Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 257)
    • zijn er nog updates ? :popcorn:

        Kwijl….

          Voor zover ik weet, betaal je dan in Duitsland de prijs zonder btw, en betaal je de btw bij invoer in Belgie…21 procent dus, en dan nog 2 keer niks voor het roze inschrijvingsformulier.

          Collega bestelde bij Audi UK een linksgestuurde A5 3.0 TDI , voerde die in in Belgie en was 17.000,- euro goedkoper af dan hier in Belgie. Daar had de toen lage GBP ook iets mee te doen, natuurlijk, maar soit…

            Deze 997 is van een collega van mij…. wat denken jullie van de prijs ? Dit is wel als de wagen naar Belgie komt…in NL komt er nog btw/bpm bij.

              Deze heeft ie dan toch ook niet echt lang gehad, aan de nummerplaat te zien…:-/ Mooie wagen zo op’t eerste zicht wel :-)

                Leuk…dat was mijn eerste wagen. Een 1500s ( dubbele carburator ) uit 1964…. heerlijk wagentje. Ging zelfs 140 op de snelweg ( zonder gordels, what was I thinking ? ).

                Is de find een notch-fast of squareback, en uit welk jaar ?

                  Als je fout P4807 krijgt, met “insuficient flow” melding, zou dat wel eens op de EGR-koeler kunnen slaan. Ik heb een A5 3.0TDI met dit probleem, eerst de EGR-klep vervangen…goed voor 100 km, lampje weer aan. Dan de software update voor de nieuwe klep uitgevoerd, nog steeds lampje aan… laatste wat niet vervangen is, is de koeler… weer 500 euro die onder de motorkap mag gaan wonen, maar je…dat lampje is hoogst irritant :-/

                    Is al weg … Snel zeg :-)

                      Wat vind je hiervan dan : http://www.koopjeskrant.be/zoeker/auto/736108/porsche-356-cabrio-1957-zwart/

                      Wie trapt daar uberhaupt in ?!

                        ik denk dat je gelijk hebt :-) … Remise was prachtig, met veel kostbare classics, waaronder veel porsches :-) ook 2 Bugatti veyrons, mooie Aston Martins en een paar Ferrari Dino’s. Ik ben aan’t zoeken naar wat future classics, nu youngtimers, die ik nu koop omdat ik ze leuk vind, en die “later” hopelijk nog populair zijn. Bmw z3 m- versie is een kanshebber, denk ik ( afgaande op magazines en internet ).

                          Hey S2,

                          mja, misschien is de gelijkenis te groot ?…het was een carrera 4S ( dus vierwielaandrijving ) en mijn A5 is een 3.0 TDI met Quattro. Qua vermogen scheelt het zich 70 pk…ik heb 280 in de Audi, en de Porsche is 354 ( 261kw ). Die 70 pk ( gewicht ongeveer hetzelfde ) is me geen 50000,- waard :-/

                          De wagen waar ik mee reed had een verlaagde ophanging en een RVS uitlaat, wat leuk klinkt aan de buitenkant, maar vanbinnen was het me te lawaaierig :-/

                            hehe…ik denk dat ik dat gevoel bij mijn huidige A5 en TT roadster heb. vandaag met de 997 testrit gedaan…ook die viel weer tegen :-( die gaaaaat vooruit, en kleeft aan de baan….maar geen 50000 waard aan extra fun die ik nu niet heb :-/ . Ik kan alleen maar concluderen dat de passie waar je over spreekt een beetje gedimd is bij me…. de proefrit toonde dat duidelijk aan. Ik had niet zoiets van “wow, yes, dít wil,ik”…. toen ik weer naar huis reed zat ik erg in mijn nopjes in de A5 ….

                            sommigen zullen zich nu tegen hun voorhoofd slaan en “waaaaaatttt ?!” uitroepen, maar zo voelt het nu eenmaal. Weer wat bijgeleerd….ik ga vooral visueel van Porsches blijven genieten, zelf rijden is geen prioriteit meer voor me.

                            Geniet nog van jullie wagens en bedankt voor de vriendelijke ontvangst van iedereen.

                              [quote=”Mart” post=170979]
                              Ennuh investeren in een auto is prima, maar een auto als investering zien is veelal een slap verhaal om de madam te paaien, hahaha … :drink:
                              [/quote]

                              Hey, kijk jij hebt mensenkennis :applaus:

                              Als een oude me niet zo bevalt, en de nieuwere nog teveel kosten, dan kom ik eigenlijk uit op een 996… voor relatief weinig geld toch veel pk’s en uitstraling…veel afschrijven zal ik daar op 15-20 jaar niet op doen, denk ik. Nu, dit zou financieel gezien wel een gok zijn, maar dan een die niet zoveel zou kosten als dat ik een 997 van 50.000,- euro zou kopen… als ik nu iets van 25-30.000 eraan uitgeef, doet dat iets minder pijn, niet ?

                              Ik geef het een paar dagen rust ( in mijn hoofd )…zondag naar Classic Remise in Dusseldorf, even wat afleiding zoeken :-)

                                Ik ben met een 964 van 1990 gaan rijden, topstaat, 120.000km, uit Italie geimporteerd en in orde gezet door Hermens in Lanaken…. mooie wagen, volledig origineel ( al zag ik wel dat de cup-spiegels bijgeplaatst waren, je kon aan d elak nog zien waar de originele spiegels gestaan hebben ). Waren de Cupvelgen te krijgen toen…ik zag in de wielkast dat de banden aanlopen aan de binnenkant :|

                                Nu, het rijden…hm…viel me tegen eigenlijk :oops: Ik had het gevoel dat de neus constant aan’t zoeken is…is dat bij iedere 911 van voor 1990 zo ? Ik snap dat het gewicht achteraan ligt, maar je moest het stuur toch goed vasthouden om hem niet links of rechts te laten wandelen. Qua power…ik ben verwend met mijn Abt getunede A5 3.0 TDI denk ik…viel me wat tegen. I know…24 jaar oud. Maar na de rit had ik iets van “meh,…” ( ik wil niemand tegen de borst stuiten, begrijp me niet verkeerd ). Puur als investering is het misschien een goed idee, maar als ik er zelf niet met plezier inkruip om mee te rijden, dan liever niet.

                                Een andere, maar als investering veel risicovollere optie, is een 2007 997 4S met Aerokit fabriek af geleverd… maar meer daarover later. :mrgreen:

                                timsiphone182.jpg

                                timsiphone187.jpg

                                timsiphone190.jpg

                                  timsiphone173.jpg

                                  timsiphone174.jpg

                                  timsiphone175.jpg

                                  Eergistern ( 10-6-14 ) genomen bij Porsche Centrum Limburg…de extra editie ( nr 13 in NL ). Origineel 12 voorzien, er nog 1 kunnen bijbestellen en toen kwam er een annulering…ze zitten dus nog met deze laatste.
                                  130.000 euro, als ik me niet vergis.

                                15 reacties aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 257)