Aangemaakte reacties
-
€ 15 + € 9, de pinten zijn slecht en in veel te kleine Cola glazen en je kan er alleen maar rondkijken, iets kopen is onbetaalbaar !!!
Wie er naar toe gaat is te veel geld kwijt en wie er zijn wagen of iets anders wil verkopen betaald zich blauw en is ook de duppe van de zaak.
Enkel de organisatoren vullen hun zakken en het is dan ook hun enig doel.
“Harde business”en helemaal geen” liefde voor mooie wagens ”
volgend jaar Boycotten dus :twisted:
in antwoord op: interclassicsErgens laten coaten is het beste, blijf er zelf af, je kan ze waarschijnlijk alleen naar de KLOTEN helpen.
Ik spreek uit ervaring !! :mrgreen:
Yvan
in antwoord op: Painting wheelsHier: http://www.fbva.be/nl_0409/info/nl_info-maastricht-080111_01.html is een kortingbon van € 2,50, af te drukken.
Yvan
in antwoord op: interclassics[quote=”liev930″:2vqugae4][quote=”ferdy”:2vqugae4]Ik tank alleen 98, eenvoudig omdat het de voorschriften zijn van PORSCHE, waarom anders
Nog en groot verschil tussen een 188 PK en een 204 PK is de 21% besparing aan benzine verbruik bij een 204 pk, Toch niet over het hoofd te zien dezer dagen.
Yvan[/quote]
dat waren wel voorschriften van 20 jaar of meer geleden . ik tank op aanraden van mijn Porsche garagist altijd 95 (speedster 3.2 , turbo 3.3 en m’n sc) daar hij zegt dat de 95 van nu zelfs beter is dan de 98 van in die jaren. hij geeft onlangs zelfs problemen gehad met een moderne ferrari , en Italië geeft hem aangeraden om eens 95 te tanken -problemen opgelost- vanaf de 964 raadt hij 98 aan ![/quote]
Met een Ferrari heb je zowiezo problemen, zal zeker niet aan de benzine liggen maar eerder aan de Italiaanse rommel waarmee zij ineen zijn gestoken.
98 octaan is een norm en 98 octaan van 20 jaar geleden is nu nog altijd 98 octaan !!!! 2 kg druk in je banden 20 jaar geleden is nu ook nog altijd 2 kg – 15W40 olie van 20 jaar terug is nu ook nog altijd 15W40 olie en 120 km/u is nu ook nog altijd 120 km/u.
Als je garagist het beter weet dan de voorschriften van Porsche, mij goed, maar ik zou uitkijken naar een andere garagist, vooral als hij zit te knoeien aan onbetrouwbare Italiaanse auto’sAllee t’amusement
in antwoord op: vraagje over motor 3.0 sc en 3.0Ik tank alleen 98, eenvoudig omdat het de voorschriften zijn van PORSCHE, waarom anders
Nog en groot verschil tussen een 188 PK en een 204 PK is de 21% besparing aan benzine verbruik bij een 204 pk, Toch niet over het hoofd te zien dezer dagen.
Yvan
in antwoord op: vraagje over motor 3.0 sc en 3.0Hoe ga je dat INSCHRIJVEN ??? Of is’t alleen maar om naar te kjiken.
Yvan
in antwoord op: 550 spyder kitcarKost zowiezo geld, mischien zijn de Porsche formules van 1982 in de schilder z’n database en kan hij de verf zelf samenstellen.
Als de wagen recent is herspoten kan dit geen probleem zijn maar als de wagen nog zijn originele of oudere lak heeft zou ik toch opteren voor maatwerk. Je kan hem natuurlijk ook volledig laten herspuiten !
T’zal ook afhangen of je bij een goede en wat duurdere schilder gaat die werk genoeg heeft en niet op je zit te wachten of bij een knoeier !!
Kwestie van centen, nogmaals
Yvan
in antwoord op: Kleurcodes ’82 scMijne 82 SC is WEIN ROT Metallic en het nummer op de originele sticker is 895.
Ik zou dit wel “op staal” laten maken om zeker te zijn !!!
Yvan
in antwoord op: Kleurcodes ’82 sc[quote=”911-lover”:1hnv7ux7]Die O-plaat heeft verzekeringstechnisch idd niets te betekenen en in het buitenland is het geen enkel probleemEnkle in ons landje doen ze er moeilijk over en idd enkel vanwege die lage wegentaks[/quote]
Dan heb jij nog nooit iets meegemaakt met de verzekeringen !!!
Ik zou toch niet graag in u schoenen staan als je met O platen b.v. een ongeval veroorzaakt in het buitenland.
Schade zal wel betaald worden maar aangezien de wet duidelijk is overtreden heeft de verzekeraar een serieuse “stok achter de deur”.
Verzekeraars geven dezelfde groene kaart voor O platen dan voor gewone inschrijvingen waar o.a. alle de “gedekte” landen op voorkomen, mischien is dat wel een lacune in het systeem. Maar de wet omtrent het gebruik van de O plaat zal wel primordiaal zijn en is duidelijk omschreven.
Als je wagen in orde is ga dan jaarlijks naar de keuring, rijtaks blijft dezeflde en verzekering is niet veel duurder.
Yvan
in antwoord op: jaarlijkse rijtaks ???[quote=”stefx911″:1zvtano9]Vandaag was het moment om afscheid te nemen aangebroken.
De S is door zijn nieuwe eigenaar opgehaald…
Een goede vriend van mij die hem met even veel liefde zal vertroetelen.Toch geeft een blik in mijn garage me een beetje een triest gevoel.[/quote]
Allee, t’is dan zover, ik begrijp je gevoelens !!!
Spijt moet je niet hebben, denk aan Herman Brood die eens zij ” Spijt is wat de koe sch…”
Yvan
in antwoord op: Mijn S… nu maddict zijn S…Ik heb gehoord dat iemand heeft vernomen dat er een gerucht loopt omtrent het eventuele verdubbelen van de rijtaks + een rantsoenering van 20 liter benzine per maand voor alle oldtimers en dat deze wagens ook 1 zondag op 2 zullen mogen rijden aan maximum 50 km’s per uur. :twisted: :twisted:
Het is al 100 jaar zo dat je met een wagen ingeschreven met een O plaat in een straal van 25 km’s mag rijden en dan nog enkel om proefritten te doen, de wet zegt echter niet of het gaat om een straal vanaf je woonst of vanaf de plaats waar de wagen staat !!! Je mag wel naar behoorlijk georganiseerde manifestaties gaan, weer zoiets dubieus !! Maar het staat nergens dat deze manifestaties in verband moeten staan met je wagen !
Er is ook sprake van “ALLEEN tussen zonsopgang en zonsondergang”
Wie een O plaat op zijn wagen heeft , heeft ook een verklaring ondertekend waar al deze uitzonderingen vermeld staan.Wat je in principe ook niet mag is er dagelijks naar je werk meegaan en trouwfeesten rijden of andere professionele aktiviteiten uitoefenen !! Goed je verzekeringspolis lezen is, de boodschap
Wat de rijtaks betreft is het Europees vastgelegd dat wagens van meer dan 25 jaar een forfaitaire taks betalen dus ook in Nederland, U.K. etc….
Geloof dus al die roddels niet !! Men zegt ook dat binnenkort ALLE wagens, dus ook de oldtimers een volledige keuring zullen ondergaan zoals in de andere E.E.G. landen (APK,TUV). Dit zou niet slecht zijn, denk ik, en mischien zit het er wel in.
Maar het is ook een gerucht en moest mijn tante KL… hebben zou het mijne nonkel zijn.
Yvan
in antwoord op: jaarlijkse rijtaks ???Zwijg mij van TOMTOM, onlangs leen ik mijn PDA met tomtom 6.1 uit aan mijn dochter om van Perk naar Herent te gaan, spijtig genoeg had ik hem op KORTSTE route ingesteld I.P.V. SNELSTE route, resultaat :
Zij is ergens vastgelopen op een verlaten veldweg , in the middle of nowhere, met haar Smart for four en dit heeft mij een slordige € 2300 gekost voor het vervangen van de stukregeden versnellingsbak !!
Dank U TOMMEKE !!!!!!
Maar wees gerust, de prijzen dalen serieus en zeer binnenkort zijn zij gratis te vinden in een tonnetje DASH en gedaan met de TOMTOM glorietijden
Yvan
in antwoord op: Tom Tom One XLT europeFuchsen, 16 duim, voor 7, achter 8
Met andere wielen zal het afhangen van de ET waarde, is terug te vinden op de binnen kant van elke velg.Deze spacers hebben een TUV goedkeuring en zijn makkelijk te vinden op Ebay Duitsland maar kosten soms veel aan port door hun gewicht.
Walter(Porsche-a -parts in Rillaar) heeft er ook dikwijls liggen, nieuw en 2dehands.
Je mag er wel niet naar de keuring mee maar ze zijn er vlug op en af.
Yvanin antwoord op: Spacers op 964 met originele CUP I velgen ?Vergeet die spullen niet af te doen als je naar de keuring gaat, als “zij” het zien kom je met een “rode kaart” naar huis !!
Ik heb 21 mm achteraan en komt mooi gelijk met de kast.
Yvan
in antwoord op: Spacers op 964 met originele CUP I velgen ?OESJE, de kwaliteit gaat ineens fors naar beneden !!
Is het geen HALLOWEEN vandaag
in antwoord op: Ons "promoteam" van vorig jaar