Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 229)
    • Beste Triumph1:

      1, Nieuwe topic aanklikken
      2, Selecteer categorie(te koop)
      3, onderwerp(schrijf hier je titel van je bericht)
      4, Schrijf je topic(je bericht)
      5, Bijlagen aanklikken
      6, +toevoegen bestanden aanklikken en je foto selecteren

      Hopelijk lukt het.

      Anders even berichtje sturen naar de mod’s. Zij helpen je graag (achter de schermen) verder.

      Succes

      0

        Begrijpend lezen is gewoon veel gevraagd anno 2018.

        En dan ben je ook niet meer serieus te nemen.

        Lijkt mij een redelijke terechtwijzing van iemand. Zelfs met het bijvoegen van info: een link. Dat is ook makkelijk:coolness:

        Maar zoals Testo al aanhaalde:
        Gelukkig kan jij het forum nuttig invullen met uw 100% zekerheden.


        @Testo
        : hopelijk heeft de informatie je duidelijk gemaakt wat je moet weten. succes met de keuring:up:

        0

          Testo, een overzichtje dat je hopelijk beter helpt dan terechtwijzigingen:
          DE REGELS
          1: Enkel in Vlaanderen
          Momenteel is de nieuwe regel enkel in Vlaanderen van toepassing. Waardoor auto’s ingeschreven in Brussel en Wallonië buiten schot blijven. Al wordt aangenomen dat op termijn ook beide delen van België zullen volgen.
          2: Vanaf 25 jaar
          De regel geldt uiteraard enkel voor old- en youngtimers die je onder het oldtimerstatuut wil plaatsen (lees: O-nummerplaat). De regel geldt dus voor auto’s van 1993 en ouder, dit jaar. Waarbij er ook nog een onderscheid wordt gemaakt tussen die young- en oldtimers. En uiteraard blijft de keuring bij verkoop/ aankoop ook staan.
          3: ‘Old’ Oldtimers
          De echt oude oldtimers, de 50-plussers, zullen om de vijf jaar richting de keuring moeten. Daarbij wordt gekeken naar onder andere de staat van de banden, remmen, chassis, roestvorming en de werking van de lichten. Vergelijkbaar met een ‘normale’ autokeuring zonder een emissietest.
          4: Oldtimer
          Auto’s tussen de 30 en 50 jaar worden om de twee jaar bij de lokale keuring verwacht. Daarbij wordt gekeken naar onder andere de staat van de banden, remmen, chassis, roestvorming en de werking van de lichten. Vergelijkbaar met een ‘normale’ autokeuring zonder een emissietest.
          5: Youngtimer
          Is je klassieker tussen de 25 en 30 jaar oud – de zogenaamde youngtimer – dan zal je jaarlijks naar de keuring moeten. Tijdens die keuring zal er ook een emissietest worden uitgevoerd met daarnaast oog voor de staat van de banden, remmen, chassis, roestvorming en de werking van de lichten.
          6: Realistische normen
          De normen die bij de keuring zullen gehanteerd worden zijn de normen waar de wagen in zijn tijd aan moest voldoen. Belangrijk voor een emissietest natuurlijk, al gaat het ook over zaken zoals gordels, passagiersspiegel, etc. Is je klassieker nog origineel, dan mag er geen probleem zijn.
          7: Restricties blijven gelden
          Met de keuring onder de gordel blijven de restricties die bij een O-plaat horen evenwel gelden. Waardoor je de klassieker niet mag inzetten voor woon-werkverkeer (of woon-schoolverkeer), bezoldigd vervoer, commercieel- of professioneel gebruik en als werktuig voor een interventieopdracht.
          8: Normale keuringstarieven
          De keuring zal de normale keuringstarieven hanteren voor het keuring van je oldtimer.
          9: Wanneer?
          Maar wanneer moet ik nu juist met mijn oldtimer naar de keuring? Wel, er geldt een overgangsperiode voor auto’s ingeschreven voor 20/05/2018 (de dag waarop deze nieuwe regel in voegen ging). Voor auto’s die minder dan 30 jaar oud zijn moet je in 2019 naar de keuring gaan ten laatste op de dag voor je wagen respectievelijk 26, 27, 28 of 29 jaar oud wordt. Ouder dan 30 jaar? Dan moet de wagen in 2020 naar de keuring ten laatste op de dag voor de wagen ‘voor het eerst in verkeer werd gesteld’. Je zal trouwens geen oproeping krijgen en je zelf aan moeten melden.

          0

            Maar je wordt er wel gekeurd volgens de Waalse regeling(al zou dat niet mogen)… kwestie van verwarring voor de keurders kan het tellen…
            Zoals ik reeds zei, periodiciteit wel(maar die opmerking is makkelijk overzien in jullie groot gelijk) maar of onze Waalse vrienden-keurders ook de Vlaamse regels gaan toepassen, heerst toch wel wat twijfel bij de meeste juristen bij wie navraag gedaan werd door BFOV.
            Maar blij te horen dat we enkele specialisten op het forum hebben die het antwoord kennen.

            Anyway, net zoals 50 rijden door zijn straat te snel is ook al is het legaal :think: :ass:

            0

              Periodiciteit wel maar niet waar je je wagen laat keuren …

              De oproeping van GOCA vermeldt altijd een technisch keuringscentrum maar je kiest vrij naar welk centrum je wilt gaan, waar ook in België. Werd je voertuig na de eerste controle geweigerd, dan moet je wel verplicht naar datzelfde centrum teruggaan.

              0

                Vandamme’s eerste post: Er staat een bord 50, en ik denk niet dat ze er echt ver boven gingen

                Ik ging ervan uit dat ze redelijk reden. (beat me if not) Vandaar mijn reactie voor een beetje redelijkheid (op een bourgondische manier :drink: )

                Veiligheid is altijd prioriteit en de rondritten die ik tot nu toe gereden heb, waren allemaal met “redelijke” mensen (porscheforum.be, pf nl,tour de rac,..)
                Rekening houden met elkaar (afstand houden) en anderen…maar lawaai maakten we wel :music: Ook aan legale snelheden(mijne kapotte demper zat er 1 rit ook voor iets tussen. :mrgreen: )

                Dus Vandamme, ik probeer je reactie te begrijpen maar het lukt me niet….Ik (en mijn zoon met mij)loop van de ontbijttafel weg om te zien wat er zo’n “lawaai” maakt en probeer te genieten van de schoonheid wat passeert. Soms teleurgesteld terug naar binnen wegens niet mijn smaak (rondrit Amerikaanse oldtimers jaren 50) maar ik erger me er niet aan.

                Anyway, smaken verschillen, meningen verschillen en dingen waaraan we ons ergeren ook… daar kan ik dan weer mee leven.

                0

                  Bizar in mijn leefwereld want mijn nummerplaathouder zegt: Turns petrol into music :driver:
                  Welles nietes spelletjes hebben geen zin. Iedereen heeft zo zijn ideeën. Iedereen denkt zich in te leven en aan te passen. Je stoort misschien ook iemand met je Porsche met Carnewal uitlaat aan 2000RPM?

                  Ik ben blij dat we met de buren goed overeenkomen en elkaar wat in evenwicht houden wat betreft geklaag. En zo werkt de wereld hier wel(misschien net omdat we allemaal openstaan voor andermans hobbies, passies en proberen elkaar te verstaan)

                  PS: Ik zal dan maar niet met de oldtimerclub (zo’n 100 vespa’s) bij jullie langskomen…nogal wat muziek van de jaren ’50

                  0

                    Bizar… een verhaal over lawaai/geluidsoverlast (van sport auto’s) komende van een Porsche eigenaar (P met alternatieve uitlaat :wtf: )

                    Ikzelf woon in een landelijke gemeente met lintbebouwing. Schitterend en stil.
                    Behalve voor wat betreft de mooie dagen:
                    – wielertoeristen in groep (liefst zaterdag- en zondagmorgen vanaf 7u)
                    – Groepen vespa’s (liefst 50cc’s) die een toertje doen (alle mogelijke uren en dagen)
                    – Oldtimer ritten
                    – exclusieve sportwagen ritten
                    – Motor groepen
                    – Paard en huifkar groepen van toeristen

                    Elk week-end hebben we minimaal 25 van bovenstaande groepen die passeren.
                    Wisten we dit 17 jaar geleden toen we er bouwden? Neen.
                    Ze hebben ongeveer 10 jaar geleden onze straat opgenomen in een route netwerk voor fietsers en wandelaars.(gretig gedeeld met de vespa verhuur firma’s) Sinds een jaar of 5 hebben motor- en auto-rit organisaties onze straat ook gevonden als mooie verbinding tussen Nederland en België.

                    Stoort het mij soms? Zeker. Vooral als ik te laat ben om nog een glimp op te vangen van die wagen/motor met dat mooie geluid. (Ze hebben ook nog 2 vluchtheuvels gelegd 50m aan weerskanten van ons huis: je kan wel denken wat een uitdaging dit is voor de Porsche, Ferrari, Austin Healy,…-rjder).

                    Ik onthoud vooral dat vele mensen het de moeite vinden om bij ons door de regio te rijden.
                    ‘t is echt wel schoon want ze blijven komen :engeltje:

                    En ja, ze mogen maar 50 in onze straat – prima afgedwongen door de vluchtheuvels- maar rijden soms wat harder, met wat meer geluid (uitlaat, geroep,…) maar…het zijn meestal mensen die gepassioneerd hun hobby uitoefenen, goedgezind zijn omdat ze op vakantie zijn, interessante verhalen hebben die ze delen als ze eens stoppen om die fans langs de straat te plezieren(ik- en meestal nog wel een aantal buren.

                    Ondertussen staat onze straat bij de wielertoeristen al gekend als een straat waar ze kunnen aanbellen bij bepaalde huizen mochten er technische problemen zijn. Idem voor de tourritten met de vespa’s. De organisator van de oldtimer rit belt zelfs elk jaar naar mijn buurman (eigenaar van 2 oldtimer P) om te zeggen welke data ze langskomen zodat we met de buren weer wat souvlaki’s op de bbq kunnen leggen en delen met deelnemers die willen stoppen. (Hey, wij mogen verhalen horen en auto’s bekijken, zij krijgen een stokske en wat drinken)

                    Maar dit vraagt natuurlijk wat inlevingsvermogen en vooral gevoel voor relativering. Er zijn zeker enkele deelnemers (van alle groepen) die overdrijven, maar om dan te gaan klagen…
                    Misschien enerveer ik ook mensen als ik op stap ben met mijn oldtimer vespa(volgnes mij veel luider en irritanter dan de oude P met Dansk uitlaat die ik had). Ik hoop altijd dat de mensen genieten van mijn passie voor old stuff…

                    In elk geval, ik geniet van de mooie en minder mooie(smaken verschillen) dingen die passeren, luid en stil.

                    0

                      Schitterende wagen.
                      Stop maar eens zodat ik hem/haar in het echt kan zien en horen
                      :first:

                      0

                        Ik kan BC cars bijtreden dat je een 4 of 4S vooral koopt voor de looks.
                        Ikzelf heb hem gekocht voor de dikke kont en de reflector -> dat achteraanzicht is uniek.

                        997 4S :first:

                        0

                          Ik kan BC cars bijtreden dat je een 4 of 4S vooral koopt voor de looks.
                          Ikzelf heb hem gekocht voor de dikke kont en de reflector -> dat achteraanzicht is uniek.

                          997 4S :first:

                          0

                            Nu dus wel -:)
                            Proficiat met beide

                            0

                              Sjiek. Heb je nog meer foto’s? :respect2:

                              0

                                Idd een beauty.
                                Is volgens mij voor de Amerikaanse markt( Luxemburg Wisconson)

                                0

                                  Geert, dank je (en je mede-organisatoren) voor deze schitterende rit.
                                  Geweldige organisatie. :first:

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 229)