Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
    • Ben de wagen gaan bekijken toen hij nog geadverteerd stond als ’83. Is inderdaad een omgebouwde targa.

      0

        Onder de indruk van het resultaat, maar hoe lang kan je hiervan genieten vooraleer de behandeling opnieuw moet worden gedaan?
        Grts,
        Gianni

        0

          Zijn kennis van de taal van Molière is blijkbaar even goed als zijn ‘restauratietechniek’.

          0

            Ben zelf een aantal maanden geleden per toeval naar de wagen gaan kijken (staat op de weg tussen Sijsele en Brugge en neem dit traject vrij vaak). Toen was de lichtbalk nog niet vervangen en ook de zetels zagen er toen niet echt goed uit. De reden waaron ik niet verder heb gekeken was het water onder de vloermatten aan de bestuurderszijde (een beetje condens volgens de verkoper).
            Mvg,
            Gianni

            0

              De 912 van ebay lijkt niet echt een koopje.
              Is in het verleden zeker herspoten, maar in de originele kleur (6602 polo red);
              Klokken zijn grotendeels van een 68 of later model;
              Deze hoofdsteunen horen in principe niet op deze 66 (type hoofdsteunen van de 356);
              Deurpanelen zijn lastig te vervangen.

              Fuchsen hoeven zeker geen nadeel te zijn en motor ziet er goed uit.

              De prijzen zijn inderdaad heel erg gestegen, een goede 912 onder de 20k lijkt mij een utopie.

              Grts en succes met de zoektocht,

              Gianni

              0

                Beste,

                Draait natuurlijk allemaal omtrent exclusiviteit en jongensdromen. Een Toyota starlet was voor de meesten geen droom, een 911 daarentegen … .

                Van een 911 met gebrek aan onderhoud gaat de motor uiteraard niet beter draaien na 250000 km dan bij een goed onderhouden Japanner. Goed onderhoud en een revisie zijn essentieel, ook en zeker bij een Porsche.

                Waarom worden ze duurder?
                – Zeker een gedeelte speculatie;
                – Zelfs de 964 nadert de 25j en wordt binnenkort een old (young) timer;
                – Er worden nu éénmaal geen luchtgekoelde 911’s meer gemaakt;
                – zie helemaal boven;
                – en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan …

                Betwijfel, dat de meesten 10k per jaar rijden met hun klassieker. Tussen de 3 en 5k lijkt mij realistischer, hoewel er heel wat nog minder kms bij doen.

                Grts,

                Gianni

                0

                  Schijnt de ex-wagen van een Nederlands forumlid te zijn. Wagen is blijkbaar in goede staat, maar kleur is niet meer origineel.

                  0

                    Afhankelijk van het forum waar je leest zijn er voor- en tegenstanders van Japanse wagens (net zoals van US wagens). Keuring is inderdaad één van de strengste (for what it’s worth) ter wereld. Nadeel van een een groot aantal Japanners is het hoge BdB gehalte, maar sommige zien er inderdaad zeer goed uit.
                    Grts,
                    Gianni

                    0

                      De Backer is een garage te Westkapelle – Knokke. Heeft meerdere 911’s, geïmporteerd uit japan, staan.
                      Grts,
                      Gianni

                      0

                        Vond Antwerpen dit jaar ook niet veel soeps. Er worden meer en meer nieuwe spullen aangeboden en de kwaliteit van de (US) Porsches was niet echt hoopgevend. De prijzen daarentegen singden opnieuw de pan uit.
                        Beurzen lijken mij meer en meer een showroom waar weinig voor modale prijzen van eigenaar wisselt. Dit jaar voor de eerste maal naar Maastricht geweest en is mij zeer goed bevallen. Ook hier was het minpunt de vraagprijs.
                        Grts,
                        Gianni

                        0

                          Heb nog wel een houten stuur en hella mistlampem liggen. Je mag me altijd contacteren indien interesse, Gianni

                          0

                            Laat ons eerlijk zijn, elke moderne auto rijdt wel lekker, maar heeft dit nog iets te maken met Porsche ? Ik denk het niet. Dit is één van de zovele funcars die eigenlijk veel kosten voor weinig originaliteit.

                            0

                              Eigenlijk heeft een 912 motor niets te maken met de kever motor, behalve wat uiterlijke punten. Iemand die met een 912 en een kever heeft gereden, zal het verschil zeker kunnen zeggen.
                              – De motor had van bij het begin 90 Pk. Tov de 911 met 130 Pk had de 912 een veel betere wegligging. Iets wat bij de 911 pas werd opgelost bij de productie van de LWB
                              – In de beginjaren werden trouwens dubbel zo veel 912’s als 911’s verkocht.
                              – De 912 werd geproduceerd tot 69 (aanvang productie 914).
                              – Reken voor een (gereviseerde) 912 motor op minimaal 5000 euro (met inruil) als je er nog eentje vindt.
                              – Ik denk, dat het een utopie is een zeer goede 912 te vinden voor 10000 euro. De laatste jaren zijn de prijzen dermate gestegen dat 10000 geen reële prijs meer is. Grote reden hiervoor is, dat de 912 nogal wat achterop hinkte in de hype rond de klassieke 911 de voorbije jaren. Een tweede reden is de motor die veel gelijkenissen toont met die van de 356.

                              Mvg,

                              Gianni

                              0

                                Beste Piet,
                                Veel meer info over de 912 is te vinden op http://www.deklassieke912.nl Ik nodig je uit een kijkje te komen nemen, een groep van echte enthousiastelingen die de 912 cultuur in stand willen houden.
                                Mvg,
                                Gianni
                                912-’65

                                0

                                  De 912 die te koop staat, is nog niet in België. Hoewel ik persoonlijk een coupé mooier vind, ben ik ook van plan een SW targa aan te schaffen. Het is een blijft een investering voor de toekomst en … een klassieke Porsche (tot 1973) blijft een uniek stuk en … mooier dan de huidige generaties :lol: :lol: .
                                  Greets,
                                  Gianni

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)