Geen mooi geluid? Zever in pakskes. De wagen klinkt fantastisch! Anders dan de 997.1 GT3 en 981 GT4: minder ‘high pitch’, maar een zwaardere, diepere brom. En ik ben zelfs slechts tot 5000 rpm gegaan (slechts 500km op de teller), ik ben benieuwd naar de hogere regionen Ik vind het in ieder geval geweldig. Wel minder luid, maar nog steeds luid genoeg, luider dan mijn GTS.

                                  Het rijden. De 718 heeft evenveel maximaal koppel als de 981 en de 997 GTS (420 Nm), en meer dan de 997.1 GT3. Desondank voelde ik beduidend meer ‘oomph’ bij lage en middelhoge toeren in vergelijking met alle anderen die ik gereden heb. Misschien heeft de 718 een vlakkere koppelcurve en is een hoger koppel gedurende langere tijd beschikbaar. Weggedrag was uiteraard subliem, de wagen stuurt fantastisch, maar niet noodzakelijk beter in vergelijking met de 981 GT4 en 997.1 GT3. Op het circuit bij hogere snelheden zal er wel een verschil zijn vermoed ik, maar niet in normaal verkeer. De koppeling was duidelijk zachter bij de 718.

                                  Conclusie: 718 GT4 aangekocht in het erg mooie Gentian blue. Nog een tweetal weken reikhalzend uitkijken (eerst nog vakantie), en dan staat ze in mijn garage

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 242)