Aangemaakte reacties

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Ik wil graag wat recente foto’s van het eindresultaat doorsturen. Ik heb echter geen idee hoe ik ze gepost krijg…

        Ik heb nog een set van die “blauwe” boegiekabels liggen. Ga ik nu proberen + nieuwe delcokap en rotor. Afwachten maar..
        Het is een gemodificeerde 944 turbo van ’86.
        We hebben ook al gedacht aan de Hall sensoren of de lambdasonde. Iemand hiermee al vergelijkbare problemen gehad ?

          Ondertussen nieuwe slangen gestoken en de stationnairregelong vervangen. Wagen reed enkele dagen fantastisch. Echter afgelopen zaterdag plots terug hetzelfde probleem : bij warme motor knallende uitlaat, zeer onregelmatig stationnair, in feite enkel met flink wat gas aan de praat te houden.Rijdt perfect boven de 4000 toeren, maar bij hernemen stompen en knallen. We dachten dat er een slang was losgekomen, daarom terug alle luchtslangen gedemonteerd, inlaatspruitsuk evneens om aan de stationnairregeling te kunnen … alles moervast. Onze zoektoht gaat dus verder. Vervangen werd reeds : luchtmassameter,temperatuursensoren,gasklepsensor, stationnairregeling,klopsensor en alle slangen. Lijkt me dus “iets” dat bij warme motor misloopt. De vraag is natuurlijk wat ?????
          Ik ben ten einde raad, iemand nog suggesties ?

            We hebben ondertussen al van alles geprobeerd (vervangen luchtmassameter,temperatuurcontact,enz.), wat niets opbracht. Wel bracht de nieuwe luchtmassameter een groot verschil in prestaties. Uiteindelijk alles terug beginnen demonteren en toen bleken de luchtslangen van de stationnairregeling gescheurd te zijn. Wat perfect overeenkomt met het “ziektebeeld”, perfect rijden in de hoge toeren en stompen en ploffen bij warme motor in de lage toeren. Door de warmte zetten de scheuren zich open en trekken valse lucht, waardoor het lijkt of de ontsteking ontregeld is. Een set nieuwe slangen besteld en ik hoop dat het hiermee opgelost is.
            De luchtmassameter was voor een andere klant, dus die moest ik ook nog bestellen. Prijs valt niet echt mee (> € 700 incl.BTW). Ik heb bij Lindsey Racing een MAF II kit besteld, stukken goedkoper en past perfect in het project. Alles moet nog terug geplaatst worden. Ik hou jullie op de hoogte.

              Dacht ik ook. Na een paar dagen startte en reed hij terug goed… voor kleine ritjes. Zondag weer een tripje van zo’n 100 km snelweg. Aan de afrit weer van dat, stilvallen,stoemmpen en knallen.
              Mecanieker denkt aan een vrijloopsensor die het bij hoge temperaturen laat afweten. Of de luchtmassameter ; … of ????
              Iemand een idee ?? Iemand dit al eens voorgehad ?

                Er zit een nieuw interieur in met M030 (?) electrisch verstelbare stoelen.
                Probleem is dat in de racevoorbumper geen plaats voorzien is voor standlichten. Hebben we spijtig genoeg uit het oog verloren. Oplossing zou zijn koplampspiegels van een Golf type 1 te plaatsen (die hebben een geIntegreerd standlicht), en het relais van de bediening aan te passen zodat bij stand 1 de lampen al openklappen. Hopen maar dat dit geen probleem geeft bij de TC.
                Voorste uitlaat is van een S2, zonder cat, achterste stuk is voorlopig nog origineel. Zal echter ook (na de TC) moeten aangepast worden omdat anders de voorziene achterbumper niet past.
                Langs motorzijde werden de balansassen vewijderd en de originele krukas vervangen door een race exemplaar met minimale tolerantie.
                Er werden ook racekleppen geplaatst en een widefire cilinderkoppakking.
                Vermits de motor volledig nieuw opgebouwd werd, moet ik hem eerst terug inrijden. Achteraf is het de bedoeling via chips van Autothority en kleine wastegate aanpassingen tot een vermogen van zo’n 300 PK te komen. Dit is het maximum zonder extreem te moeten aanpassen (grotere turbo, 3″ uitlaat,enz.) en de levensduur van de motor in gevaar te brengen.

                  Voor alle polyester carosseriedelen, zowel straat- als racegebruik. Kijk eens op onderstaande link. Zaak is gevestigd in Terneuzen en voert rechtstreekns uit de VS in.

                  http://www.rnr-porscheparts.com/

                  grts,
                  Ed944t

                7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)