
Aangemaakte reacties
-
[quote=”mcklusky”:29ybue30]werkt glen er nog ?[/quote]
2 Weken geleden toch nog wel.
Waarom zou die daar weggaan?In antwoord op: Van BeurdenEen toplocatie om uw Porsche op onderhoud te sturen.
Ik ben er op onderhoud met mijn Boxster geweest en nu onlangs met mijn 993 en heb hier echt niets op aan te merken.
Philip weet echt wel waar hij mee bezig is.In antwoord op: Van Beurden1-je erbij en ruim aan de leiding……
In antwoord op: STEMMEN VOOR CASA DE MCKLUSKY’SJa, dit is volkomen normaal.Maak je niet ongerust.
Ik vond dit tijdens de eerste ritjes ook nogal vreemd maar dan heb ik de handleiding eens doorgenomen en daar staat het ook in vermeld.
Wanneer je bij stilstand in twee staat en je duwt de gaspedaal snel in zal je merken dat hij eigenlijk niet in zijn tweede vertrekt maar wel in zijn eerste.Yep,hier hetzelfde probleem.
Ik ben 1.78m en zit ook niet echt comfortabel in mijn Boxster.
Heb hem nu een jaar en dit is 1 van de redenen waarom ik naar iets anders aan het uitkijken ben.Dat kunt ge echt niet menen!!!!
Ik wil je geen valse hoop geven dan maar als dat het geval is lijkt mij de kans om hem terug te vinden erg klein en indien je het toch zou lukken denk ik dat hij in onderdelen uit elkaar ligt!!!
Of hij wordt naar het Oostblok geexporteerd en daar verkocht of hij wordt omgecat(chassisnummers eruit en andere erin-van een total-loss-waarschijnlijk).In antwoord op: help mannen help porsche gestolen[quote=”sunshine”:15wh97rj]bedankt mannen er stond een anticarjacking cj1 op slaapt normaal altijd binnen was gisteren moe en geen goesting meer om naar de garage te rijden en ja bingo[/quote]
Heb je al eens in de buurt van jouw woning rondgereden,want de kans dat de wagen in de buurt is is toch redelijk groot.
Bij mijn weten is het zo goed als niet te doen om met een wagen weg te geraken waar zulk systeem instaat,het MOET wel werken natuurlijk.
Anderzijds indien men de wagen getakeld heeft ,doet een cj1 ook niets.
Hopelijk vindt je de wagen snel terug zoals hij was .In antwoord op: help mannen help porsche gestolenDe tiptronic van mijn Boxster vertrekt ook altijd in tweede maar wanneer je vertrekt aan de lichten en je duwt je gaspedaal ineens flink in dan vertrekt hij heus wel in eerste.
Een alternatief is om hem tijdens stilstand even in de N van neutraal te zetten en bij vertrek gewoon in D,dan vertrekt hij ook in eerste.
Je kan ook altijd naar manuele modus gaan.
Een andere manier is ook je pook tijdens gewoon in D zetten,met de tiptoetsen in eerste zetten dan blijft hij 8 sec in de M-stand staan,in eerste vertrekken en opschakelen via de tiptoetsen aan het stuur.
Ik kan tot op heden niet zeggen dat ik nadelen ondervonden heb aan dit systeem,mijn ervaring ermee is eerder aan de positieve kant.
Ik denk dat als mijn Boxster ooit weg is mijn volgende Porsche terug een tiptronic wordt.[quote=”Pascal”:2exqzkoy]Welke doorzichtige stikkers bedoel aan de sluitrand van de deuren… ?[/quote]
Als je de deur opendoet,heb je normaal bovenaan waar de rubbers op het metaal zitten(net eronder)een doorzichtige lakbeschermingssticker zitten.Om het de plaats beter te beschrijven op ongeveer 30 cm boven de deurhaak.
Ik spreek hier wel specifiek over een BOXSTER.
Hoe of waar het bij andere modellen gesteld is ,weet ik niet,maar ze hebben WEL allemaal de witte sticker aan de binnenkant, van de voorste motorkap.In antwoord op: Originele fabrieks type/optie stickerIk kan wel met zekerheid zeggen dat de doorzichtige stickers op de sluitkanten van de deuren en kofferdeksel NIET kunnen bijbesteld worden,zelfs niet door een officiele Porsche-garage wanneer de wagen daar herstelt wordt na een schadegeval.
Deze info heb ik gekregen rechtstreeks van een Porsche-specialist bij de keuring van mijn huidige wagen.
De witte sticker aan de binnenkant van de voorste motorkap , daarvan kan ik het niet met zekerheid bevestigen,maar dacht toch ook in het verleden vernomen te hebben dat deze uniek zijn en niet bij te bestellen.In antwoord op: Originele fabrieks type/optie stickerVoor meer info ivm dit probleem vind je op het Z3 forum veel nuttige info:
= registreren en zoeken op puntlas…..
In antwoord op: Kat in een zak[quote=”MichM3″:11fxr8vo]Dave’s wagen heeft 2 jaar terug de GOCA keuring of keuring-na-ongeval ondergaan wegens het plaatsen van een KW-kit…de ex-ex-eigenaar van Dave’s Z3 is een goede maat van me en die heeft die KW’s laten plaatsen en wou alles in orde dus heeft dat volgens het boekje bij de keuring aangevraagd…toen is er geen enkele opmerking van de achteras gegeven…hebben ze er toen ook overgezien?? Zou me verbazen, maar je weet maar nooit hé.[/quote]
Om de losse puntlassen op te merken of een gescheurde beugel waaraan het differentieel hangt moet je toch al specifiek gaan zoeken,als je vluchtig de ophanging controleert valt dit zeker niet op! :wink:
In antwoord op: Kat in een zak[quote=”4s”:1kx98vfh][quote=”jack bauer”:1kx98vfh]DIT is een “kinderziekte” van de z3,en dan vooral de modellen met veel vermogen.
Ik heb zelf een z3m gehad waarvan de kofferbodem loskwam ter hoogte van het subframe ,op de plaats waar de lastenwissel het grootst is bij het versnellen,vertrekken en overschakelen.
Dit punt situeert zich aan de dwarsbalk waaraan het differentieel hangt.
Op de foto’s te zien lijkt mij dit toch wel een geval in een zeer gevorderde toestand dat zeker al enkele jaren aanwezig moet zijn.
Er zijn gevallen bekent van z3’s met minder dan 30000 km waarvan de puntlassen van de bodem loskomen,wat resulteert in het volledig loskomen van ophanging van het subframe en stabilisatiestang.
Voor verdere info over de herstelling van deze constructiefout—want dit is het wel,in America werden deze problemen doorgaans in garantie herstelt —kan je terecht op de verschillende bmw-fora.
De herstelling bij mijn Z3M koste mij toen 800 euro.[/quote]leuk misschien om te weten dat het niet overdreven veel geld kost maar dat zou toch niet gekeurd mogen geraken, zeker niet als de keuringsstatios zoveel onnodige opmerkingen formuleren, dat ze zelfs niet weten wat origineel en niet origineel werd gemonteerd door fabrikant.
het komt bij de keuring op een ding aan, zoveel mogelijk poen pakken, zonder met kennis van zaken tewerk te gaan … zoals hier nogmaals gebleken is.
een keuringsstation, valt dat niet onder de bevoegdheid van FOD Mobiliteit?[/quote]M
OOK bij mij werd de BMW PROBLEEMLOOS gekeurd,terwijl dit toch wel tot gevaarlijke toestanden kon leiden.
Bijvoorbeeld als je in een bocht wat gas bijgaf kon ik duidelijk voelen dat de achteras niet stevig vastzat aan de chassis,ik voelde mij echt niet veilig in deze Z3M,baanligging liet ook wel te wensen over(kan misschien ook wel aan het feit liggen dat mijn wagen voor de Z3M een Opel Speedster turbo was die wel zeer goed op de baan lag)Elke keer ik wat gas gaf moest ik bijsturen,zowel bij het lossen van de gaspedaal als het induwen ervan.Dit was iets dat ik nog nooit ervaren had bij mijn vorige wagens zodat de link met de losgekomen puntlassen rap gelegd was.
Ik rij ondertussen met een Boxstertje en heb ook hier zeker geen opmerking over de wegligging,gewoon super…In antwoord op: Kat in een zakDIT is een “kinderziekte” van de z3,en dan vooral de modellen met veel vermogen.
Ik heb zelf een z3m gehad waarvan de kofferbodem loskwam ter hoogte van het subframe ,op de plaats waar de lastenwissel het grootst is bij het versnellen,vertrekken en overschakelen.
Dit punt situeert zich aan de dwarsbalk waaraan het differentieel hangt.
Op de foto’s te zien lijkt mij dit toch wel een geval in een zeer gevorderde toestand dat zeker al enkele jaren aanwezig moet zijn.
Er zijn gevallen bekent van z3’s met minder dan 30000 km waarvan de puntlassen van de bodem loskomen,wat resulteert in het volledig loskomen van ophanging van het subframe en stabilisatiestang.
Voor verdere info over de herstelling van deze constructiefout—want dit is het wel,in America werden deze problemen doorgaans in garantie herstelt —kan je terecht op de verschillende bmw-fora.
De herstelling bij mijn Z3M koste mij toen 800 euro.In antwoord op: Kat in een zak@ Audiotronics
En waar mag dat dan wel zijn??
Heb gisteren de wagen eens onder handen genomen met de gewone polish-wax die in de handel verkrijgbaar is,maar ben niet tevreden met het resultaat.
De zeer fijne krasjes zijn wel wat verminderd maar de krassen waar ik het oorsprongkelijk voor gedaan heb , die zijn nog zichtbaar.Denken jullie dat het met meguiars wel een beter resultaat zal geven?
In antwoord op: Polieren,simoniseren….