
Aangemaakte reacties
-
Vanaf morgen, 01/01/2014, is de biv ongeveer 1600€ en de rijtaks ongeveer 1400€… :what:
Vandaag is/was dit nog respectievelijk ongeveer 1000€ en 1400€… 600 in de pocket van de overheid omdat deze wagens minder milieuvriendelijk zijn. Waar ze wel geen rekening mee houden is het beperkt aantal km dat deze wagens per jaar bollen.
Dus deze van bouwjaar 89 kunnen best wachten met inschrijven tot hun wagen 25j is!In antwoord op: BIV en inschrijving systeem 2014Ik ben enkele weken terug gaan kijken. Dit is geen originele WTL.
Als ik me niet vergis was er geen historiek bij de wagen en had deze toch enige last van roest.
Gezien het geen WTL was heb ik wel niet echt in detail meer gekeken.In antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel3Bedankt, zal ik eens proberen. Huidige zitjes zijn te breed…
In antwoord op: achterbank bij PIk lees hier van verschillende mensen dat ze de kids achter in de 911 laten plaatsnemen. Gebruiken jullie dan een specifiek kinderzitje of zijn er andere mogelijkheden?
In antwoord op: achterbank bij PJeanke, wil zeker uw topic niet hijacken of zo. Maar ik vond het niet nodig een nieuw topic te starten…
Kan iemand tips geven voor onderhoud in Oost Vlaanderen?
Heb volgende garages genoteerd maar geen idee hoe het met prijs/service zit. Iemand tips?
1. Evoluzione Motors (Berlare)
2. Autotech (Merchtem)
3. Willems (Olsene)
4. FG (Zaffelare)Beetje verder, Antwerpen kom ik bij 911motorsport, Marc Panis en nog verder, in Limburg zie ik weer diverse specialisten met kennis en ervaring in de luchtgekoelde. Maar zou toch liever in OVL zien.
Alvast bedankt voor eventuele tips. :applaus:
In antwoord op: Onderhoud 993Knappe 993 en heel leuke triumph projecten zo te zien! :applaus:
Op discovery (chasing classic cars) zijn ze net met een coole triumph bezig… hmm, ondertussen Ferrari.Mogen we weten van welk merk de velgen op de 993 zijn en voor welke verlaginskit je gekozen hebt?
Veel rijplezier!
In antwoord op: Hallo allemaal en even voorstellen.Nice :popcorn:
Wat zijn eigenlijk de voordelen of nadelen van ééndelige of driedelige velgen :?:In antwoord op: 18″ Keskin Speedlines 2x 9,5J ET52 – 2x 8,5J ET52Proficiat! Knappe wagen.
Wat ik me afvraag is welke CO2 waarde gebruikt wordt voor een 964 bij berekening van biv en verkeersbelasting? Euronorm?
In antwoord op: dan toch 964Zijn er opnieuw zaken aan het veranderen omtrent BIV en verkeersbelasting? De gegevens in dit topic zijn toch de gegevens die sinds maart 2012 van toepassing zijn? Met een gespreide invoering van 2 jaar.
In antwoord op: nieuwe ecotaks en biv!!! nu inschrijvenOver welke nieuwe taks hebben jullie het? Momenteel is BIV en rijtaks toch reeds gebaseerd op CO, euronorm en cilinderinhoud. Momenteel werken ze procentueel om deze taksen van maart 2012 gespreid in te voeren dacht ik.
Als er weer een nieuwe, andere CO taks aankomt mogen jullie mij en waarschijnlijk vele anderen daarover informeren. :(
Als dit het geval is zullen de prijzen waarschijnlijk nog eens zakken… En zal p rijden met modellen uit de jaren eind 90, begin 2000 nog een pak duurder worden. 996 3.6 CO rond 270, 993 CO rond 295 als ik me niet vergis…
In antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay-…Hey Tim, ik heb de indruk dat ik jou, na wat meer km’s met de P, eens zal contacteren. ;)
Doe je en heb je de revisie van de ophanging volledig zelf gedaan?
In antwoord op: Tuning onderstel 911 (voor de experts)Bedankt. Vanwege de vraag naar foto’s had ik het nog niet laten weten :P.
Van zodra ik de kans zie voor een aantal leuke foto’s zal ik deze posten!
Kleur = venetiaans blauw
In antwoord op: Porsche 911 3.2 cabrioBij aankoop in Nederland krijg je ook een uitvoerdocument hetwelk door de verschillende instanties gevraagd wordt. Voor de rest had ik de documenten die Mikey vermeldt.
Ondanks de verschillende negatieve verhalen moet ik zeggen dat het bij mij, ook import uit Nederland, heel vlot verlopen is. Als je de zaken een beetje kunt plannen kan je dezelfde dag naar d’ieteren, de keuring en de verzekering… Wagen moet origineel staan en voorzien zijn van de juiste documenten.
Voor mijn wagen had ik de dagelijkse nummerplaten op +/- 2 weken… (wel geen us import – ik denk dat daar het grootste probleem zit)
@ nicky, er is een verschil tussen recente wagens die een europees COC (certificate of conformity) hebben en de niet zo recente wagens. Tot enkele jaren terug bestond geen COC en dan hadden/hebben we in België het gelijkvormigheidsattest. Iets wat ze in de andere landen niet onder deze vorm kenden.
Succes
Ps. Ik zag ook reeds diverse bedragen mbt de kostprijs bij d’ieteren voor het gva. Bij mij was dit 100 euro. Niet overdreven dus…
In antwoord op: DIV INSCHRIJVING GEIMPORTEERDE WAGENBeslist en gekocht ;)
Het is een 911 3.2 van 1987 geworden met open dak… Geen targa of cabrio dus. Het open dak kan je goed gebruiken bij een coupé (vind ik).Meeste recente daily drivers zijn niet meer voorzien van een open dak. Ik vind het dan ook een meerwaarde om het dak van de 3.2 te kunnen openen. Targa of cabrio moeten ook wel fun zijn!
Voor mij was/is het de bedoeling dat de kids ook meekunnen. Hiervoor denk ik dat er op de achterste zitplaatsen echter te veel wind is…But who am i, het is pas mijn eerste 911. Hier op het forum zit veeeel meer ervaring! :first:
In antwoord op: Porsche 911 3.2 cabrioOmtrent hetzelfde onderwerp… 911 3.2 coupé, dus geen nieuw topic.
Standpunt gevraagd.
911 3.2 coupé in goede staat, goed onderhouden, geen olieverlies, geen witte rook maar heeft wel reeds meer als 230000km gebold :driver:
Als je kijkt naar de leeftijd van deze wagens is dit echter een logische km-stand…
Te doen of laten staan :roll:
Staat er een leeftijd, aantal km’s op een revisie van een 3.2 of hoeveel km kunnen deze motoren zonder al te grote kosten aan? Wat kost een motorrevisie trouwens ongeveer?
tnx
In antwoord op: Porsche 911 3.2