Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
    • Erg bedankt !

        Nog een vraagje ; welk type van gear Swepco olie is de meest geschikte voor een911 SC 3.0 bj ’80 ?

          Erg bedankt voor de tips , volgend onderhoud zal de olie worden vervangen door Swepco olie en de busjes van de kruiskoppeling worden vervangen . Dat zijn geen te grote kosten volgens mij .Ik hoop dat die dan beter zal schakelen en meer rijplezier .
          Ik zal het resultaat achteraf wel laten weten . Groeten aan jullie allemaal !

            het moeilijkste schakelt die als ik hem laat doortrekken van 1 naar 2 , vooral als die goed warm is . Als die nog koud is schakelt die veel makkelijker . De boite maakt nooit rare geluiden of zo , alles lijkt normaal. Maar het valt me echt op dat als die warm is moeilijker schakelt en ik zie daar echt geen verband in . Zopas heb ik nog een oldtimer rondrit meegedaan ( Kempen Historic ) waarbij toch rustig wordt gereden en zelfs toen heb ik dat moeilijker schakelen van 1 naar 2 ondervonden als die warmer werd. Afschakelen is ook nooit een probleem.

              Het gaat over een boite van een 911 SC 3.0 bj. ’80.

                Bij het afschakelen geen probleem .

                  Bij warme motor schakelt die stroever ( niet kraken ), alleen bij het opschakelen en alleen van 1ste naar 2de .

                    Heel erg bedankt , dat was wat ik graag wou weten !

                      Ok , bedankt ; zal ik doen .
                      Ondertussen heb ik ook naar de Rally-Shop in Diest gebeld . Die man ging dat eens nakijken of er een adapter bestaat om het signaal van een snelheidsmeter van een 911 af te tappen . Hij vermoed van wel . Binnen enkele dagen zal ik meer weten .

                        Dag Bjorn ,
                        Je hebt gelijk , het was inderdaad drastisch…Pak werk , veel kosten, veel tijd … en toch heb ik er geen spijt van want ik ben zeer tevreden met het resultaat .
                        Maar de SC is van einde ’79 en de tand destijds heeft zijn sporen nagelaten. Alles is vergankelijk , zelfs een verzinkte SC. Wat op het eerste zicht wat blaasjes waren in de lak, bleek toch erger te zijn . Als ge de auto stript, zie je het pas duidelijk .Preventief te werk gaan zou nog beter zijn ; op tijd die wielkasten eens uitspuiten want in die holle ruimten stapelt het vuil zich op. Tegenwoordig zitten er plastieken wielkasten in en da’s natuurlijk een pak beter.

                          Mijne SC had ook enkele blaasjes op de gardebous (en nog wat ander prullen). Er is me indertijd afgeraden om dat bij te werken maar dus gewoon te vervangen omdat anders na verloop van tijd die roest kan terugkomen en ge kunt bezig blijven . Daarom heb ik ons SC-ke helemaal laten strippen, alle aangetaste onderdelen zijn vervangen door nieuwe , ook alle rubbers vervangen enz. en alles volledig opnieuw gelakt ( black Metal ). Momenteel in volle opbouwfase , zal gereed zijn op einde van deze maand of begin september …! Kostprijs (zonder de nieuw onderdelen bij te tellen) ongeveer 5500 Euro (ben geen nulleke vergeten), duurtijd ongeveer een half jaar … De prijs was niet zozeer het probleem , het moeilijkste was een bekwaam iemand te vinden die er nog wou aan beginnen ook. De meeste carossiers zijn hier niet zo zot van ….

                            De mijne ( 3.0 SC bj ’80 ) schakelt (meestal , niet altijd) moeilijk van 1ste naar 2de , zou dat ook aan speling op gewrichten kunnen liggen ? Welk is de meest voor de hand liggende oorzaak ? :cry:

                              Ok , die 2 héél klein buisjes (doorsnee enkele mm) komen normaal dus beiden uit in hetzelfde ontluchtingsbakje. Maar bij mij is dat bakje weg . (SC-ke is een half jaar geleden uit mekaar gehaald voor grote werken , is ondertussen volop in opbouwfase ) .Daarom heb ik dan maar besloten om die buisjes met elkaar te verbinden en heb :) :) daartussen een T-stukje gestoken met een dun buisje naar de atmosfeer ipv naar een bakje. Hopelijk gaat dat nu niet te fel stinken. In alle geval , erg bedankt voor jullie antwoorden !

                                RSRn[quote]Rubber is echter niet aan te raden zeker door de temperatuur van de olie en de grote kans op breuk. Ik denk wel dat ik ze kan leveren maar ik moet het echter eens nazien.

                                De olietemperatuur , tot hoe hoog zou die ongeveer kunnen oplopen ?

                                Zou de ganse olieleiding vanaf de thermostaat tot aan de koeler kunnen vervangen worden door hetzelfde type flexibel zoals die korte stukjes, net voor de koeler ?

                                  [quote=”porsche666″:aq0hx296]achterste balk tussen uw lampen vervangen door een met mistlampen[/quote]

                                  Kan inderdaad , heb het zelf ook gedaan en ‘t is een veel schoonder zicht.

                                  Toch wil ik nog zeggen dat het niet zo simpel is als het lijkt want er moeten niet alleen gaten uitgezaagd worden voor die mistlichten maar de nieuwe lichtbalk zelf moet ook worden aangepast .Anders komt die enkele mm te hoog te zitten. In de nieuwe PORSCHE SCENE (april)is er zo ene te zien (die te hoog zit) trekt op niks.
                                  Op KAPAZA staat zo nog een lichtbalk ergens te koop dacht ik .
                                  Let er ook op dat de 2 stekkers erbij zijn want die zijn speciaal en alleen bij Porsche te verkrijgen.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)