Aangemaakte reacties
-
:respect2: het leven is hard voor een forumguru,
Ik ben er in elk geval wijzer uit geworden.
Merci voor het opzoekwerk.Mvg gunter
in antwoord op: Temperatuur switchDat zou het wel eens kunnen zijn want ik heb inderdaad gezien dat er zes extra sproeiers ( buisjes) in het luchtgedeelte van het injectiesysteem zitten.
:happydance:Alvast bedankt
in antwoord op: Temperatuur switchWim,
Op de foto die je stuurde zie je links vd olieleiding van de kettingspanner een ronde verdikking van +- 1,5 cm, bij mij is dat een gat met daarin de sensor.
Ik stuur een foto in bijlage.
Ik weet niet of het er toe doet , het is een 2.7 S motor van 1977.Alvast bedankt voor de moeite.
Mvg gunterAttachments:in antwoord op: Temperatuur switchHij zit op het linker deksel waar de ketting en de kettingspanner inzit.
Ik weet niet of het kan maar daar deze redelijk vanboven zit in het deksel ( en dus niet in de olie hangt) zou het mss kunnen dat het iets te maken heeft met één of andere slapdetectie van de ketting. Ik denk namelijk dat hij net onder de bovenloop vd ketting zit.
Ik weet niet of dit bestaat, heb er nog nergens iets van gelezen.mvg Gunter
in antwoord op: Temperatuur switchJa inderdaad het is niet het kleppendeksel dat ik bedoel maar het deksel waar de kettingspanners achter zitten.
Het is een sensor met 2 aansluitingen.
Mvg gunterin antwoord op: Temperatuur switchOk,
Het gaat inderdaad over hydraulische kettingspanners
Ik ga ze alvast in een oliebadje leggen en enkele malen indrukken zodat ze zeker gevuld zijn,
De metalen olieleidinkjes ga ik ook trachten te vullen dan zit er tot aan de aansluiting op de leiding van de nokkenassproeiers al zeker olie.
En de “eerste start prcedure” zal ik zeker volgen.Mvg gunter
in antwoord op: KettingspannersGelukt,
Inderdaad half doorgeslepen en was dan met poelitrekker vanzelf los te trekken.
bedankt;
in antwoord op: tussenas tandwiel vervangenIk zal het nogmaals proberen met de brander maar ik heb enkel zon klein brandertje en het is moeilijk om de as zelf koel te houden, mss eerst alles in de diepvries.
Alvast bedankt
in antwoord op: tussenas tandwiel vervangenIk heb al redelijk wat gegoogeld en kan hier geen details over vinden maar ik denk dat ik het er gewoon ga afslijpen met een kleine tol, het is tenslotte toch voor de vuilbak.
Als het aan één kant nog maar een dun laagje ijzer heeft zal het wel loskomen zeker?
Ik ga nog even afwachten op verdere reacties want ik moet toch nog teen en tander reinigen vooralleer de motor terug toe kan.
Alvast bedanktin antwoord op: tussenas tandwiel vervangenHet is niet zo zeer dat ik wil besparen op de aankoop van nieuwe bouten maar ik vrees dat bij het uitdraaien van de oude en indraaien van de nieuwe ik de inwendige draad zal beschadigen en dit in de eertse plaats niet zal merken en dan heb je achteraf nog ” van jan “.
Dus is mn vraag kan je die oude ( lees zwakke) behuizing niet beter ineens versterken door time serts of iets dergelijks.mvg
in antwoord op: Motor 2.7 draadstangenO ja natuurlijk dat is hetzelfde systeem als op mn 2.7.
Ik dacht dat je een elektrische versie bedoelde bij de 964 en dat had ik nog nooit gezien.mvg
O ja natuurlijk dat is hetzelfde systeem als op mn 2.7.
Ik dacht dat je een elektrische versie bedoelde bij de 964 en dat had ik nog nooit gezien.mvg
Bedoel je het systeem van het schuifdak van een 964 ?
Want ik wist namelijk niet dat de 964 een targa versie had.
Was dit ook met spiraal kabeltjes?mvg
Oef,
Na 2,5 dagen targadak terug werkende gekregen.
Tandwieltje van rechter motor was uitgelopen waardoor dit de spiralen niet meenam.
Af en toe wel en dit gaf dan een krakend geluid.
Linkermotor alleen is niet sterk genoeg.
Ook waren de spiralen links en rechts tov elkaar verschoven waardoor het dak scheef trok.
Tandwiel na de nodige aanpassingen gewisseld met dat van het rolgordijntje (dat bijna geen kracht moet leveren) en alles deftig gesmeerd en het loopt nu vlotter en vlotter. (gezien de prijs van een nieuw motortje was dit het proberen waard)Gelukkig had ik een goede manual voor het demonteren van de bekleding en de dakkader (en ruit), anders was dit niet gelukt.
Heb altijd bewondering gehad voor “porsche techniek” maar hier hebben ze er toch iets delikaat van gemaakt dat in mijn ogen wel regelmatig onderhoud vraagt.
Hopelijk heeft iemand met dezelfde problemen iets aan mn uitleg, maar gezien de opbouw van het targadak zal het waarschijnlijk iedere keer iets anders zijn vrees ik.
mvg