Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 169)
    • Ok thanks, misschien inderdaad een mogelijkheid. Banden worden einde van de week geplaatst bij de lokale bandencentrale. En dan afspraak maken voor technische controle. Spannend….na al die jaren… (laatste TC was in 2003)

      0

        Ondertussen Bridgestone S-02 (N3) besteld, vooraan 205×55-16, achteraan 225×50-16. In principe zouden die perfect moeten passen op de nieuwe fuchs die ik besteld heb (6J en 7J). Volgens onderstaande berichten en ook volgens Porsche Classic in Drogenbos.
        Volgende week laten monteren en dan moet de wagen worden uitgelijnd….en dan EINDELIJK naar de schouwing…na 17 jaar stilstand/restauratie.
        Daarom volgende vraag: heeft iemand een adres waar dat met kennis van zaken (aan onze oudjes) kan uitgevoerd worden ? En kers op de taart zou zijn moest het ergens in de buurt van zuid-oost vlaanderen zijn. Ben zo niet geneigd om eerste beste bandencentrale daarvoor binnen te stappen. Of toch ?

        0

          Oei, schreef ik km/u ? Ik bedoelde mph natuurlijk :D
          Moet nog afwachten hoe ik dat beestje ga vertrouwen, heb redelijk wat ervaring met “moderne” 911’s, ttz vanaf bouwjaar 1992 en later, maar nog niet met zo’n oudje. We zullen mekaar moeten leren kennen en betrouwen, en dat zal tijd nemen.

          0

            Wat bedoel je juist met early offset ? Is dat de ET waarde waar je naar refereert ?
            Ik denk niet dat ik met die wagen ooit sneller zal durven rijden dan 100 (km/u) ;-)

            0

              Thanks en goede redenering. Zal waarschijnlijk op veilig spelen dan en 6Jx16 velgen voor en achter nemen, met 205/55×16 banden. Heb gezien dat Michelin banden heeft N-goedgekeurd in die maat (Michelin Pilot Exalto 2), zal mogelijks die nemen.

              0

                [quote=”G-man” post=278331]Welke regio?[/quote]
                ‘k Zal antwoorden in zijn plaats :D : voor zo iets belangrijks als revisie van een motor van een Porsche is de regio van geen belang en ben ik bereid om het ganse land af te rijden

                0

                  Mijn 2,7 is gedaan door iemand exact zoals je beschrijft: Olivier van de firma https://www.drive911.be/
                  Heb er geen aandelen bij/van, maar ben er echt wel tevreden van. 2,7 is delicater dan andere motoren zoals je waarschijnlijk wel weet, dus best iemand nemen die dat type al gedaan heeft.
                  Hoewel hij de rest van de restauratie van mijn 911 niet doet, staat hij me altijd bij als ik vragen heb. Ik kan er ook speciale tools lenen enz. Olivier is echt een gepassioneerde expert in wat hij doet.
                  PM me maar als je meer info wil of telefonisch meer info wil van wat hij gedaan heeft aan mijn motor.

                  0

                    ‘t is 700+BTW dus 840 . Maar je hebt waarschijnlijk wel gelijk. ‘k Wil gewoon zeker zijn dat ik de beste koop doe (ttz goede kwaliteit voor goede prijs, daarom niet de goedkoopste want als ik optel wat ik al uitgegeven heb (en nog moet uitgeven) aan de wagen dan zal het daar niet meer op aankomen)

                    0

                      Heb dat ook gehad, bij mij opgelost door plaatsen van onderdeel 92834773902 (jaja van 928 ;-) ) . Kost +/- 25 euro.

                      0

                        Die van mij heeft 5 armen, zoals op bijgevoegde foto.

                        0

                          Er zijn er toch heel wat de koop op ebay ? Al eens gezocht op “porsche engine stand” op ebay ? Misschien zijn dat niet de originele, maar ik heb er enkele jaren geleden zo één gekocht en mijn motor heeft er zonder problemen aan gehangen.

                          0

                            [quote=”bollocks” post=276397]Mijn grote vraag is vooral of er behalve de ‘normale’ keuring gelet wordt op ‘originaliteit’ en ‘conformiteit’?[/quote]
                            Ben zelf een maand geleden geweest (was met de SL, niet met de Porsche maar dat doet er niet toe), en die heeft deze winter een niet conforme nieuwe catalysator gekregen. In de zin van dat hij wel doet wat hij wel moet doen, mar er staat geen ‘EU’ keurteken (of zoiets) op. Niks van gezegd op de keuring. Er is tevens een scheur in de voorruit van 15cm (niet volledig er door, enkel het buitenste raam), welliswaar langs de passagierskant, ook daar hebben ze niks van gezegd. Wel gezaagd dat de pinkers niet perfect oragne meer knipperen :roll: . En dat een V8 toch wel fantastisch klinkt 8) . Maar was wel ‘geslaagd’ in de keuring ondanks de minder orange pinkers (wat ik zelf niet zie trouwens).

                            0

                              Inderdaad, enkel origineel rubber en het helpt ook als je met 3 bent. 1 in de wagen, 2 buiten. heeft ons meer dan 2u gepruts gekost omdat we het voorzichtig gedaan hebben en je wil die ruit niet breken hé

                              0

                                Heb zo eentje gehad, heel lang geleden, een rode met targadag (allez, groot open dak volgens sommigen :D). Herinner me nog de proefrit bij aankoop, met mijn echtgenote naast me: ze had nog niet veel in een Porsche gezeten, en deze leek alsof hij ging opstijgen. Ze heeft achteraf nooit meer willen meerijden in de wagen. Tot 3000 toeren weinig beweging, maar daarrond kwam de turbo op gang en schoot de wagen bijna de lucht in. Is een heel leuke wagen om mee te rijden, zo nog een ‘echte’ turbo zoals waarschijnlijk ook de 930 reageert.
                                Spectaculair hoe de prijzen nu geevolueerd zijn: ik heb die toen voor … 50.000 BEF gekocht…. . En later verkocht voor 200.000 BEF. Nog altijd spijt van de verkoop maar men kan niet alles houden…

                                0

                                  [quote=”vandamme” post=270114]Open dak , geen targa dak

                                  Porsche heeft het nooit een targa dak genoemd,
                                  En het lijkt ook helemaal niet op Targa daken zoals bv 914 of 911 hebben.
                                  Targa dak is een uitneem baar dak dat je dan open ruimte van deur tot deur geeft
                                  Met een rollbar achter de chauffeur.[/quote]
                                  Misschien toch een beetje kort door de bocht hé. Wat is dan een 996, 993 of 997 Targa ? ‘t Staat er dikwijls zelfs op geschreven op de motorkap.
                                  Ben akkoord dat een targa in mijn ogen ook is zoals je beschrijft. Porsche ziet (zag) dat in de jaren 2000 toch lichtjes anders. Maar de laatste jaren zijn ze terug op het goede pad wat dit betreft :D

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 169)