Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
    • 2 bar bij stationair draaiende en warme motor is inderdaad goed.

      Over het tikken: neem je kleppendeksel er eens af, zodat je de nokkenas ziet zitten. Bove de nokkenas zit een oliesproeibuis, deze durft wel eens verstoppen of afbreken, met als gevolg dat je nokkenas slecht gesmeerd wordt, fenomeen is vooral gevaarlijk voor de nokken van de vierde cilinder. Even kijken of daar alles in orde is dus. Misschien meteen de klepspeling eens controleren met voelermaatjes.

        Voor:

        NA:

        Buitenkant:

          WAT een wagen! Prachtig!

            Ondertussen is alles in orde, bedankt voor de PB’s!

              Of ben je op zoek naar de cataloguswaarde van jouw wagen in 1984?

                Inderdaad een leuke radio, zal sowiezo wel goede kwaliteit zijn. Zelf een Pioneer en heel tevreden over.

                Er duiken tegenwoordig ook modellen op waar je een gewone USB-memorystick in kan steken, beetje vergelijkbaar met die sony, lijkt mij nog net iets handiger (alleen stick meenemen), maar smaken verschillen, doe vooral je eigen zin!

                  Hoezee! Weer een stap dichter bij de oplossing. Op een oude foto (genomen toen alles nog op z’n plaats zat) kon ik nog net ontwaren dat beide massakabels vastzitten aan de bevestiging van de bobine, hier komt een rechtstreekse massa toe van de accu. Simpele vraag; wil er eens iemand onder z’n motorkap van z’n 924 gaan kijken waar ze aan het blok zitten? Da’s namelijk niet te zien op de foto.

                    Da’s inderdaad schandalig veel geld. Heel moeilijk op te hoesten voor jonge chauffeurs. Informeer eens bij erard (“verzekeringen” en vervolgens onderaan vraag en antwoord), zij claimen gespecialiseerd te zijn in oldtimer- en classic carverzekeringen.

                      Ken;

                      Ik volg je heel goed in je redenering en ik ga voor een heel groot stuk mee met jou. Omstandigheden goed laten doorwegen bij het bepalen van de strafmaat is inderdaad erg belangrijk. Alleen zou ik iemand die onverantwoord rijdt (bv. onder invloed rijden) echt uit het verkeer willen halen. Indien het om een gefortuneerd persoon gaat, kan hij een fikse (en terechte) boete betalen, alsook een stijging van z’n verzekeringspremie. Na de tijdelijke intrekking van het rijbewijs, kan zo’n persoon weer gewoon in het verkeer komen en daar heb ik het moeilijk mee (eigenlijk heeft ie alleen een financiële straf gekregen). Zo’n mensen zouden daarom niet langer uit het verkeer moeten gehouden worden, maar wel “aangepakt” moeten worden, ervoor zorgen dat ze op een meer verantwoorde manier aan het verkeer gaan deelnemen, lukt dit niet, dan vliegen ze eruit. Hervallen? Nog strenger aanpakken! Helaas hol je zo steeds achter de feiten aan (er zijn dan al ongevallen gebeurd). Chauffeurs moeten dus beter gevormd worden van in den beginne, maar ook later er heel regelmatig aan herinnerd worden waarmee ze bezig zijn. Dat vraagt inspanningen, sensibilisering, eventueel en soort van doorgedreven verkeersopvoeding en dat zal niet iedereen even leuk vinden. Te veel campagnes werkt ook niet goed; gevaar voor afstomping, gewenning, “daar zijn ze weer” enz.. Tis moeilijk..

                      Over het flitsen: volledig akkoord, nu staan er veel hun tijd te verdoen, maar ‘t brengt op hé (hoorde iets van verdubbeling van onmiddelijke inningen :o ) ! En net omdat het opbrengt gaan ze hier nog wel even mee door, vrees en betreur ik.

                      Over de geschiktheid van een begeleider valt inderdaad ook veel te zeggen, misschien moeten ze ook aan een test onderworpen worden, helaas gaat het kostenplaatje ook omhoog hiermee. Zelf zie ik de methode van vrije begeleiding ook graag blijven, ik heb genoten van deze tijd!

                      Heb een rijstage gevolgd bij DEZE training school (maar er zijn er veel meer). Kost nu zo’n € 180 voor de eerste cursus dacht ik, daarna is het aan te raden vrij snel vervolgcursussen te volgen (die iets duurder zijn) en niet zoals ik een jaar wachten. Touring en vab geven regelmatig korting aan hun leden, kan handig zijn.

                        [quote=”ken”:1e6npuvg] de jongeren ook hetzelfde laten betalen maar als ze een ongeval doen en ze zijn in fout, dat ze dan hun premie verhogen met xxx% naar gelang de aard en de omstandigheden van het ongeval natuurlijk![/quote]

                        Hier ben ik het niet mee eens, een verzekering zie ik als een soort van sociaal vangnet. Met dit systeem zou je meer gefortuneerde mensen enorm bevoordelen in hun mobiliteit ten opzichte van een minder bedeelde die eens pech heeft gehad. Rotte appels zouden niet meer toegelaten mogen worden tot het verkeer, ongeacht of ze ervoor kunnen betalen.

                        Ik voel zelf ook meer voor verplichte rijvaardigheidstests, als je zoals eerder aangehaald op je 26 een achttal van deze proeven succesvol achter de rug hebt, zal de kwaliteit van je rijkunsten enorm verbeterd zijn! Een doorgedreven rijvaardigheidsstage zou trouwens in het praktische examen moeten zitten, een rijbewijs halen wordt er duurder door (die gefortuneerde medemens zal het worst wezen), maar als de verzekeringsmaatsschappijen merken dat het aantal ongevallen met jonge chauffeurs daalt, dan dalen ook de premies en win je er dus bij. Dit alles moet op lange termijn gebeuren naast een mentaliteitswijziging die voor een aantal jonge chauffeurs toch nog hard nodig is, da’s moelijk, maar campagnes als BOB hebben hun effectiviteit bewezen.

                        Ik ben zelf een jonge chauffeur van 23, veel rijervaring heb ik dus niet. M’n rijbewijs heb ik via de vrije begeleiding gehaald, een goedkope manier (dè doorslag bij mij) en in mijn ogen met een goede begeleider ook een erg geschikte manier. Probleem kan hem hier bij de begeleider liggen natuurlijk, de reden waarom rijscholen deze methode eruit willen. Daar valt ook veel voor te zeggen; iedereen opgeleid door een professional. In ieder geval heb ik reeds één rijbehendigheidsstage gevolgd (uit eigen zak betaald, vond ik verplichting tegenover mezelf, m’n passagiers en m’n medeweggebruikers) en da’s zeker niet m’n laatste! Jammer dat m’n verzekering voorlopig dit (nog) niet beloont met een premiedaling.

                          Het bovenste stuk is terecht. Blijven alleen de beide massakabels over. Is het mogelijk dat de ronde aan de bevestiging van de bobijn zit en met het endere eind aan de inlaatcollector?

                            een K-jetronic is een mechanische injectie hoor. Vroeger werd er wel eens met een diode (anders ziet startmotor af) een schakelaar op de koudestartverstuiver gezet, zodat men die bij het optrekken ff manueel kan laten “meehelpen”. Da’s natuurlijk “kleinmannentuning”. Verder kan ik je niet meteen helpen.

                              356 :
                              “porsche 90” bwj. ’62 wit [vader van Szyronn]

                              914 :

                              924 :

                              924 ’80 Groen /morgoth924
                              924 ’81 Grijs /951 S
                              924 turbo ’80 Grijs /951 S
                              924 turbo ’79 Blauw Carrera gt look /924carreragt

                              944 :

                              944 NA 82 /(westfalia)
                              944 Turbo Wit/Martini /911-lover
                              944 turbo S ’88 “Silver Rose” /951 S
                              944 S2 1989 / zermatt silber /Gert 944
                              944 Turbo Groen /Carrera RS
                              944 Rood ’87 Turbooke

                              968 :
                              968 Coupé Nachtblau /rufie
                              968CS Maritim blau /911-lover

                              928 :

                              928 ’80 pacific blauw /porschke

                              911 :

                              911T coupé 2.4 ’72 blauw metallic / lucarl
                              911 targa 2.7 ’75 wit /porschke
                              911 coupé 3.0 bwj. ’76 zwartpaars – turbolook / carrera 3.0
                              911S 2.7 bwj. ’77 koper/bruin jeansprint
                              911S 2.7 bwj. ’77 Sienna metallic/Cork leather /StefX911
                              911 2.7 bwj. ’77 zwart ombouw naar 964 /Frederic_911
                              911 SC 3.0 ’83 diamant blue / guido
                              911 3.2 Targa ’85 zilvergrijs (Lou)
                              911 3.2 cabrio, bj 1988 zwart /cab ’88
                              911 3.2 bwj. ’89 Carrera Zwart / Nico911
                              911 speedster wtl (rood) /lv930
                              930 turbo’89 (steingrau) /lv930
                              911 3.2 bwj. 198? goud/bruin [vader van Szyronn]
                              911 SC ’80 / 924carreragt
                              930 turbo’85(zwart)gunther930turbo
                              964 :

                              964 Carrera 2 nachtblauw ’92 /Ken
                              964 Carrera 2 Cabrio Veilchemblauw ’91 /Maurice

                              993 :

                              993 Carrera 4S – grijs / Pascal
                              993 Carrera Cabrio ’94 – nachtblauw / SeTaKiRa

                              996 :

                              997 :

                              Boxster (986/987):

                              986 – ’98 zilvergrijs /senna
                              986 – ’98 zwart/ wimzwarteboxster
                              986 – ’97 zwart/ mushroom
                              986 – ’97 zenith blue/mark986
                              986 – ’96 ocean bleu/ Boxster

                              Cayman :
                              Cayenne :

                                Hallo,

                                1. 11/06/1982
                                2. Vaste relatie
                                3. Student graduaat automechanica en nog veel te leren
                                4. 924 uit 1980, momenteel laatste hand aan het leggen aan de inbouw van de motor, is volledig gereviseerd
                                5. Suzuki Swift uit 1998; goedkoop en het rijdt (maar traag)
                                6. Lamborghini Espada, totaal onhaalbare droom is de Miura
                                7. Onterechte onvriendelijkheid
                                8. Niemand bijzonder
                                9. Swift uit 1989; tot op de draad versleten

                                  Ondertussen kent het koelsysteem van een 924 geen geheimen meer voor mij, net als het injectiesysteem en de electrische aansluitingen en de functies daarvan.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)