Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 55)
    • Zaterdag 28 januari, lijkt mij een gepast datum. :driver:

        Wij waren vorige week op de Kerstmarkt in de “koekenstad”. Iedere 50 m hadden ze van de stad een houtvuur geplaatst, maar dat zal van dat proper hout geweest zijn.

        Als we ‘t stad eens moeten plat leggen met ons oud ijzer, dan ben ik erbij :happydance: :driver:

          Hoeveel handtekeningen hebben we nodig om zelf een partij op te richten ??? Het gaat van kwaad naar erger de laatste weken.

            Ergens op de parking, hé

            HET STAD is zichzelf aan het doodnijpen :happydance:

              Zal ik mijn centen moeten gaan opdoen in een stad, waar ik wel welkom ben. Ze hebben geluk in de koekenstad dat er geen vervuiling op de ring is. Geldklopperij en niks meer.
              Ik zal wel wat op de parking rondrijden met mijn oudijzer. :driver:

                Vandaag die valve eens gedemonteerd. Die zag er goed uit. Die valve is in rust open, dus het warm water stroomt naar de radiator voor de verwarming. (ook al zou deze velve lekken).

                Door dat ik wat koelwater kwijt was, heb ik heb ik wat bijgevuld. Na een proefritje kwam er zowaar een beetje warme lucht uit de roosters. Dus misschien te weinig koelwater??

                Weet er iemand hoever het vatje gevuld moet zijn. Er staat niet duidelijk een aanduiding op. Iets wat op een pijl lijkt wijst tot het midden van het vatje. Zou dat het peil zij of zou dat het min. zijn?? Iemand een idee ?

                Dan is er nog de ventilator, dat is voor de volgende keer.

                Ivo

                  Vandaag die valve eens gedemonteerd. Die zag er goed uit. Die valve is in rust open, dus het warm water stroomt naar de radiator voor de verwarming. (ook al zou deze velve lekken).

                  Door dat ik wat koelwater kwijt was, heb ik heb ik wat bijgevuld. Na een proefritje kwam er zowaar een beetje warme lucht uit de roosters. Dus misschien te weinig koelwater??

                  Weet er iemand hoever het vatje gevuld moet zijn. Er staat niet duidelijk een aanduiding op. Iets wat op een pijl lijkt wijst tot het midden van het vatje. Zou dat het peil zij of zou dat het min. zijn?? Iemand een idee ?

                  Dan is er nog de ventilator, dat is voor de volgende keer.

                  Ivo

                    Als je dat zou kunnen doorsturen, graag.

                    En idd. die valve zou zorgen voor steeds warme lucht (als ik het goed begrepen heb). En bij mij is er juist geen verwarming, dus zal het waarschijnlijk ergens anders zitten. ‘k ga ze er wel eerst eens uithalen, dit lijk mij het simpelste om te demonteren.

                    Alvast bedankt.

                      Als je dat zou kunnen doorsturen, graag.

                      En idd. die valve zou zorgen voor steeds warme lucht (als ik het goed begrepen heb). En bij mij is er juist geen verwarming, dus zal het waarschijnlijk ergens anders zitten. ‘k ga ze er wel eerst eens uithalen, dit lijk mij het simpelste om te demonteren.

                      Alvast bedankt.

                        Dat is ook een schuifknop.

                        Je kan die gemakkelijk verschuiven, maar de lucht blijft koud.

                        Ondertussen heb ik de valve gevonden. Zal ze eens demonteren en kijken of ik daar iets aan kan zien.
                        Ik had ook gelezen dat die leiding dikwijls afgeknepen is, om zo de warmte buiten te houden in de zomer (bij niet werkende arico), maar dat is bij mijn niet het geval.

                          Dat is ook een schuifknop.

                          Je kan die gemakkelijk verschuiven, maar de lucht blijft koud.

                          Ondertussen heb ik de valve gevonden. Zal ze eens demonteren en kijken of ik daar iets aan kan zien.
                          Ik had ook gelezen dat die leiding dikwijls afgeknepen is, om zo de warmte buiten te houden in de zomer (bij niet werkende arico), maar dat is bij mijn niet het geval.

                            mijn zoon had vandaag een dag vrij. “zal ik wel even rijden, pa”

                            9.30 u. vertrokken
                            10.00 u. in Gent
                            N° 107 ze waren aan 65
                            12.00 u. : gelieve de zaal te verlaten = middagpauze
                            13.00 u. : terug binnen
                            15.20 u. : terug thuis

                            2 loketten van de 6 open (de rest was gaan staken :applaus: )

                            We zullen morgen de brievenbus in de gaten houden. :happydance:

                            Lang leve de “Administratieve vereenvoudiging”

                            ps : de bediende kon slechts met 2 vingers typen aan het tempo van de veldwachter uit 1960.

                              :puke: Groene kaart :puke: :D

                              Wel een volledige herkeuring. Naar de keuring gaan is echt niet goed voor mijnen tikker. Bureaucratie op zijn top.

                              Over de keuring kan ik al een boek schrijven misschien wel een trilogie.

                              Nu hem morgen snel inschrijven voor dat ze in Brussel hun wet op de Oldtimers aanpassen en dan kunnen we bollen.

                                Alé, ze is terug. Heeft een week of 6 te lang geduurd naar mijn goesting, maar goed. Het grote mechanische werk en onderhoud is uitgevoerd. Nu kunnen we op zoek naar wat elektrische problemen, maar als hij door de keuring is kunnen we toch al wat bollen.

                                Hij was afgekeurd voor de banden en een cardanrubber. Beiden zijn vervangen, dus :respect2:

                                Mistlichten, dashboardverlichting, fan van de motorkoeling (voorlopig al een schakelaar tussen geplaast), fan van de verwarming, doen het niet.

                                Dus we zullen ons eens gaan verdiepen in de schema’s. De koude wintermaanden zullen gevuld zijn.

                                Ivo

                                  – De pokken achter de deuren, dat zal waarschijnl ALU-rot zijn, dus zoals hier al aangehaald als je dat weg wil hebben dan is het schuren tot op het blote metaal. Dus een volledige herlakking met de nodige herstellingen, dan kan de prijs snel oplopen.

                                  – Elektrisch, zoals IGOR al aanhaalde, die Gremlins zullen er altijd wel zijn. Toch blijf ik erbij dat je (met de juiste achtergrond) en kennis van schemalezen en de informatie die op de bekende sites te vinden zijn veel zelf kan oplossen. De vraag is altijd, is er al niet te veel geknoeid aan den elektirciteit. En zolang het slechte contacten zijn zal het wel meevallen. Als dingen vervangen of hersteld dienen te worden, dan is er weer een kost.

                                  – Ditributie zou ik niet risceren, ik zou daar op zeker spelen.

                                  – Airco ombouwen naar “hedendaagsgas” zou ook een 1K5 kosten. (bij mij werkt deze ook niet, maar ga dat nog even laten bezinken)

                                  Natuurlijk, met welke oldtimer kan je 100% zorgen vrij rondrijden??? Dat is (voor mij) een deel van het “avontuur”.

                                  Ik denk dat de prijs te hoog is, voor de beschrijving die jij hebt gegeven.

                                  En idd. Jeroen doet dat tegen betaling van zijn uren. Ik weet wel dat hij het op deze moment zeer druk heeft. :lol:

                                  Ben er gisteren nog geweest en ik denk dat hij er een stuk of 3 te koop heeft. Je gaat dan wel iets meer geven, maar je bent dan toch zeker dat de motor een deftig onderhoud gekregen heeft.

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 55)