Aangemaakte reacties
-
Temperatuursonde reeds gecontroleerd?
0C = 4.4 – 6.8 kOhms
15 – 30C = 1.4 – 3.6 kOhms
40C = 1 – 1.3 KOhms
80C = 250-390 Ohms
100C = 160 – 210 Ohmsin antwoord op: moeilijk koud startenRemembers me of good times!
Prachtige wagen. :first:in antwoord op: Een Porsche 964 turbo 3.6 kan er ook nog bij …Graag even volledige uitlijngegevens:Camber/toe-in/rake
Camber instellingen opmerkelijk, daar men eerder steeds -1° meer geeft achteraan tov. vooraan. Dus in jouw geval vooraan -1°/achteraan -2°. 0°achteraan kan een verklaring zijn voor overstuur bij korte bochten. Afhankelijk van de toestand van de ophangingsrubbers, kan dit positief worden.
Afhankelijk van je toe-in setup, kan dit leiden tot problemen bij insturen = te veel toe-in vooraan > moeilijker insturen. Om onderstuur te verminderen bij power on, toe-in verminderen achteraan. Toe-in’s even afwachten.
Bandendruk vooraan en achteraan gelijk? Wat is de druk na enkele rondjes spirited driving?
Voor street/track zou ik volgende afstelling nastreven:
Camber vooraan -1° / achteraan -1.5° tot 2°
Toe-in vooraan 0 / achteraan 15′ per wiel
Rake 1° naar voor > maakt wagen iets gewilliger voor in te sturen > zwaar vooraan / lichter achteraan.Hoe meer track, hoe agressiever de afstelling rekening houdend met het temperatuurverloop op de banden.
Ik zou toch proberen om zoveel mogelijk overstuur te neutraliseren door uitlijning, alvorens hardware aan te passen. Met uitzondering van de ophangingsrubbers > indien slijtage kunnen deze de uitlijning negatief beïnvloeden door verloop van afstelling.
in antwoord op: Tuning onderstel 911 (voor de experts)Wanneer krijg je dit onderstuur gevoel?
Bij het ingaan van de bocht?
Bij de apex of bij power on?
Heb je dit reeds bij aanvang van de sessie of neemt het toe naarmate de banden opwarmen?
Welke bandendruk?
Welke uitlijning?in antwoord op: Tuning onderstel 911 (voor de experts)Hier nog een in het zwart.
in antwoord op: binnenkant van je opendakNeen, is ondertussen color matched om een set te vormen van 4 splinternieuwe 18″ 3.6T Speedlines met gespoten hart. Set is beschikbaar.
in antwoord op: Speedline Turbo 3.6 8j x 18 ET 52 Polished– 25% zeker :D
in antwoord op: Speedline Turbo 3.6 8j x 18 ET 52 PolishedNieuw prijs bij Porsche = € 1485,- excl. btw. / velg
in antwoord op: Speedline Turbo 3.6 8j x 18 ET 52 PolishedStuur filmpje maar door.
Ja de uitlezingen op de Performance Box liegen er niet om.
De 3.6T heeft nog alle paardjes aan boord. 4.8 s 0-100 sinds 1994!in antwoord op: Trackday van Skylimits te Francorchamps‘t was eerste maal Spa met de 3.6T.
Tijdens het weekend SRF op de remmen gedaan > remmen waren super.
Al snel bleek de achterkant te zacht en zorgde af en toe voor de nodige correctie. Op de gas blijven was de boodschap! Tijdens het remmen werd de wagen achteraan licht en nerveus, 1500kg in de rug is niet niks.in antwoord op: Trackday van Skylimits te FrancorchampsDacht ik het niet. In mijn rechter ooghoek zag ik een fotograaf op een Audi A6 aan het pannen.
‘k zei nog tegen mezelf, het is precies Koen van het forum.
Het was inderdaad zalig weer en ideaal voor een dagje Spa!
De 3.6T even goed de sporen gegeven en zonder breuk of panne naar huis.in antwoord op: Trackday van Skylimits te FrancorchampsGeen probleem Rufie, zeg maar wanneer.
Daar ik iemand ophaal in Gent, kunnen we ook afspreken op parking na viaduct Gentbrugge.in antwoord op: 1 mei treffen te Dinslaken .Hi Rufie,
ik ga ook die richting uit!
Tankstation Kruibeke? Uur?in antwoord op: 1 mei treffen te Dinslaken .Terugdenken aan FOS :P
in antwoord op: Hoe ziet jouw bureaublad uit ?