
Aangemaakte reacties
-
Hi Guy,
Het onderdeel met de oranje kleur dat je toonde in een vorige post, kan je aub een foto van maken zodanig dat het oranje onderdeel beter zichtbaar is.
We zouden graag weten naar welk onderdeel we eigenelijk kijken.
Alvast bedankt!
VrGrIn antwoord op: Terug van weggeweest , ditmaal met een P928Dag Guy,
Goe bezig man!Heb niet veel nieuws op basis van het VIN nummer behalve dat het nummer 2204 van in totaal 2636 “ROW market” wagens geproduceerd in 1978.
Maar
Met een foto van het chassis in de koffer en de batterijruimte kan misschien meer verteld worden.
Dus mocht je mij die bezorgen dan zoek ik nog iets verder… … …Ik kan je wel zeggen dat een standaard kleur in 1978 “Continental Orange” was.
Dus dat oranje………… zou wel eens de juiste kleur kunnen zijn.VrGr
AlainIn antwoord op: Terug van weggeweest , ditmaal met een P928Niet genoeg keuze in vorige foto?
Wat dacht je van deze… …In antwoord op: Online Porsche pics (deel2)Hallo Guy,
Woaw, :respekt: man!
Daar begin ik nooit ofte nimmer aan, :respekt: again!!
Wat de pook betreft die is inderdaad zeker niet origineel.
Wat de oranje kleur betreft, het zit er dik ik dat ze origineel oranje was.
Wanneer je mij het VIN nummer laat weten vraag ik dat even na bij de guru’s van de Franse 928 club.
Maar eerlijk gezegd dat blauw is prachtig!
Mocht je de elektrische schema’s nodig hebben voor een ’78, geef een seintje, ik kan ze bezorgen.
VrGr
AlainIn antwoord op: Terug van weggeweest , ditmaal met een P928Heb mij een nieuw buitenverblijfje gekocht :engeltje:
Voor elk wat wil… …
In antwoord op: Online Porsche pics (deel2)Niemand voor de locatie?
Allez, zal een handje helpen… … …
Dit is wat mijn GPS opgenomen heeft.Herkenbaar??
Midden oktober naar een week-endje met oa. 18 928’s.
Misschien zit zo’n fotoke er terug in… … …Ligt het aan mijn PC?
Ik weet het niet
Maar die PDF’s krijg ik niet open :(Probeer deze eens… …
In antwoord op: Alarm controlboxZou mij sterk verbazen dat het al dan niet laden van de batterij te maken heeft met die module omdat er rechstreeks bekabeling ligt tussen de generator, terminal B+ naar terminal 30 van de startmotor (10mm² rode kabel) en van daar naar de batterij + klem.
Er gaat wel een draad van terminal D+ van de generator naar die alarm module maar ik denk dat hiermee de module “weet” dat de motor draait dus zeker de benzinepomp niet meer afschakelen omwille van de contacten op de deuren die veronderstelt gesloten blijven.
Wat de timing belt betreft heb je DIT
Veel leesplezier, is wel voor een ’87 dacht ik… …In antwoord op: Alarm controlboxNog meer op een rij :D
Wie herkent de plaats??Aangezien het contact van deze module in serie staat met de benzine pomp is het NIET normaal dat je kan starten met de stekker uit de module.
Terminal K1 van deze module gaat naar terminal Z4 van het elektrisch bord.
Hoogst waarschijnlijk is daaraan geknoeid… …In antwoord op: Alarm controlbox[quote=”911cabriog50″ post=274115]
als je ziet dat de meesten toch niet al te duur verkocht worden vermoed ik dat er wel nog redelijk wat geld zal moeten ingestoken worden of zie ik dat verkeerd, een 928S4 schommelt meestal zo tussen de 20 à 25.000, lijkt me correct voor zo een supercar maar vaak hebben die al 300.000 of meer gelopen en als die hun onderhoud altijd achter den hoek gedaan is en er buiten olie en filters nooit grote zaken zijn vervangen zou zo een aankoop wellicht is ferm kunnen tegenvallen, denk niet dat er een te koop staat die ooit zo onder handen genomen is zoals de jouwe dus dat schrikt me af.[/quote]effe off-topic
Op mobile.de staan er 82 S4 wagens te koop, slechts 1 heeft meer dan 300.000 km.
Wanneer je écht een 928 wilt zal je er moeten achter zoeken en de pro’s & con’s van elke wagen overwegen.
Ik denk dat je voor 25k€ al iets deftigs kan hebben.
Hou nog de helft achter de hand voor werkzaamheden hier en daar en je zal al ver geraken.Ik zal The Fab zijn prachtig draadje niet verder bezoedelen dan dit.
In antwoord op: Restauratie 928S 4.7L 1983Mijnheer Vandamme,
Ik zal het nog een keer proberen uit te leggen (alhoewel ik er 100% overtuigd van ben dat het geen zin heeft).
Maar ja, je weet wel “de aanhouder wint”Men neme een wagen met 1ste inschrijving op 08/02/1989 en een referentiedatum op 15/05 (geen jaartal)
Valt deze wagen onder groep 1??
De voertuigen onder O-plaat die minder dan dertig jaar geleden in verkeer zijn gesteld, met uitzondering van voertuigen voor traag vervoer, worden voor de dag in 2019 waarop ze respectievelijk 26, 27, 28 of 29 jaar geleden in verkeer zijn gesteld, aangeboden voor periodieke keuring.NEEN omdat ze op 08/02/2019 DERTIG jaartjes oud is en deze leeftijd staat NIET in deze tekst, enkel 26 tem 29!!
Deze wagen valt bijgevolg onder groep 2 en moet voor 08/02/2020 naar de keuring!!
Wat mij ook door de keuring telefonisch gemeld werd.We gaan het toch niet moeilijker maken dan nodig???
PS: Bedankt om uit je vorig bericht het feit dat ik: a) iets niet goed begrepen heb aan de telefoon en b) iets niet duidelijk gevraagd heb, hebt geschrapt.
In antwoord op: periodieke oldtimer keuring