Aangemaakte reacties
-
Thx voor de tip, maar heb nu al een 944. Die ga ik houden, maar ik zoek dus iets anders om wat aan te sleutelen. Ik kom dan uit bij een 924 want 968 te “modern” en 928 te “elektrisch” :D
@jacques: die zaken waren me niet opgevallen, ik zal de foto’s nog eens goed bekijken. Thx!
in antwoord op: Wat denken jullie hiervan? Porsche 924 Targa 1985Correctie van mijn vorig bericht:
Schrappen: Vrijdag komen ze de beton storten
Lezen: Vrijdag heb ik de beton zelf gestort!
Ik ben ne rustige mens, maar die man van de betonpomp had ik bijna onder de beton gestoken!!!! :censored:
Blijkbaar moet je tegenwoordig alles zelf doen als je beton besteld. Voor 750€ (enkel voor de pomp) mag je de buizen meehelpen uitladen, koppelstukken klaarleggen, en de de beton gieten… ALLEEN. Want die pukkie stak geen hand uit, buiten op de knop aan/uit duwen! Die had niets bij… geen bakken, kruiwagen, waterslang, geen materiaal om dat gelijk te trekken,… alles moest ik dus nog zelf leveren. Dus natuurlijk hevige ruzie op den duur begon hij zelf persoonlijk te worden… Toen was het :what:
Maar enfin, de beton ligt. En redelijk goed, voor ne leek die dat voor de eerste keer gedaan heeft.
in antwoord op: Pimp & show your garageDit weekend heb ik wat aan het gedeelte garage gewerkt. Een beetje egaal gemaakt, elektriciteitskabels gelegd en de bekisting gemaakt.
Vrijdag komen ze de beton storten! :happydance:
in antwoord op: Pimp & show your garage968… prachtige wagen vind ik dat. :respect2: Maar de volledig rode achterlichten zijn niet echt mijn ding. Ik weet niet hoe het komt, maar ik heb dat altijd al gek gevonden.
in antwoord op: novecentosessantottoJa, de verwarming!! :D geweldig :happy: Maar tegen volgende winter zal er iets anders staan, gezien ik dan daar aan de auto (‘s hopelijk) ga werken. Ik denk aan een pelletkachel of iemand een ander idee?
In de laatste dagen van het verlof het vals plafond gestoken en de elek afgewerkt. Nu het verlof gedaan is, zullen de werken een tijdje stil liggen. zodra de werken terug verdergaan, laat ik zeker iets weten.
De planning is:
– Beton gieten in de garage. (Jan)
– Wanden plaatsen in de garage. (Feb)
– Vloeren in de werkplaats en garage. (Feb-Mar)Ondertussen ook nog even de ramen verven en een nieuwe deur plaatsen.
En in het voorjaar de buitenkant aanpakken.
in antwoord op: Pimp & show your garageMerci voor de aanmoedigingen, ik probeer er iets van te maken.
Gisteren de muren geverfd in maagdelijk wit. Wat een verschil met het sombere grijs.
in antwoord op: Pimp & show your garageNu nog afwerken langs de zijkanten en een likje verf.
Maar eerst de muren verven. Daarna verder aan de elektriciteit werken en een vals plafond steken. Maar dat zal voor na de feestdagen zijn.
in antwoord op: Pimp & show your garageOndertussen twee nieuwe ramen gemaakt en geplaatst. Het is ambachtelijk gemaakt, maar voor de eerste keer ramen te maken, valt het nog goed mee… :D
in antwoord op: Pimp & show your garageIk ben pas verhuist en de 944 heeft nog geen deftig onderkomen. Staat nu wel onder een carport, maar niet ideaal.
Dus… Na de kleine verbouwingswerken aan het huis, is het tijd om de werkplaats/garage onderhanden te nemen. Het zal het winterproject van dit jaar worden :D
De bedoeling is om een oud duivenkot (ja, ge leest dat goed) en een aanpalende carport om te toveren tot een werkplaats met een doorgang naar de carport die een gesloten garage wordt. Het duivenkot bestaat uit een betonnen huisje op een betonplaat. Dus de basis is goed. In de carport moet er nog beton gestort worden. Dat zal volgende maand ergens moeten gebeuren. De werkzaamheden zijn al goed begonnen dus hier wat foto’s voor de geïnteresseerden.
Dit wordt de werkplaats
De andere kant van de werkplaats
De carport die garage wordt, met links de toekomstige werkplaats
Hier heb ik al het oude raam verwijderdin antwoord op: Pimp & show your garageIk bleef problemen hebben met starten… :censored:
Dus nieuwe batt en nu gaat ie wel goed. Hopelijk blijft het zo!!!
in antwoord op: Werken aan 944 Type 1Thx voor de reacties, ik leer bij :D
Nu, blijkbaar test ik hem elke dag en nu start hij weer telkens van de eerste keer heel soepel… :think:
Mss had hij offday :D of mss heeft toch de grafietolie geholpen…
in antwoord op: Werken aan 944 Type 1Merci voor de reactie Wim,
ja, hij staat altijd in een droge en vorstvrije garage. Toen ik een halfuurtje later opnieuw probeerde, startte hij wel onmiddellijk. Zelfs 2 of 3 keer na elkaar.
Ik heb hem toch maar even op poten gezet en de starter er onderuit gehaald. Binnenin ziet hij er niet slecht uit, enkel de kabel van de solenoide naar de starter hangt niet meer goed vast. Dus die heb ik wat bij gesoldeerd, maar dat lukte niet goed. (ondanks liters ontvetter en contactspray, kreeg ik de contactpunten niet proper). Voor de rest een beetje verder ingevet.
Alles terug ineen en hij startte, 1 keer. Daarna weer niet.
Kan het zijn dat een batterij ondanks dat die 12V aangeeft, toch niet genoeg power geeft om de startmotor volledig zijn werk te laten doen?
in antwoord op: Werken aan 944 Type 1Deze morgen wilde ik nog even een toertje rijden in de mooie laatste zomerzon, maar ik kreeg hem niet aan de praat… :shock:
De startmotor slaat aan (je hoort duidelijk de klak) maar draait niet rond, denk ik. Of pakt niet in het vliegwiel. Batterij geeft 12V aan, dus die is in principe niet te zwak. (hangt ook altijd aan de druppellader).
Zou de startmotor versleten zijn? of de DME? Iemand een idee?
in antwoord op: Werken aan 944 Type 1Eu… ben ik net wat rustig op het forum aan het lezen … en komt mijn profielfoto voorbij met een andere naam???? Heb dit nog al eens zien gebeuren, maar deze keer heb ik het kunnen flitsen :D
Normaal kan je op de foto klikken om het profiel te zien, maar dat ging dus niet… Nog al eens voorgehad iemand?
in antwoord op: Wat is er toch met het forum aan de hand??Mijne type 1 heeft het in ieder geval niet. Ik veronderstel dat het dient tegen het water…?
Bij de type 1 kan je als je langs de voorruit achter de motorkap kijkt, de batterij gewoon zien zitten. Die is dus helemaal niet beschermt tegen het vocht. :?: