Aangemaakte reacties
-
Hey Tom,
In principe is elke servo olie die voldoet aan de VAG norm goed.
grts,
rob
in antwoord op: servo-olieIk las hier iets over tegendruk bij een turbo? de beste uitlaat voor een turbo is GEEN uitaat of een megafoon. tegendruk is uit den boze voor een turbo. de druk wordt geleverd door het verschil in druk voor en achter de turbo, hoe groter dat verschil des te meer druk. als je dan tegendruk gaat genereren ga de je turbo alleen maar afremmen of minder snel laten opkomen. daarom gebruiken ze dikwijls ook dikke downpipes om de turbo sneller te laten opkomen oftewel het drukverschil voor en achter de turbo zo groot mogelijk te maken. voor een turbo is de ideale uitlaat eigenlijk eentje bestaande uit high flow resonantie dempers van voldoende dikte. Een veel gebruikte vuistregel is 2.5″ tot 300 pk, 2.75″ en 3″ daarboven.
grts,
rob
in antwoord op: HET GELUID VERBETEREN VAN EEN 3.3 TURBO VAN 1981Hoi Tom,
heb je een PB gestuurd.
grts,
rob
sgoed, laat maar weten als je iets wil afspreken via PB.
grts,
rob
in antwoord op: nazicht versnellingenje mag gerust eens bij mij langskomen, ik kan je bak spoelen en daar betere olie opdoen. het trillen/piepen van je remblokken kan ook veroorzaakt worden door het ontbreken van de anti trilplaten achter de blokken maar zou ik eerst moeten zien.
grts,
rob
in antwoord op: nazicht versnellingenVoor de mensen die hun privé berichten nog willen checken, je kan nog steeds op het oude forum via https://porscheforum.be/phpBB/ ;^)
werkt dat nog? ben nu een paar contacten kwijt die ik wil terughalen….
grts,
rob
in antwoord op: Terug onlinevooras:
type 1 +- tot 86 heeft de schijven achter tegen de wielnaven gemonteerd,
type II +- vanaf 87 heeft schijven die over de wielnaven heen gaan
ze hebben beide een verschillende wielnaaf en de wielnaven NIET uitwisselbaar gezien de verschillende fysee kogellager maat maar in beide gevallen passen de 15″ velgen.achteras:
ook hier zijn ze niet uitwisselbaar maar gaan ze beide over de wielnaaf heen alleen vanaf +/-87 hebben ze achter 2.5cm meer spoor en is de “hoed” zullen we maar zeggen ook 2.5 cm hoger.maar ik heb voor beide modellen alles liggen als je wat zoekt.
grts,
rob
in antwoord op: remmen serie I & II, technisch vraagjeYES….. we zijn thuis. vanmorgen om 06:00 gaan rijden, was wel een mooie rit door zwitersland, frankrijk, duitsland heen….hebben weer de helft van europa gezien. toch nog 180 uit die focus geknepen….. :shock: totdat we de tomtom zagen, was het ineens 14km minder…..ja, zo kan ik ook autos verkopen :mrgreen:
Grts,
Rob
in antwoord op: vliegen naar brusselhaha, helaas, is het vrouwtje dat er van profiteerd nu ik er niet ben, zei dat de auto verlatings angst had…. :D D .. zit zelf nog steeds in milaan.
hadden vandaag een nieuwe vlucht gekregen van de booking company om 18:40 maar hebben ze op het laatste moment weer gecanceld. toen stonden we al voor de balie in de luchthaven, dan maar weer terug naar milaan.
morgenvroeg 06:00 gaan we rijden en hopen morgen middag thuis te zijn…. heb wel met mensen gesproken op de luchthaven die toen ze van ons hoorden dat we een auto hadden vroegen of ze tegen betaling met ons mee konden rijden…die moesten nu 200 euro per nacht betalen voor een hotel en konden geen huurauto bemachtigen die nog naar het buitenland mocht. echter helaas, ging niet….
grts,
rob
in antwoord op: vliegen naar brussel[quote=”Kustom creations”:p5x1lz82]Geniet van het weer ginder Rob, hier blijft het nog even dicht, dus terug komen zit er niet in.[/quote]
ha koen,
Ja klopt, daar was ik al achter ondertussen….. wordt extra overnachting maar hebben al een oplossing. Vliegen zit er idd deze week niet meer in. We hebben de Ford Focus(1.6 diesel of zoiets, bij 120 zijn de versnellingen op, tsss…) die we dit weekend al hadden gehuurd kunnen doorhuren om naar brussel te rijden. Was ook niet evident, de huurautos mochten eigenlijk het land niet meer verlaten. waren er al teveel vertrokken…. maar is toch gelukt en we kunnen morgen 1000+ km kachelen… we raken toch thuis…
grts,
rob
in antwoord op: vliegen naar brusselBlij dat ik weer een aantal mensen op de goede weg heb kunnen helpen. Je kunt er roosters voor plaatsen maar als je het regelmatig zuiver maakt hoeft dit echt niet direct. Alleen als je van plan bent regelmatig het circuit te bezoeken zou je dit kunnen overwegen.
grts,
rob
in antwoord op: bladeren voor de radiatorHoi,
Stuur even een PB wat je precies nodig hebt. Heb alle onderdelen die je zoekt op voorraad liggen voor de 944 nieuw en gebruikt.
m.vr.gr.,
Rob
[quote=”ronny courtois”:16fprere]Hallo, welke olie doe ik best in mijn 928 S4 bj 1986? Er zit nu synthetische 0w40 in. Dit is me af geraden.
Alvast bedankt.[/quote]Dag Ronnie,
Is een klassieke motor en daar hoort klassieke olie in. De nieuwe dunne longlife oliën 0w40 of 5w40 zijn niet geschikt voor dit blok. Zijn te dun, een en ander heeft te maken met de lossnelheid van de olie in combinatie van lagerspelingen in het blok waar dunne olie te snel tussen de lagerschalen uitvliegt met juist dunnere oliefilm tot gevolg en bijgevolg slechtere smering. Dus een half of vol synthetische 10w40 van een goed merk zoals Castrol bv doet het prima. Wij gebruiken op alle motoren van de M28 en M44 serie Castrol Edge 10w60 op het circuit omdat die een goede smering borgt bij hogere temperaturen. Zowieso is “longflife” olie niet aangewezen voor deze motor, een olie en filter wissel elke 10.000 is het advies.
m.vr.gr.,
Rob.
in antwoord op: motorolie in 928S4Past ook wel bij ergelijk moraal….
[i](nederland) Dronken chauffeur ramt Porsche
Een dronken chauffeur van een bestelbus afkomstig uit Stein (Lb) heeft dinsdagavond omstreeks 20.20 uur op de A-76 ter hoogte van Nuth een aanrijding
veroorzaakt door tegen een voor hem rijdende Porsche te rijden. De 52-jarige uit Lanaken (B) afkomstige bestuurster van de Porsche verloor hierdoor de macht over het stuur en schoof tegen de vangrail en vervolgens naar de rechter weghelft waar ze tegen een vrachtauto reed. De Porsche raakte hierdoor zwaar beschadigd en moest, evenals de bestelbus, door een bergingsbedrijf worden weggesleept. De bestuurder van de bestelbus bleek na een ademanalyse maar liefst 1,9 promille alcohol in zijn bloed te hebben. Zijn rijbewijs is ingevorderd. Bij de aanrijding raakte niemand gewond. Het verkeer ondervond korte tijd hinder van de aanrijding.[/i]Tsss, reed niet snel genoeg waarschijnlijk…..
in antwoord op: ergerlijke moraalhaha, koffie hebben we zat, en een paar stukken is voldoende….. we zijn maar een klein clubje….gemiddeld 3 man.
in antwoord op: uitrollen rand wielkassen achter