Aangemaakte reacties
-
Hello;
Alleszins al erg bedankt aan alle stemmers voor de hulp, we gaan voorruit.
Ik vind het bijzonder fijn dat ook voor zoiets de porscherijders samenspannen en elkaar helpen.
Ik besef nu pas de draagwijdte van dit forum en wil dan ook persoonlijk ook de moderators bedanken voor hun “vrijwilligerswerk” op dit forum.
Ik kom hier zeker later nog gepast op terug.Groetjes
Evertin antwoord op: Stemmen gezochtDit is tof van u Wim, ik zal zeker niet nalaten om verslag uit te brengen, maar hebt ge ervaring en of relaties in het beroep of zo?
in antwoord op: Stemmen gezochtIk zou er toch mee oppassen, buiten het gigantische werk is het niet zeker dat alles werkelijk nog werkt en ook nog dicht is. Als dit al een tijdje gedemonteerd is moeten alle dichtingen zowiezo vervangen worden en zal ook de zeker compressor aangetast zijn.
Tevens zal dit systeem nog werken op het oude freongas en om om te schalelen op R134 zal alles moeten gereviseerd worden indien er nog de onderdelen voor bestaan.
Ik denk dat de kosten wel eens zeer hoog zouden kunnen oplopen voor alles terug werkt met de vraag of het ooit zal werken.in antwoord op: airco in scIs eindelijk “hersteld”, de toerenteller kan inderdaad volledig gedemonteerd worden met die schoefjes.
Ik heb eerst het lampje vervangen maar dit hielp niet.
Las op een ander forum dat het dan in de electronische schakeling zit.
Daar plaatste men gewoon een ander lampje met nieuwe bekabeling opgesoldeerd tot aan de + na contact.
Was wel heel wat prutswerk om de kabel uit de teller en dan uit het dashbord te laten komen want daar zit buiten de opening voor de hoofdkabel geen gat in.
Nu werkt het telkens je het contact opzet en dat is voor mij al voldoende.
Bedankt voor de tipsin antwoord op: boordcomputerHet is inderdaad zo dat gebruik van 0W40 zeker en vast geen liter olie meer verbruiken, zoals gezegd kan dit misschien onder bepaalde koude omstandigheden een klein beetje verhogen.
Indien dit wel zo is zal er wel iets anders aan de hand zijn.
In theorie zijn de twee soorten ongeveer gelijkwaardig voor gebruik in onze streken en zeker als men van een gekende olieproducent neemt.in antwoord op: Re:Motorolie MOBIL 1Het verschil tussen 0W40 en 10W40 is dat de 0W40 olie bij koude (in theorie bij -18°C)temperatuur iets vloeibaarder zal zijn.
Dit geeft een betere smering bij winterstart als het vriest omdat de olie iets beter zal circuleren.
Bij warme motor is de viscositeit of vloeibaarheid gelijk bij beide olien.
De 0 of 10 is de viscositeit in de winter waarbij 0 vloeibaarder is dan 10 en de 40 is de viscositeit bij 100°C, dus bij warme motor
Ik denk dat het olieverbruik er wel een beetje mee kan te maken hebben gezien de lange en zeer koude winter, hierdoor was de olie iets (niet veel) vloeibaarder tijdens het opwarmen en komt daarbij dat de motor ook veel langer koud bleef door de negatieve buitentemperatuur.
Als de olie vloeibaarder is zal er misschien ook een beetje meer olieverbruik zijn maar met deze beide olien enkel bij koude motor.Ik geef wel een goede raad, bespaar niet op de olie want dit is een van de belangrijkste elementen in een motor die slijtage kunnen tegengaan, koop steeds een eersteklas merk want die kunnen zich research en ontwikkeling betalen.
de “olie” is maar een bestanddeel de zeer dure aditieven die een goede producent er bijzal voegen zijn veel belangrijker voor een sportieve motor.in antwoord op: Re:Motorolie MOBIL 1ik heb de km-teller er eens uitgehaald om een beter zicht te hebben op de achterkant van de toerenteller zonder direct het stuur te moeten verwijderen, maar op het eerste zicht zitten er achter op de toerenteller geen lampjes, ik veronderstel dus dat die binnen in de behuizing zitten.
Mijn probleempje is hoe doe ik de toerenteller open? Moet dit door het glas, wijzer en de wijzerplaat vooraan te verwijderen en indien ja kan dit zonder de zwarte sierrand te beschadigen.in antwoord op: boordcomputer[quote=”RSR”:1yllw8vo]Er zitten lampjes achter dat zal je opmerken als je deze open doet. En anders is het opsturen naar nederland om het te laten testen en herstellen.
Luc[/quote]
ik denk dat het bij mij ook de lampjes zijn want ik kan de gegevens nog lezen als het klaar is.
Moet je dan de toerenteller openen via de zwarte felsrand vooraan en kan je hem dan nog wel deftig sluiten zonder de rand te vervangen?in antwoord op: boordcomputer