Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 50)
    • No Prob Dude ! :)

        Ik ben niet zeker of dat je voor een Franse wagen een ander gelijkvormigheid attest nodig hebt in België, voor een Amerikaanse wel alleszins…

        Als je wagen jonger is dan 4 jaar dan kan je dit bij een officiële dealer aanvragen, is je wagen ouder dan 4 jaar dan moet je naar de invoerder gaan.

        Ik zou gewoon even naar een keurings station bellen die homologaties doen en die gaan je alle nodige uitleg geven over wat er doen valt.

        Succes !

          als je bij de douane geweest bent krijg je een roos formulier om je platen aan te vragen.

          Als je wagen niet moet gehomologeerd worden is het gewoon naar de keuring gaan en rijden maar !

          Anders moet je hem eerst nog laten keuren voor homologatie in Brussel of Antwerpen (+/- 100 euro) alvorens je je platen kan aanvragen…
          Het beste kan je dit in Brussel laten doen want dan kan je gelijk bij Dieteren een gelijkvormigheid attest gaan afhalen.

          Greetz Bart

            Ga je de motor ook laten preppen door Nicolas ?

            De mens kent er wel iets van hoor, ben enkele weken geleden nog bij hem in de garage geweest en hij heeft toen die witte rally 911 laten draaien die hij helemaal gereviseerd had…
            Man man man… Za-lig ! :respect2:
            Draaien alsof hij net uit de fabriek komt, maar dan nog beter… :respekt:

            Ook het body werk van zn speedster is zeer mooi gedaan !

            Goeie keuze gemaakt !

              :D
              19518_482238591818991_2007639448_n.jpg

                Welkom in de club Rudy !

                Is het toevallig deze 356 ?

                  Nice Car Dude ! :applaus: :driver: :applaus:

                  En join the club ! :drink:

                  Ohmzz

                    Veel Beter man !

                    Gedaan met de botsauto bumpers :D

                      Als hem kapot is hedde wel nen traga natuurlijk :D

                        Als hobby vijzendraaier is den eerste keer altijd een beetje zoeken he wim, zelfs met een rateltje van 10cm.
                        Het zal de volgende keer ook wel den helft sneller gaan.

                        Ben dan ook gene “professionele” mechanieker he maar het lukt allemaal wel zenne, iets trager, maar wel goed :D

                          Tis wel een beetje meer werk dan vier moertjes.

                          Volgens de maintenance manual is het wel 4 moertjes losmaken maar niks is minder waar. De moeren van de harmonica rubbers moeten der ook af en is wel stevig gepruts.
                          Daarnaast moet ook nog eens het hitteschield van de uitlaat verwijdert worden en de kablage van de plaat verlichting (is ook een tof werkje on deze terug te installeren, not !). Ook bij het herinstalleren ben ik meer dan een uur bezig geweest om de rubberen latten die op de hoeken van de bumper hangen netjes mooi terug up de originele plaats te krijgen zonder plooien en bobbels. Ik heb trouwens ook nieuwe gaten moeten boren want die van de Amerikaanse blokken zitten niet op dezelfde plaats als de Europese. Daarbij kwam ook nog eens dat er twee van de drie gaten van de US blokken in het zicht komen te staan en moeten weggewerkt worden maar zijn maar half zichtbaar indien er een nieuwe lange Belgische nummerplaat ophangt. Ik heb deze voorlopig dicht gemaakt met zwarte bolkopbouten tot dat nm wagen een carrosserie behandeling krijgt.


                          @targa
                          84:

                          Ga eerst toch maar eens horen of er überhaupt nog wel blokken te krijgen zijn want van kessel had er nog maar 1 van een 3.2l model en 1 van een 30.l sc liggen en deze zijn niet dezelfde (andere bumper vorm). Zij vertelde mij ook dat die blokken al 8 maanden niet meer te verkrijgen waren, niet bij porsche, niet in piraat onderdelen.
                          ik heb voor de mijne dus nog een blok van een 3.0l sc meegenomen en deze bijgewerkt met een freesmachine. de 3.0l sc blokken kunnen wel aangepast worden voor een 3.2l carrera model maar niet andersom omdat de blokken voor een 3.0l sc model langer zijn en anders zijn uitgesneden.
                          Onderschat dit niet want het is geen simpel werkje om ze beiden het zelfde te maken.
                          Ik ben bijna 8u bezig geweest om deze exact het zelfde te maken (de bijgewerkt 3.0l sc blok past zelfs beter dan de originele :D ).

                          Besluit: wat eerst een makkelijk jobke leek was toch wel weer een heel avontuur van iets langere duur maar, zeker de moeite waard !

                            Nope zelfde bumper, enkel stootblokken vervangen.

                              [quote=”Morris52″ post=113531][quote=”Ohmzz” post=113530]:

                              “En wat hebben we heleerd vandaah?”
                              Altijd heel voorzichtig uw bougiekes in uw gat steken, anders staan ze scheef… :D[/quote]

                              Altijd goed de gebruiksaanwijzing lezen, dat kan je veel ellende besparen.

                              =http://www.youtube.com/watch?v=qnBQuhcFr6o

                              Mvg , Guy[/quote]

                              Hahahaaaa ! Amai m’n gat ! Gie-ren !

                                [quote=”cabrio wim” post=113529]Laat het ons houden op beginners geluk. :happy:[/quote]

                                “En wat hebben we heleerd vandaah?”

                                Altijd heel voorzichtig uw bougiekes in uw gat steken, anders staan ze scheef… :D

                                  [quote=”Morris52″ post=112177]Bart,

                                  Als je bedoelt de wagen op enkele cilinders minder te laten draaien , zonder dat dit is om een test uit te voeren > idd dit is niet goed voor je motor

                                  Als je alle bougiekabels eraf neemt kan de motor niet starten , en het is enkel gedurende de tijd van de test dat je je motor laat ronddraaien op kracht van de starter ( om ontsteking te krijgen / te controleren )
                                  Dit kan je in 10 sec / bougieskabel testen

                                  ja Idd je moet de bougies tegen een massa houden , en best met een tang die geplastifeerd is.

                                  Ik zeg niet dat je een compressiefailure hebt, maar dit is de volgende stap in opsporen van een fout.

                                  De stap nadien is brandstoftoevvoer ( maar test eerst je bougiekabels en bougies vooraleer we daar aan denken )

                                  PS : heb je de voorontsteking gewijzigd ?

                                  Mvg, Guy[/quote]

                                  Na een grondige controle bleek dat er 2 van de 6 bougies een tik hadden gekregen tijdens het installeren met als gevolg dat de opening tussen het ontstekingspunt en het pennetje van de 2 bougies volledig dicht zaten.

                                  ik heb deze terug open gezet en met een voelermaatje terug de juiste afstand gegeven.

                                  Daarna was het gewoon starten en rijden maar ! :relaxman: :driver: :relaxman:

                                  En blij dat ik was… :D

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 50)