
Aangemaakte reacties
-
[quote=”DST” post=281384]En dat was nog maar 2019
In 2020 worden de firmawagens nog eens een pak meer belast (nieuwe formule verworpen uitgave soms x2 zelfs x3)
Volgend jaar voor iedereen nog eens een sloef erbij want dan alles volgens WLTP[/quote]
Laat maar komen, mijn firmawagen heeft WLTP 32 gr. CO2 (BMW X5 45e) >< nu volgens NEDC2.0 41 gr. CO2. Maar je hebt gelijk, de auto is hier een melkkoe.
In antwoord op: Ranting topic – Laat hier even stoom af…[quote=”bccars” post=281267][/quote]
Ja hoor, kan voor kleine bedragen ook. Enkel oppassen dat alles correct gebeurd, zeker overschrijven zonder vermelding/mededeling. Ga je voor 3 jaar overleven en dus zonder schenkbelasting: pas achteraf bevestigen in een aangetekende brief dat het om een bankgift gaat en de begiftigde stuurt nadien een aangetekende brief waaruit zijn aanvaarding blijkt. Kies je voor schenkbelasting 3 %: alles mag in één geschrift dat je dan laat registreren (de schenker moet wel al vijf jaar fiscale woonplaats in België hebben, en afstamming in rechte lijn).
In antwoord op: Ranting topic – Laat hier even stoom af…Groot vermogen wordt inderdaad door iedereen anders ingevuld. Een (juridisch correcte) bank- of handgift, al dan niet met voorbehoud van vruchtgebruik, noem ik geen constructie. Je hoeft echt niet naar een Nederlandse notaris.
In antwoord op: Ranting topic – Laat hier even stoom af…Klopt diegene met grote vermogens betalen geen erfbelastingen maar constructies zijn daar niet echt voor nodig. Bank- en of handgiften nog drie jaar leven = niets betalen ofwel onmiddellijk laten registreren aan 3 % (rechte lijn) of 7 % (rest).
In antwoord op: Ranting topic – Laat hier even stoom af…Sommige belastingen zoals erfbelastingen zijn perfect vermijdbaar.
In antwoord op: Ranting topic – Laat hier even stoom af…Op Autoscout24 gelezen mbt 911 targa van 02/1988: “Cette voiture a été acheté par un militaire (Colonel Vaughan, travaillant au SHAPE) en configuration américaine. Livrée au départ de Stuggart puis en Belgique et entretenue chez D’Ieteren de 1988 á 1996. Un dossier d’exportation avait été créé en 1989 vers une adresse aux USA, … mais la voiture n’a jamais quitté le territoire belge (probable astuce de l’époque pour retoucher les 33% (25+8) de TVA)”.
In antwoord op: Heeft iemand ervaring met porsche VIN nrs?Ik dacht zelfs dat zij deze wagens vrij van BTW en uitvoerrechten konden kopen.
In antwoord op: Heeft iemand ervaring met porsche VIN nrs?Ben er in mijn zoektocht zo drie tegengekomen, Europese aankoop bestemd voor Amerika. Vnl. Amerikaanse militairen. Je zal altijd een VINsticker in de deuropening zien, deze wagens hebben een Amerikaanse én Europese VINnr.
In antwoord op: Heeft iemand ervaring met porsche VIN nrs?Hier al eens gekeken : https://www.porsche.com/netherlands/nl/service/maintenance/technicalserviceinformation/banden-velgen/
In antwoord op: Welke banden en velgen op 911 1976 ?Porsche Taycan brandt uit :
In antwoord op: Mission E – TaycanWagen moet minstens 6 maanden zijn sinds eerste inschrijving en meer dan 6.000 km. hebben.
In antwoord op: Even voorstellen[quote=”Zoefhaus” post=279795]Hoe bevalt die hybride X5? Is een kandidaat-opvolger voor mijn CLS ;)[/quote]
Zeer tevreden, op heden zo’n 5.000 km gereden waarvan de helft elektrisch. 5,9 l/100 km. verbruik. Vooral als bedrijfswagen fiscaal interessant nl. 100 % aftrekbaar en laag voordeel van alle aard (41 gr. CO2 doch vanaf volgend jaar WLTP en deze is 32 gr. CO2).
In antwoord op: Wat voor auto’s buiten Porsche heb/had je.Had direct gezien dat het een Porsche was :D
In antwoord op: Knappe vrouwen en Porsches deel 3Had :
VW Golf GTD (3x)
VW Touareg 2.5d
Mercedes CLK 2.7d
Range Rover Sport TDV8
BMW 525d Xdrive touring
BMW X5 3.0d XdriveHeb:
BMW X3 2.0d Xdrive
BMW X5 45e Xdrive (hybride)
Porsche 911 (964)In antwoord op: Wat voor auto’s buiten Porsche heb/had je.Nu 53 jaar en eerste Porsche gekocht eind 2018. Oei, doe de gemiddelde leeftijd stijgen.
In antwoord op: Leeftijd van de Porsche rijders op ‘t forum