Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 737)
    • Nylon is merknaam, wetenschappelijke naam is polyamide, PA.
      Naaldvilt met polypropyleen vezel kan blijkbaar ook nog.
      Het tapijt in de koffer ziet er me “velours” uit, dus idd PA.

      :idea: Mijn TA koffertapijt is ook een beetje vergrijsd, hou ons vooral op de hoogte, met foto’s voor en na aub. Sukses! :up:

        De Tijd van vandaag 18 december in de babbelbox met marktenredacteur Kurt Vansteelandt :

        2 uur geleden
        en ook Erik heeft een vraag over Materialise:[b] ‘Materialise;
        Op datum van 30 september verscheen in De Tijd een artikel met als vermelding: ” In een conservatief scenario zou de wereldhandel tegen 2060 31.000 miljard dollar lichter wegen dan in een wereld zonder 3D-printing”. ..en toch maakt Materialise een grote terugval mee terwijl ze enkele maanden geleden net het Duitse ID-Tech overgenomen hebben om ook in de sector van metaalprinting een degelijke voet aan de grond te krijgen. Je verwacht eerder een sterke groei van het bedrijf, van de winsten en dus ook van het aandeel, maar neen , het neemt een duik .
        heeft u enig zicht op deze ontwikkeling?'[/b]

        kurt.vansteeland :
        Wat Materialise betreft KBC Securities voorspelt vanaf komend jaar winst, geruggensteund door een sterke omzetgroei. Nu alleen duimen dat die voorspelling er niet eentje is zoals onze Belgische regering met het begrotingsevenwicht, eentje die elk jaar met één jaar opschuift :-)

        Materialise trok in volle hype vrij duur naar de beurs, net op een ogenblik dat er overcapaciteit op de markt kwam. Daarom duurde het een tijd eer het aandeel echt op dreef kwam, maar nu lijkt het ‘vliegwiel’ van de groep stilaan op gang te komen dixit KBC Securities.

        Er is zelfs een Vlaamse belangenvereniging, FLAM3D. We hebben naast Materialise nog kleppers van formaat, o.a. Melotte. Beide bedrijven hebben een internationaal gerichte webstek, waar enkel de vacatures in het Nederlands zijn.

        Op die vacatures wil ik nog eens dieper ingaan. Ik zie dat Melotte o.a. frezers, draaiers slijpers, lassers, … zoekt en Materialise o.a een NC operator. Ik denk dus dat de klassieke metaalbewerking, zowel verspanend als niet-verspanend, nog niet ten dode opgeschreven is. M.a.w. 3D drukkers worden niet in 3D gedrukt. :coolness:

        Na de rage komt altijd het realisme terug. Deze productie techniek lijkt me voor onze hobby zeer interessant om een of een zeer beperkt aantal niet meer leverbare P-onderdelen te vervaardigen. Ik denk maar aan iets, sommige onvindbare tandwielen van versnellingsbakken zou je dan zelfs meteen in geharde kwaliteit kunnen verkrijgen.

          Het is zeer interessant voor kleine aantallen en het prikkelt de verbeelding, maar het is een klein beetje overroepen. Op de beurs is(was?) het een rage. Echte precisie-onderdelen in hooggelegeerd staal die 800-1000°C zien is bij ons geprobeerd. Het lukte wel, maar niet op een paar honderdsten mm nauwkeurig.

            Goed onderhouden 964 C4 handbak zwart/zwart op PFNL. Verbeterd met heel wat RS onderdelen en alle oorspronkelijke onderdelen zijn er nog bij. :respect2:

              De meerwaarde van een 924 Le Mans is zuiver kosmetisch. De wegligging is niet beter dan die van een gewone 924 en met bredere banden dan 195R65 allicht slechter. :ass: Wel mooie velgen. :salut:

              Voor wie het ranke lijf van een 924 mooier :respect2: vindt dan een 944, raad ik een 924S aan, zo mogelijk modeljaar 1988. In Duitsland staan er op autoscout drie te koop tussen 9900€ en 11900€; Spijtig genoeg 2 in Berlijn … :(

                Heb het artikel ook gelezen en ik lees daarin dat “valse oldtimers” voor woon-werkverkeer dienen. Dat zijn diegenen die het verbrodden voor de liefhebbers, vind ik ook. :coolness:

                Onze fiscaliteit zit niet logisch ineen, klopt, dat is niet alleen voor auto’s zo. Een van de redenen imo is dat telkens weer een regering belastingen tegelijk gebruikt voor
                a) inkomsten en
                b) om het gedrag van de burger te sturen;
                Wat natuurlijk nooit tegelijk kan blijven lukken.

                Voor de rest. :roll: Jongens astemblief, gaan we weer zagen? Ik heb het hier al vaak geschreven, ik heb de 924S gekocht om (nu en dan ook) voor het werk op de Duitse Autobahn te rijden. Dus gewoon verzekerd, gewone nummerplaat en ieder jaar naar de keuring met de glimlach. Geen gezever mocht er iets gebeuren.

                En nog iets, ik zal me wel geen vrienden maken. Maar als de belasting het eerste jaar duizend € is voor mijn (bijna) nieuwe DD met 2,2L motor en ik heb 20duizend opzijgezet dan kan ik er eentje kopen van 19. Als ik een dikkere motor neem en ik betaal dus meer BIV, zal ik een goedkopere moeten vinden. Simpel.
                :cool:

                  Zitten in Tongeren, spoelen en filteren hydraulische installaties en meten uiteraard ook vervuiling:
                  http://www.hydac.com/be-nl/engineering-service/service/fluid-analyse.html
                  Ik denk dat je overal aan een 100€ zal zitten.

                    Een Algerijn in djellaba zit naast een Vlaming op een vlucht Marseille – Brussel.

                    Direct na het opstijgen start de hostess met het aanbieden van de drankjes.

                    De Vlaming vraagt een glas champagne.

                    Ze geeft hem het glas en vraagt aan de Algerijn of hij ook een glas wil.

                    Deze is verbolgen en antwoordt “Ik word nog liever verkracht door 10 prostituees dan één druppel alcohol aan te raken met mijn lippen”.

                    De Vlaming geeft direct zijn glas terug aan de hostess en zegt: “Dat heb ik ook liever, maar ik wist niet dat je kon kiezen”…

                      [quote=”vandamme” post=256108]of IBM computers en software
                      Bayer producten
                      IG Farben
                      Krupps
                      Siemens
                      Bosch
                      Mercedes
                      BMW
                      …[/quote]
                      En vergeet Ford niet; kreeg schadevergoeding van de VS regering voor zijn (vooral door Ford gebouwde B-24’s) platgebombardeerde Duitse Ford fabrieken. (U leest het goed, Ford bommenwerpers, Ford fabrieken, kassa, kassa.) En Ford beurde na de oorlog ook nog de dividenden voor de oorlogsjaren. Terwijl er net zoals elders in Duitsland dwangarbeiders werkten vanaf 1940. Kan het nog veel pikanter?
                      En GM (Opel). idem.
                      En Coca-Cola (Fanta).
                      Wie niet?

                      70 jaar na de feiten is het gemakkelijk terugblikken en zeggen hoe het had gemoeten en vooral de zuivere maagd spelen.
                      Het is vandaag wel wat moeilijker om niet te kopen bij bedrijven uit landen die de mensenrechten met voeten treden en/of geen democratie zijn. Dan zouden we bijv. niets meer uit China mogen kopen.

                      Maar dat mij onbekende verhaal over Joseph Ganz is wel de moeite waard aan te halen. Het stelt de schadevergoeding, wegens plagiaat, door VW aan Tatra imo in een nieuw licht. Als Ganz de eerste was, heeft Tatra dan zelf niet eerst het idee van de stroomlijnkever T97 bij hem gepikt? Waarom hebben hebben Ganz of de erven geen schadevergoeding gevraagd?

                        :popcorn: :salut:

                          Straks een nieuwe 944. :first:

                            Klopt, Wim. Een 2 L (GB, GA, GC in volgorde van gewildheid :respect2: ) heeft bijv. Porsche kleppen, een 1,7 L is zogezegd zuiver VW, maar een motor uit een busje past zomaar niet in een 914 en niet alleen omwille van de uitlaat.

                            Gewoon advertenties napluizen.
                            Deze bijv. komt misschien uit een omgebouwde kever en ik ben ook niet zeker dat het serienummer overeenkomt met een 914. Los daarvan is 450€ al duur voor een motor die je moet volledig nieuw bouwen. De motorbehuizing is er wel (grotendeels) bij. Eigenlijk is zoiets altijd een gok.

                            Op e-bay Kleinanzeigen is er meestal een grote keuze onder de 400€ aan 1,7 L en 1,8 L; Helemaal linksonder kan je bijv. Nordrhein-Westfalen kiezen. Een gereviseerde motor zonder waarborg kost allicht 2500€.

                            Soms staat er iets op http://www.flat4free.be te koop;

                              Aan al wie nog met een 30 jaar oude gaskabel rondrijdt op een 944, betrouw het niet, dat ding kan midden de autosnelweg breken
                              :wtf: :(
                              gaskabel944commentaar.jpg
                              ;)
                              Hoog tijd om een reserve-gaskabeltje in de wagen te leggen, met een gerust gemoed te rijden en het forum te steunen met 20€.
                              :driver:

                                Maar dus geen VW T3 motor?

                                De T3 WBX motoren

                                  @Patstoop

                                  “Beschrijving: 1ste inschrijving 11/10/1963. – Belgische inschrijving”

                                  Met de watergekoelde boxer?

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 737)