Aangemaakte reacties
-
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 5
:think: Vandamme, dat klinkt als iemand die echt in het leger was. :salut:
in antwoord op: Diefstalbescherming?IDD. De 924 “turbo” half leder kussens zijn net anders opgebouwd dan die in leder van een 968, weet ik toevallig uit ervaring. Maar het stalen geraamte en dus ook het zitgenoegen, de zetelervaring, is gelijk. Als ik moet kiezen tussen 8 uur op de Autobahn met de MB C200 met nochtans zeer treffelijke zetels en mijn 25 jaar oude 924s met 25 jaar oude “turbo” zetels … dan heb ik maar 1 wakkere hersencel nodig om te beslissen. (En ze voorspellen mooi weer natuurlijk :D .)
Proficiat Wes. Nu enkel nog in die zetels :driver: :driver:
in antwoord op: Het 924 verhaal…IDD. De 924S “turbo”zetel half leder kussens zijn net anders opgebouwd dan die in leder van een 968, weet ik toevallig uit ervaring. Maar het stalen geraamte en dus ook het zitgenoegen, de zetelervaring, is gelijk. Als ik moet kiezen tussen 8 uur op de Autobahn met de MB C200 met nochtans zeer treffelijke zetels en mijn (
25edit) 30 jaar oude 924s met 25 jaar oude “turbo” zetels … dan heb ik maar 1 wakkere hersencel nodig om te beslissen.
Proficiat Wes. Nu enkel nog in die zetels :driver: :driver:in antwoord op: Het 924 verhaal…Variante tweekleurig met streep:
Valt altijd iets mooi van te maken. :respekt:
in antwoord op: 924 turbo two toneWeet je zeker of de turbosmering al aangepast ofte verbeterd is? (Waarschijnlijk wel.)
Ben je zeker dat er geen targadak in zat bij levering?
© 2017 Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG.in antwoord op: 924 turbo two toneDie Cayennes rijden dan nog eens bijna leeg rond ook. :shock:
Dan maar gewoon een 924, die vangen weinig wind en wegen weinig en maken aldus optimaal gebruik van de weinige aanwezige paarden. :cool:
Bovendien als recyclageproduct bewezen milieuvriendelijk. :first:
En als het een klein beetje meer mag zijn een 924S. :respekt:in antwoord op: rijden met een cayenne e-hybride.[quote=”deepee” post=254763]Rembrandt heeft er ooit zelfs een schilderij over gemaakt: Return of the Prodigal Son
:up: :salut:[/quote]En in de taal van Rembrandt zelf? :wtf: :?:
I’m schocked. :shock:
in antwoord op: Terug van weggeweest…Eindelijk terug Wes. :D Nu enkel nog wat :driver: :driver:
Als je wat meegevolgd hebt, heb je de transaxles en vooral de ranke 924 zien stijgen in belangstelling.
Je kan nu schrijven: “Zie je wel dat ik gelijk had om na 100 blz voor een 924S te kiezen.” :respekt:in antwoord op: Het 924 verhaal…“Beelden zijn verwijderd of verplaatst”.
:(in antwoord op: 924 turbo two toneAls je mij bedoelt :mrgreen:
(of niet, er zijn er nog met die naam)924 is natuurlijk helemaal anders qua motor en benzineleidingen. :hail: 924S is eigenlijk een 944, alleen kleiner, lichter, dus met minder rolweerstand en minder luchtweerstand. :driver:
Maar goed, met een 924 zijn er 2 mogelijke toevoer problemen,
1) het zogenaamde “vapour lock”, doorvoer afgesloten door een luchtbel (en benzinedampen) op het hoogste punt vlak voor de injectoren. Dan is het moeilijk starten eens ie warm staat, of misschien zelfs eerder het tijdsvenster wanneer je de motor aflegt nadat die goed heet was en nog niet helemaal terug afgekoeld is;
2)benzine pomp te zwak, met dezelfde verschijnselen. Daarom hebben ze bij oude 924 soms de groffilter in de tank vervangen door nog een pomp, een zgn. opvoerpomp of “boost pump” (die laatste kost het dubbele :sarcastisch :happy: ). Met de juiste vervangpomp heb je maar eentje nodig natuurlijk. (Vraag gewoon OPC.) Als je startmotor dan ook nog eens zwak is, kan je zelfs hebben dat ie gewoon niet meer start tussen heet gereden en weer afgekoeld, typisch een half uurtje wachten dan.Hier heb je een goede uitleg:
https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=10135in antwoord op: 924 ‘zweet’ achteraan + benzinepomp probleem:wtf:
Koopjestijd is voorbij bij gebrek aan belangstelling?
:?:in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 5+1 :applaus:
Zelf ook contact gehouden en foto’s gestuurd van de werkzaamheden en dat werd in dank aanvaard.in antwoord op: op zoek naar vroegere eigenaar 944 turbo:?:
Spaarvarken slachten voor deze?
http://www.koopjeskrant.be/zoeker/auto/413316/porsche-911/
:idea:
Weet er iemand trouwens of de achterruitwisser er niet eerst af moet?
:engeltje: :engeltje:
(Dus? Koopje?)
:popcorn: :popcorn:in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 5:?
Weet je wat ik daarvan :think:
Mijn verontschuldigingen als ik daarnet in de verkeerde draad gepost heb.
:ass:De mijne is handgeschakeld, ik zie niet in waarom ik anders met een klassieke wagen zou rijden. Verder is PDK fantastisch op een nieuwe wagen, het beste van 2 werelden en je kan er alles mee wat je met een handbak kan. Alleen beter. En sneller.
Ziezo, zonder dank.
:ass:in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 5