Aangemaakte reacties
-
Hallo destijds ook n misfire cil 2 gehad, meermaals, melding soms maanden weg na wissen, 6 nieuwe bougies en bobines gestoken, nooit geen problemen meer gehad, 987 2,9l 2011
in antwoord op: 987 cylinder misfire op cilinder 1 en 2 – mogelijke oorzaken?Benzinedamp is ongezond en wanneer dat uit je tank in de lucht komt wordt de wereld daar ook niet beter van. Om het milieu te sparen wordt die benzinedamp opgevangen in een filter met actieve kool. Wanneer de elektronica het moment goed acht wordt die damp door de motor uit de actieve kool gezogen en keurig verbrand. Zo wordt het milieu minder belast en gaat er ook nog eens niets verloren van de benzine waarvoor je hebt betaald. Win win.
in antwoord op: Welk onderdeel is dit?Carbon canister,
in antwoord op: Welk onderdeel is dit?Je kan weer rijden! Zonder bijkomende grote kosten, eens je weer geniet van je cayman zal je de rest snel vergeten! Amuseer je! Grt
in antwoord op: elektrisch probleem – vochtOk geen nafte dus, je zal verder moeten zoeken waar t probleem ligt
in antwoord op: elektrisch probleem – vocht[quote=”Bladerunner” post=283213]993 van 1993
Jaarlijkse verkeersbelasting € 3.470,12
Belasting op inverkeerstelling € 11.391,05964 van 1992
Jaarlijkse verkeersbelasting € 38,08
Belasting op inverkeerstelling € 45,56Biv zal ook rond 2500 zitten, zeker geen 11.391????
Hierom![/quote]in antwoord op: 993 porscheEerst nieuwe batterij erin en je foutcode uitlezen, want je kreeg n melding motorstoring zei je bij t starten
in antwoord op: elektrisch probleem – vochtAls je batterij defect(in kortsluiting) is, gaat hij wanneer je aankoppelt nog verder achteruitgaan,want er wordt zowieso stroom gevraagd, check eens eerst met n andere goede batterij? Of laat je oude batterij eens uitmeten?
in antwoord op: elektrisch probleem – vocht[quote=”crossbytje” post=283235]Batterij staat nu maar op 11.1V meer. De auto stond wel al een week 3-4 stil.
Ik ga nu eerst eens de zekeringen nameten en dan eens op zoek naar de dozen uit je figuur. Kan je die info makkelijk via de site van Porsche vinden?[/quote]
Op site van porsche gaan, dan naar originele onderdelen, dan originele onderdelen catalogus, dan je type en jaartal et voila alle oem nrs en tekeningenin antwoord op: elektrisch probleem – vochtHeb je de batterij nu al nagekeken?
in antwoord op: elektrisch probleem – vochtZou je batterij niet defect kunnen zijn en in “kortsluiting” gaan, deze zou ik toch eerst controleren, mss n andere monteren uit de buurt?
in antwoord op: elektrisch probleem – vochtPower torque 211 pk staat er niet
in antwoord op: Echte 211 pk/155kw??https://porscheforum.be/forum/12-boxster/128703-tuning-porsche-boxster-981
Stond een goede post hieromtrent bij de boxster hier op t forum, porsche zelf zal hierin natuurlijk nooit meegaan in het upgraden naar de originele 265 ipv de 211 pk naar gelijkvormigheid(sattest) die niet meer zal kloppen, mijn huidige motor (172.000 km) draait eigenlijk nog altijd perfect op de 211 pk, k vroeg me eigenlijk enkel af of die nog rustiger en gesmeerde loopt in de lage versnellingen met de 265 pk versie, in de hogere toeren en versnellingen merk je dat hij veel beter loopt, tis natuurlijk n flat six en dat voel je denk ik altijd in de lage toeren, maar t zal idd waarschijnlijk wel altijd n stuk tss de oren zit, bedankt voor de reacties,
Ondertussen na n paar keer misfire in cilinder 5 te hebben gehad, nieuwe bougies en coilpaks gestoken ( wat zeer goed zelf te doen is bij deze cayman) en k voel wel duidelijk al n verschil bij de aanname in de lagere versnellingen!in antwoord op: Echte 211 pk/155kw??Toch hilarisch hoe ze zich indekken bij motorolieverbruik “ max 1,5 liter per 1000 km” maw na 5000 km kan al je olie weg zijn :lol:
in antwoord op: Echte 211 pk/155kw??