
Aangemaakte reacties
-
kunnen er zeker fuchsen onder
wa’s da nu voor een redenering ??
en spacers mag ni trouwens VAN DE KEURING !
In antwoord op: Het 924S verhaal…Als je wat ouder wordt weet je wel beter :relaxman: :sleep:
:puke:
In antwoord op: Het 924S verhaal…Zou je de auto niet laten staan tot het beter weer is?
misschien best met die okkazie banden :driver:
Kristof, te kleine velgen is niet mooi. Op geen enkele wagen.
hoezo te klein ? niks mis mee, ge moet eens naar de dokter uw ogen laten nakijken :shock: ;)
In antwoord op: Het 924S verhaal…volledig mee eens.
Die spaakvelgen zijn de turbo velgen, helaas 4-bouts velgen en geen 5-bouts zoals 944 en 924SIn antwoord op: Het 924S verhaal…vroeger was dus toch beter :mrgreen:
In antwoord op: Het 924S verhaal…De 7j komt 13mm naar buiten, maar ook 13mm meer naar binnen ! 924S ook nooit gehomologeerd met 7J vooraan, kweenie of keuring daar streng op is ?
Snap het probleem van de jeugd niet : ze willen een oldtimer maar dan moeten er andere wielen onder omdat de originele wielen “te klein” zijn. Ik word oud denk ik :cry:
Dit is nog wel redelijk mooi : 16 duims cup velgen (964 vermoed ik)
In antwoord op: Het 924S verhaal…Wel opletten met 7J vooraan !
Ook voor de keuring !Een optionele velg destijds voro de 924S was de “gullideckel” velg (idema ls op 928S) : ook best mooi en tenminste fabriekscorrect voor een 924 S. 6Jx16 vooraan, 7Jx16 achteraan
Ook D-90 van de 944 zou moeten kunnen in 6Jx16, evt achter 7J
maar niks mooier op een 924S dan de originele teledials in 15 duim en de auto 20mm verlaagd voor en achter, zoals de 1988 Lemans. Eventueel dan met 7Jx15 achteraan
In antwoord op: Het 924S verhaal…Het interieur heeft als optie de turbo sportstoelen en zijn niet gescheurd of doorgezakt, het dashboard een paar lichte scheurtjes. Dus goed gegokt bij de online veiling zou ik zeggen
Aha, ik heb die veiling gezien : een hoop porsches onder dikke laag stof. 924S was me opgevallen omdat hij de turbo stoelen had. Ik denk dat jij die auto gekocht hebt voor de waarde van de stoelen alleen ;) !
In antwoord op: Het 924S verhaal…Ik haal de CGT aan omdat het de enige brede 924 is.
Een 944 is even breed en heeft voor en achteraan standaard 7J.
Maar het probleem is dus vooral de ET waarde.Ik denk dat je moet wachten tot je de auto thuis hebt en je wat kan “wennen” aan de auto.
Onder een 924S horen gewoon telefoonvelgen 8) !
Je zou eens kunnen proberen om voor en achter 7Jx16 telefoonvelgen te plaatsen van een 944 turbo (zit vooraan op een turbo met ET 52,3), maar wat dat vooraan gaat geven qua fit weet ik niet. En hoe dat rijdt weet ik ook niet.Het verlagen helpt natuurlijk ook om de 15-ers beter te doen uitkomen.
In antwoord op: Het 924S verhaal…Als je dan ook de ophanging voor en achter 20mm laat verlagen krijg je de set up van van een 924S Lemans. Staat iets sportiever.
In antwoord op: Het 924S verhaal…Wat je wel kan doen is vooraan je 6J telefoonvelg houden en achteraan 7J telefoonvelgen monteren. Dit was een optie op de 924S en standaard op de 924S Lemans. Maar dan moet je ook de juiste hebben voor de 924S en niet die van een 944. Dus met ET waarde 52.3 en niet 23.3.
Zou wel mooi staan, dan heb je achteraan een iets diepere velg frontaal gezien en dus ook een bredere velg wat mooier en sportiever oogt van achter gezien.In antwoord op: Het 924S verhaal…Wes
Fuchs velgen zijn knap, maar gaat denk ik niet passen onder een 924S (ik heb het ook nog nooit gezien, maarkan aan mij liggen natuurlijk) :
– fuchs velgen in 6×15 hebben een ET waarde van 36. Voor een 924S heb je 52.3 nodig.
– fuchs velgen in 7×15 hebben een ET waarde van 23,3. Jij hebt opnieuw 52.3 nodig.
De ET waarde geeft de afstand van het montagevlak tot het center van het wiel in mm.
Het verschil in ET waarde betekent in dit geval dat
– vooraan de fuchs 16mm meer naar buiten gaat steken
– achteraan de fuchs 30mm meer naar buiten gaat steken
Vooraan gaat misschien nog lukken, hoewel ??
Achteraan denk ik zowiezo niet of je moet je wielkasten gaan verbreden. Of waarom denk je dat een 924 Carrera GT (en later de 944) breder is dan een 924 :-)In antwoord op: Het 924S verhaal…oei, je gaat de 924 toch niet verknoeien met één of andere bling bling velg :(
In antwoord op: Het 924S verhaal…Hoi Wes, je auto is vnamorgen stipt om 10.00u afgehaald.
Nicolas was verbaasd over hoe goed de auto eruit zag :coolness: ! Al goed dat hij al betaald was, of ik zou weer echt gaan twijfelen om hem weg te doen.
Nog een hele babbel met hem gedaan, lijkt mij een hele correcte kerel met veel ervaring. Misschien rijd ik er met de 964 of met de 944 ook wel eens langs voor een volgend onderhoud of als er ooit iets mis is.Groeten
KristofIn antwoord op: Het 924S verhaal…Hallo
Via Olaf vernomen dat Wesley hier een topic heeft over zijn zoektocht naar en gechikte Porsche.
Ik ben Kristof, van wie hij de 924S gekocht heeft.
Ik had al door dat Wesley een liefhebber was, maar dat zijn zoektocht zo’n verhaal was, wist ik niet. Boeiend en mooi om te lezen :DVoor de criticasters toch even zeggen : Wesley weet wat hij koopt en ik heb hem ook gezegd wat er volgens mij zowiezo nog moet gebeuren voor hij er echt mee gaat rijden (oa banden en remolie + leidingen). Wie bij deze auto valt over het feit dat er in de plastiek spatlijst aan de achterwielen een schroef fout zit, die moet zichzelf laten nakijken. Er waren nog afwerkingen niet helemaal correct (sierlijstjes fout gekleefd op de zijkant / sierlijsten voorruit beschadigd) maar die dingen heb ik al vervangen. Dit schroefje zie je enkel als je onder de auto ligt :? .
Ik verkoop hem omdat ik zelf een ander Porsche project ben begonnen en 3 porsches is wat veel van het goede voor mij, dus 1 moet er weg.In antwoord op: Mogelijke kandidaat…