Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 243)
    • Op vlak van elektronica is zoiets een ramp. Dat is dan alles maar dan ook alles vervangen. Ik heb al talloze wagens gezien waar de caraudio gewoon van op geroest was. Omdat die wagens in de winter buiten stonden en niet waterdicht waren. Dus in dit geval is het een catastrofe. Zelf heb ik ooit een 928S4 verkocht die even later half is uitgebrand/kabels opgesmeuld. De eigenaar heeft die laten herstellen -duurder dan de toenmalige waarde- en de problemen bleven achteraf komen. Nooit heeft die wagen nog een deftige rit zonder problemen kunnen doen. En dat was door brandschade, water kan bijna overal doorsijpelen.

      Nu als de verzekering het toch dekt dan zou ik persoonlijk voor een totaal verlies gaan. En rustig beginnen dromen over een nieuw beestje. Het blijft tenslotte een stuk ijzer en geen mensenleven. Vandaag een ramp en binnen misschien enkele maanden bij aankoop van een nieuwe droom enkel nog denkend aan de mooie herinneringen.

      En geen verwijt maar nooit gesnapt waarom mensen een garage onder hun huis bouwen. Iets dat lager is dan het straat peil = een risico op water binnen te krijgen. Een van de eisen destijds bij aankoop van een bouwgrond was de hoge ligging. Alvorens ik water in mijn woning krijg staat half de gemeente en rond liggende gebieden al onder water. En elk jaar hoor je meer en meer problemen over wateroverlast. Dus ik vrees dat het steeds erger gaat worden maar nooit meer beter.

        Al op alle PC’s even Windows 10 en zeer tevreden van. De “master vaste PC” heeft een dubbele harddisk en elke 24 uur maakt die een volledige kopij. En elke week wordt alles automatisch op nog eens een externe harddisk gezet. Enige nadeel naar overschakelen naar Windows 10 was dat de upgrades voor bepaalde pakketten niet gratis was (update nodig van zaken zoals boekhouding …)

        Maar al bij al al zeer tevreden van Windows 10. Voor mij geen iMac of gelijkaardige rommel van dat merk
        (ben allergisch voor appelen :puke: )

          Prachtig filmke dat het buikgevoel enkel nog meer aanwakkert :respect2:

            Vlakbij mij in de buurt en heel interessante wagen! Op de vraagprijs zit nog een ruime marge. Historiek en OHB zijn volledig en hardtop kan je mits wat orenhandelen er ook nog bij krijgen.

            Reeds een bod gedaan maar vrees veel te laag :censored:

              Bijna iedereen die ik ken heeft op de ring wel iets voor gehad. Zelfs ex-forumleden die na de verkoop van hun P voor de wagens Ford Focus RS en Renault megane RS zijn gegaan. Zelfs een die-hard heeft daar zijn megane RS bij elkaar geplooid (wel met omnium en het toch met de verzekering kunnen regelen). Zelf 1X naar toe geweest en na een kwartier bekeken te hebben wijselijk voor bedankt. Goedkope opgefokte wrakken vlammen daar langs alle kanten iedereen voorbij. Geef me dan maar een afgesloten stuk industrie of een afgehuurd circuit.

                [quote=”DST” post=235569]Gisteren bij de post dat de rente op mijn spaarboekje verder zakt tot 0.01%
                Maw elke 100 euro brengt op jaarbasis 0.01 euro of 1ct op :censored:
                Amaai zenne-k blij dat mijn spaargeld op is hoor :happy:[/quote]Wie heeft nu nog een spaarboekje? Dat heb ik al jaren geleden opgezegd. Een zichtrekening waar juist genoeg opstaat voor de maandelijkse leefkosten. De rest beleggen we wel… elders. Iets waar banken of overheid geen invloed op heeft en zeker niet kan afpakken :what:

                  Voor dagelijks verkeer : een wagen met veel luxe aan boord en genieten van de rust. Is er een file dan gewoon leuk muziekje op en rustig mee aanschuiven. Op dat vlak is een automaat en hybride perfect. Maar zelfs een goede benzine of diesel is goed.

                  Voor de speeltijd : ofwel naar een circuit maar dan heb je veel van die die-hards die constant uitdagen. Ofwel ‘s nachts eerst een rustig stuk autosnelweg gaan verkennen en dan hopen dat ze er juist niet met een anonieme wagen rond rijden. Of … (even een andere nummerplaat opvijzen en de gas naar beneden duwen. Tip : Buitenlandse nummerplaat laten maken en die dan even gebruiken)

                    [quote=”cabrio wim” post=234768]Internet is de doodsteek voor deze winkels geweest, alles via de webshop nu voor accessoires. :([/quote]Is voor heel veel sectoren zo. Bijna alles komt van internetshops uit het Buitenland. Veel goedkoper en alles op voorraad. Op minder dan 24 uur leveren ze van Duitsland, Engeland, Spanje, Portugal. En iets wat ik een jaar geleden nog afkeurde bestel ik nu ook wekelijks zaken op het internet. En als je een ondernemingsnummer hebt is het BTW vrij (intracommunautair). Ik lees hier meguiarsproducten. Zelf gebruik ik nu constant 3M en swissvax maar toen ik nog een winkel had kocht ik de laatste jaren meguiars gewoon in het buitenland aan. Buiten het niet voorschieten van de 21% BTW was het gemiddeld 20% goedkoper dan bij de Belgische leverancier. En geen transportkosten. Keuze was snel gemaakt. Winstmarge van 35% of bijna 55%.

                    Misschien eens horen bij autoshop Coremans in Aarschot? Vragen naar de Didier (Didde). Die kent er vrij veel van :applaus:

                      Sinds ik met de CLA de kilometers verslindt (6000 km op 1 maand gedaan) is het meerdere keren per maand prijs. Meestal gecorrigeerd 1, 2 of 3 km/uur te hard. Of ergens niet gestopt aan een stop teken. Want je moet echt stoppen en na volledige stilstand terug vertrekken. En de laatste boete was : nieuwe gsm en nog niet met de carkit geconnecteerd. Ik krijg telefoon en zet mij langs de kant. Ze komen er juist aan en ik stond volgens hun geparkeerd waar ik niet mocht staan. Dacht nog te antwoorden dat ik dan in de toekomst als ik telefoon krijg al rijdend zal bellen. Maar heb maar tot tien geteld en gezwegen. Ach ja het enige wat die mannen durven is de brave burger kloten. Maar heb je ze echt nodig dan durven ze niet komen. Boete betalen -na vijvendertig herinneringen en dan 1 euro teveel overschrijven = hilarich want een berg papier ze daarvoor opsturen- en niet meer aan denken is dan de beste oplossing.

                        Meerdelige velgen met brede rand zijn altijd super. Veloce RS zijn ook een mooie uitvoering!
                        Persoonlijk ben ik niet meer voor een zwart hart. Maar dat is eigen smaak.

                          http://www.alu-velgrepair.be/

                          Al vele sets daar binnen gedaan en nog nooit teleurgesteld. Zelfs ooit een brabus set waarvan iedereen zei dat ze voor de vuilbak waren. Prachtig hersteld zonder nadelen bij het rijden.

                            [quote=”Vonheist” post=222820]Prachtig !

                            Altijd toch mooi werk geleverd door Wax-it.

                            Onlangs van een 993 eigenaar gehoord die zijn (bijna perfecte) Porsche heeft laten behandelen.
                            Een 1000 euro voor exterieur, een 500 euro voor het interieur. De prijzen kunnen wel variëren door toestand van de wagen en
                            de producten die je verkiest.[/quote]Wat een absurde prijzen. Voor exterieur tip-top te zetten (met zelfs wetsanden indien nodig) en een volledige behandeling (3M en swissvax) leg je 350 euro neer. En dan heb je wekelijks wel iets exclusief om te “mogen” doen ;)

                              Prijzen zijn gewoon helemaal de pan aan het uitswingen. Echter -buiten een uitzondering- als je de laatste 6 maanden de autosites bij houdt dan merk je dat 99% gewoon te koop blijft staan. Prijzen zijn gewoon te hoog geworden en autoliefhebbers mer ietwat budget gaan nu naar 944 of jongere boxsters kijken. Zelfs een propere 997 MK II is goedkoper aan het worden dan een oude 911.

                              Nu als je alle merken die wat naam en faam ziet : vorige zomer een Ferrari 360 spyder : 50000 euro. Nu dergelijke wagens in zelfde staat snel 60-70000 euro. En vanmiddag hoorde ik toevallig wat een forumlid hier destijds voor zijn 964 gegeven heeft. Op enkele jaren prijs bijna maal twee.

                                Nu even tijd genomen om tot rust te komen -zit nog wel steeds op onze geïmpoviseerde dispatch- maar de aanslagen van Zaventem volg ik van heel nabij en continu op. Normaal stond ik dinsdagmorgen pal op de plaats waar de tweede bom is afgegaan. Maar door omstandigheden moest ik voor een extra opleiding en screening in Geel zijn. Het geluk zit in een klein hoekje en in normale omstandigheden waren ze mij nu nog bij elkaar aan het zoeken (gebouw is nog steeds niet door het forensisch team vrij gegeven). Maar echter rusten zat er niet in en toen zijn alle Pc’s en GSM’s op overdrive gegaan en is er nog weinig geslapen. Veel meer kan ik er niet over zeggen maar geloof me vrij : als je het gezien hebt dan neem je de psychologische bijstand graag aan. Enkele collega’s van mij waren er wel en stonden zelfs in de vertrekhal van de luchthaven. En ze zijn ook door het oog van een naald gekropen. De trauma’s zijn niet min en het zal nooit meer worden zoals het was. En nu begint de drukte en het werk pas en begint alles echt door te dringen.

                                Maar het meest ergerlijk is dan als je dan af en toe naar de TV kijkt -hangen hier en staan constant op alle nieuwszenders- dan zie je die politici maar zeveren en elkaar zwart maken, dan zie je hoe sommige religies een feest geven omdat ze de terroristen als helden aanzien, mensen die op amper enkele kilometers hier vandaan wonen en wij als beleefde gastheren hebben ontvangen … Maar 1 blik in een gehavende vertrekhal verdandert wel je leven en vooral je visie op het leven.

                                  [quote=”cabrio wim” post=231390]En dan gaan jullie net als wij naar de 40 jaar voor hij echt oldtimer is. :idea:

                                  Hier hebben deze lui het al voor de echte liefhebber verziekt.[/quote]Voor België wordt het in 2017 30 jaar. Enkel het is nog koffiedik kijken wat met wagens die tussen de 25 en 30 jaar zitten en nu al oldtimer zijn. Momenteel weet er niemand een echt antwoord op. Er wordt nu gezegd dat die oldtimers de jaren tot ze 30 jaar worden een kleine verhoogde jaarlijkse verkeersbelasting gaan moeten betalen. Een vorm van administratieve boete. Jaarlijkse technische controle zal niet moeten en blijven zoals het nu is. Maar het is vandaag zo en morgen weer iets anders. Dus afwachten op wat er uiteindelijk uit de bus zal komen.

                                  Dat ze in NL voor 40 jaar hebben gekozen is raar. Maar tegelijk opent het ook wat importkanalen. Sommige Nederlanders zien hun droom in hun garage stil staan. Verkopen in eigen land lukt niet meer. Dus de prijzen zakken. En soms heb je eens een particulier die het niet meer ziet zitten en zijn wagen van juist 25 jaar oud “weg geeft”. Eens je die in België als oldtimer hebt kunnen inschrijven zijn er veel gegadigden om deze te kopen. En je hebt NL sites waar ze die op te koop zetten (speurders is heel interessant).

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 243)