Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 243)
    • Geen probleem. Hij vond je wagen ook wel top maar moest BTW wagen zijn. Diegene die een 991 4S zocht is juist hier terug weg gereden. Met zijn pas gekochte 991 4S. Quasi ook fonkelnieuw (9000 km op de teller), donkerblauw metaalkleur met beige leder (en de 20″ sporttechno velgen op). Ook iemand van de regio dus waarschijnlijk veel aan “de Koer” te spotten. Prijzen staan onder druk (als ik zie wat hij heeft betaalt, weggevertje).

        Sapphire blue metallic nemen, 20″ Classic velgen, verduisterde ruiten en chroom omlijsting :respect2:

        Echter een gewone of een S? Of ineens een veel duurdere 4S? En als je dan toch naar een duur prijskaartje gaat en naar een 4S waarom dan geen jonge tweedehands 991 turbo (S)? Of een 991 mkI cabriolet? Wat ik al zeker niet mooi vindt is de sportuitlaat. De gewone dubbel pijpen uitlaat van de S (4S) is het mooiste. Een sportuitlaat zou ik dus nooit nemen. Ook het Johnnyknopje (chrono sport pakket) vind ik erover. Veel geld voor een klok op het dashboard die je nergens voor nodig hebt. Open dak is ook niet het mooiste wat wat Porsche heeft gemaakt. Dus ook niet. In plaats wel zetelverwarming en -verluchting.

        Verstandigste keuze : 991 MKII carrera 370PK/169 gr uitstoot (PDK, helaas).
        Wat zegt het hart : 991 Turbo (S).

          BOSE is idd. een pover iets. Geen euro meer waard tov. standaard. Ik heb dat ook in de pana en is goed om naar het nieuws te luisteren. Bij de volgende zal ik dan ook geen BOSE meer aanvinken. BURMESTER is echt subliem! Als je het er aan uit wilt geven = zeker die optie aanvinken. Wel duur voor een systeem maar je krijgt er dan ook een prachtige concertzaal voor in de plaats.

          Er zijn maar 2 systemen die mij kippenvel kunnen bezorgen : de BURMESTER van Porsche en het AMG Sound pakker van Mercedes.
          Alhoewel in de nieuwste Mercedes S het BURMESTER High-End 3D surroundsysteem nog een stap dichter naar perfectie zou zijn.
          Echter het is en blijft in een wagen staan. Die overal mee vibreert en waar je veel wind- en rolgeluiden hebt. En alles gaan dempen = veel werk + veel kilo’s extra. En vooral heel veel demontage en montage werk.

            Op veilingen van vavato kun je geen koopjes doen. Prijzen worden kunstmatig de hoogte ingejaagd en de echte bieders gaan in het spel mee. Dus eindprijs zal wel hoger liggen dan de gemiddelde waarde op autozoekertjes.

            Maar het spel dus ook meespelen en bieden op de M3 en 997 (beetje zoals ebay, als de prijs niet te hoog gaat even afklokken en wie weet binnen halen).

              [quote=”deepee” post=221285]waarom belgie en duitsland in deze context er expliciet uit lichten? is er een ander (Europees) land dat deze fraude 100% kan uitsluiten in het kader van import/export.[/quote]Omdat de TS over Duitsland bezig was. Maar ik denk dat hoe oostelijker je gaat hoe meer kans op fraude. Is de Car pass trouwens niet enkel een Belgische materie? Ik dacht dat in andere landen zelfs geen kilometerstanden werden bijgehouden. Een blanco OHB koop je overal. Een stempel kost enkele tientallen euro’s. En zelfs met de huidige scanners en printers zijn facturen eenvoudig aan te maken. Begin maar als de wagen van pakweg uit Polen is ingevoerd (om nu Duitsland niet te vermelden). En trouwens 100% uitsluiten van fraude kan je nergens!

                Ach het blijft koffiedik kijken. Vandaag zeggen ze A en morgen weer B. Zelfs parlementsleden weten niet hoe en wat, laat staan dat ambtenaren het weten. En ondanks mijn politieke ambities zeggen de “hogeren in de partij” ook weinig. Enkel een parlementslid uit mijn dorp is af en toe wat loslippiger (vooral in het plaatselijk café). Maar die zou niet liever dan alle dure (sport)wagens maximaal belasten en oldtimers zelfs verbieden. Gelukkig maar 1 stem van de zovelen. Voor diegenen die er baat bij hebben zou ik zeggen ik hoop dat het allemaal nog veel positiever zal uitdraaien dan ze nu de wereld insturen. Voor diegenen met een nieuwe wagen genre 991MKI en zeker de toekomstige MKII is het een ver van mijn bed show. En tenslotte het blijven maar ijzeren dingen op vier wielen. Dus vervangbaar en ook al kelderen ze in prijs :

                Het is de fun die telt ;)

                  Noppes, blijft nog geheim. Omdat ze er nog niet uit zijn hoeveel en wat ze nu extra gaan belasten. Sommigen spreken dat de BIV tot maal tien kan worden. Anderen zeggen maal twee tot maal vier. Ook de jaarlijkse belasting zou vanaf 169 gr. uitstoot enorm gaan stijgen. Vanaf 229 gr. zou het quasi gaan verdubbelen tot maal drie. Maar dat zijn slecht woorden in wandelgangen. De soep wordt nooit zo heet opgediend als ze wordt klaar gemaakt ;)

                  Plus het feit dat ze de salariswagens terug gaan revalueren. De fiscale aftrekbaarheid gaat ook”vergroend” worden. Aan de VAA gaan ze nu niet meer kunnen raken (herinner de heisa van Di Rupo I) dus de andere manier van zwaarder gaan belasten.

                    @ depee :allemaal heel recente wagens (991 carrera (S), panamera en cayenne E-hybdrid) omdat die VAA belachelijk laag is. Zeker de E-hybrid”s die dan ook nog eens 90% fiscaal zijn in te brengen. Prijzen van 997 zijn aan het kelderen. Omdat die vanaf 01/01/2016 heel duur aan inschrijving gaan worden. 996 gaat nooit in prijs stijgen, zelfs de 996 4S/turbo niet.Enige uitzonderingen zijn de GT3(RS) en GT2.

                    Ik heb geen glazen bol maar eens de “vergoende” belastingen en de wijzigingen in de oldtimerwetgeving er door zijn gaan alle wagens in prijs kelderen. Een wagen genre 997 GT3(RS) gaat pokkeduur worden. Plus nog het verbod tot in steden rijden (2018-2020) en de fun gaat er snel af zijn. Oldtimers gaan extreem zwaar belast worden op vlak van uitstoot. 25 jaar geleden stootte een gemiddelde benzinewagen 5 gr. NOx/PK/kilometer uit. Nu is dat 0,2 gr. NOx/PK/kilometer. Maak maar eens de rekensom. In de Wetstraat -en zelfs op Europees niveau- weten ze dat ondertussen ook al dat een oldtimer die weinig kilometers rijdt niet minder vervuilend is-maar nog steeds veel meer vervuild- dan een wagen die dagelijks op de wegen rijdt. En dat onderwerp is onlangs weer op tafel gesmeten. Ik houd mijn handen af van een 964/993. Of het moet spotgoedkoop aankopen en heel snel doorverkopen zijn. Maar dat is zoals beleggen op de beurs. Vandaag megawinsten en morgen enkel nog goed om de stoof mee aan te steken.

                      Nog sterker : aankoop in Duitsland = geen carpass. Kilometers wijzigen en dan naar Belgische controle. Ineens ook een Carpass die 100% correct is. Enkel en alleen in België kan zoiets, straffe mannen :bounce: (en zelf gezien-waardoor ik een heel boos gezicht te zien kreeg en een mechanieker door de baas werd uitgekafferd- bij een heel “trouwe” handelaar gespecialiseerd in dure wagens genre Porsche); Andersom export naar Duitsland = geen Belgische controle en Carpass nodig. Kilometers wijzigen idem als import.

                        Ik kan geen PM sturen? Maar wel interesse. Kan je wat meer info via PM sturen aub?

                          Mooie wagen. BTW wagen of privé? Ik ken wel iemand die een 991 4S zoekt en de opties zijn in ieder geval al de juiste. Maar moet wel BTW wagen zijn (komt op een vennootschap).

                            [quote=”Cayenne” post=220892]DEDENKING
                            overal ziet men bij niet officiele garages gt3 RS van het type 991 opduiken tegen 70 naar 120.000 euro meer dan cataloogprijzen en bij de officiele dealers zijn er geen, heb zo m’n bedenkingen toch.
                            Of heeft iemand hier op het forum een uitleg hiervoor ??[/quote]Omdat die zodra ze konden er een besteld hebben. En nu worden die uitgeleverd. Het is een nieuwe vorm van veilig beleggen geworden. Idem met de MK II. Nu nog bestellen = te laat. Alhoewel … in Stuttgart kunnen ze veel als ze willen :driver:

                              Pas nog een bod op een 997 cabrio gedaan en is bevestigd. Als voorlopig speelgoed is dat OK :lol:

                                [quote=”Funny” post=217337]@ Jv de meeste sportwagens ,911 ,Boxster alles wat M is van Bmw ,Amg ,R8 ,Aston-Martin enz zit boven de 200 gram .Dan bedoel ik de reeds ingeschreven modellen .
                                Prijzen van 2-de hands sportwagens zullen in Belgie in elkaar stuiken .[/quote]Is nu ook al. Veel sportwagens zitten aan de max. BIV van 10.000 euro en nog wat centen. Zelfs op een 997 turbo betaal je vandaag meer aan BIV dan wat de verkoper destijds bij de nieuwaankoop heeft betaald. Maar ze geraken nog steeds vlot verkocht. Ik heb het hier nog ergens gelezen. Op een snelle maar veel uitstoot blazende wagen die je tweedehands nog 30.000 euro kost betaal je vandaag nog steeds 10.000 euro aan BIV. Waarom kost die wagen maar 30.000 euro? Omdat ze er anders niet meer vanaf geraken. Destijds met de verhoging van de VAA zei ook iedereen dat de verkoop van dure wagens in elkaar zou vallen. En wat ziet men vandaag : nog nooit zijn er zoveel dure wagens ingeschreven op een bedrijf verkocht. Dus die VAA is normaal geworden en wordt bij de berekening van haalbaarheid mee ingecalculeerd.

                                  Ik merk dat probleem overal. Niet enkel AE Cars reageert niet op e-mails. Veel andere handelaars reageren gewoon niet. Of ze antwoorden met de vraag om te telefoneren. En dan telefoneer je en dan vragen ze om alles even op e-mail te zetten? Een grote handelaar in luxewagens zei eens aan de telefoon “stuur een mailtje. Dat is eenvoudiger en dan kan ik op al je vragen antwoorden”. Echter nooit een antwoord op mijn gevraagde e-mail mogen ontvangen. Of je rijdt langs en ze vragen je of je een afspraak hebt gemaakt. Euh? Openingsuren staan op hun site vermeldt en nergens de vraag om een afspraak te maken. “Aja Mijnheer eerst per e-mail of telefonisch een afspraak maken”. Maar ik heb eerst een e-mail gestuurd met mijn vragen en om de wagen te komen bezichtigen. “Pech maar niet ontvangen dus wanneer kan Mijnheer langs komen”. Ik stond voor zijn neus en de wagen stond in zijn werkplaats-showroom-opberghok. Maar hij weigerde mij verder te helpen en ik kon de wagen niet bezichtigen. Er zijn al verschillende autohandelaars -inclusief een sponsor hier)- die zo een mogelijk aankoop van een echt geïnteresseerde koper heeft misgelopen.

                                  Over veel e-mails kan ook veel gezegd worden. Sinds dit jaar maart heb ik alles verkocht en de particuliere verkopen stop gezet. Enkel nog als een soort “officiële hobby” doe ik wat aan caraudio en detailing. Al de rest is enkel B2B verkoop en diensten. Toch krijg ik nog wekelijks vele tientallen e-mails. En elke e-mail wordt deftig beantwoord en uitleg gegeven indien gevraagd. Ze mogen zelfs langs komen en dan zal ik ze proberen verder te helpen. Al verschillende mensen zo met hun mis-aankoop of foute inbouw van elders kunnen helpen (is een gratis service die ik normaal vindt en dat iedereen zou moeten aanbieden). En in sommige gevallen komt daar zelfs nog een onverwachte maar succesvolle verkoop uit voort. Maar ik gebruik ook een info@ … e-mailadres. Dus info = antwoorden en uitleg geven. Wie dat teveel werk vindt zoekt beter een 9-5 jobke in een fabriek aan de band (is mijn mening daar over).

                                15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 243)