Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
    • Beste, de oorzaken kunnen divers zijn o.a. slechte accu, bij voorkeur een A merk en minimaal 75 – 80 Ah. Voltage bij draaiende motor op de accupolen doormeten moet minmaal 11.5-11.9 volt opleveren. Stroom sluipverbruik doormeten op alle zekeringen, wellicht blijft er ergens een lampje branden in kofferruimte of dashbordkastje? Indien accu daardoor “regelmatig “diep”ontladen wordt kan dit veel schade leveren aan de kwaliteit. Bij langere stilstand druppelaar gebruiken. Ik rij een 911 targa uit 1976 en rij gemiddeld maar 2000 km per jaar ik heb op bijna 20 jaar 3 accu’s gebruikt de 4e zit er nu 1 jaar in. Dus U accu gebruik is niet normaal, Ik zou de Porsche eens goed laten doormeten door de vakman.
      Succes
      mvg. PHE

      0

        Beste, dat is even een tegenvaller, aan de stuurhoogte is nikst te doen? Het gaat om mm zie ik op de foto. Kun je wellicht voorzichtig met een (hout) klem niet de stuuromranding niet iets inklemmen. Om beweging erin te krijgen beetje inspuiten met siliconespray, helpt daarbij vaak ook. Of 2 handjes erbij die de kolom wat omlaag drukken. Zorg wel goed dat de meter recht voor het gat zit. Je hebt gelijk, forceren gaat meestal fout, is trikkie spul. Ik heb nog geen ervaring opgedaan met meters vervangen. Heb alleen de potmeter aangepakt zoals eerder beschreven. Wat klaar is ziet er wel goed uit moet ik zeggen. Ook de kleur v het licht is prima.
        Veel succes , groet Piet

        0

          Gezien een aantal reacties, kom ik nog even terug op vervangen lampjes dashbord 911 Targa 1976. Zoals eerder gemeld door mij, blijf ik bij mijn besluit om vervanging uit te voeren met gewone heldere lampjes ( 2 of 3watt). Dit omdat ik originaliteit nastreef, uitvoering moet ik nog steeds doen (of laten doen). Ondertussen heb ik wel de potmeter (regeling lichtsterkte DB) nagekeken, en schoongemaakt en voorzien van wat contactspray. Ben van mening dat de lichtsterkte wat is toegenomen, door een betere werking van de potmeter.

          Groet Piet

          0

            Natuurlijk zijn er alternatieven, zoals jij ook aangeeft. Ik kies uiteindelijk ook voor vervangen van lampjes. Of het LED gaat worden ben ik nog niet echt van overtuigd. Denk dat ik kies voor gewone lampjes gezien ouderdom van mijn 911. Die ik graag zo origineel mogelijk wil houden. Terug naar de ombouwkosten, je vind het te duur, dat kan, ik vind het een redelijke prijs. Van mijn Porschegarage hoor ik dat meters uitbouwen ook wel eens tegenvalt. Vooral bij de oudere Porsches, komt hij zelfs tegen dat de meters vastgelijmd zijn gemonteerd (nadat er ooit aan is gewerkt). Demonteren is dus niet altijd zonder risico van schade. Wellicht dat rescue911 dat mee calculeert. Ik denk overigens niet dat ik vervanging zelf ga doen. Ben heel benieuwd naar je ervaringen bij vervangen v de winter.
            Mvg. Piet

            0

              Beste, ik ga even uit van ombouw naar LED van alle dashboard meters want dat was mijn vraag via mail. Antwoord (via mail) hierop gekregen van rescue911 (Nicolas Vercammen ) dat ik voor deze ombouw moeste rekenen op +/- €240.- excl. btw . Als je inlogt op http://www.porsche-rescue911.be kun je bekijken hoe ze dit aanpakken.

              Groet Piet

              0

                Je hebt gelijk, ik heb die keus in principe ook al gemaakt. Ik wil Porsche liefhebbers toch even het volgende meegeven, gezien aantal reacties. Ik heb navraag gedaan bij rescue911 btw, voor een prijsopgave, LED inbouw in mijn 911. Ik heb antwoord gekregen van de heer Nicola Vercammen, die een richtprijs afgeeft van € 240.- excl. btw valt mij goed mee.
                groet Piet

                0

                  Ik zal zeker een reactie geven of ik geslaagd ben. Ik begin voorzichtig met een meter die zich goed laat verwijderen. Ik heb bij van Kessel Deurne even opgevraagd wat zij in voorraad hebben. Ze hebben 3 en 4 watt lampjes die zouden moeten passen € 1.- per stuk. Ik ga toch kiezen voor het traditionele lampjes i.p.v. LED,.
                  Groet Piet

                  0

                    Bedankt v de reactie. Voor mij duidelijk ik ga eens, met een meter voorzichtig aan de slag.
                    Mvg. Piet

                    0

                      Dank weer v de uitleg. Ik begrijp dus uit je woorden dat de meters voorzichtig uit het dashboard getrokken kunnen worden(ik heb al kunnen vaststellen dat het meterhuis niet van plastic is). Ze zijn dus niet geschroefd of iets dergelijks ! Je zegt verder dat de meters geopend moeten worden om de lampjes te kunnen vervangen. Ik dacht dat je de lampjes zonder de meter te openen ook kon vervangen! Dit door aan de achterkant de lampfitting eruit te trekken! Mijn meters zijn eigenlijk in vrij goede conditie, ze zijn schoon met helder zicht. Ik open de meters dus liever niet, als dit voor vervangen lampjes niet noodzakelijk is.
                      Mvg. Piet

                      0

                        Bedankt v je reactie, ik zou niet weten of het deze lampjes zijn, het zou best kunnen. Wellicht zijn er forumleden die nog gaan reageren, en dit kunnen bevestigen.
                        Mvg. Piet

                        0

                          Bedankt voor je reactie, zeker met het toegevoegde you tube filmpje, verduidelijkt veel. Ik zie dat de meeste meters met een rubbermanchet in het bord zijn geplaatst. Dus het er uit halen zou moeten lukken, maar spul is meer dan 40 jaar oud, op een you tube zie ik ook dat er meters zijn (afhankelijk v h bouwjaar) waar het binnenwerk van plastic is gemaakt. Gezien de 40+ leeftijd van mijn Targa kan dat plastic nu hard en bros zijn. Met gevolg dat bij het minste of geringste de binnenring breekt. Dus ik wil nog even uitzoeken, of de meters in plastic of staal zijn uitgevoerd. Wellicht komen er nog meer reacties hierover op ons forum.
                          Mvg. Piet

                          0

                            Hoi Drip, vast bedankt voor je reactie. Ik heb ook over LED verlichting wat langs horen kom. Zou natuurlijk de betere oplossing zijn. Ik ga toch wat dieper in de materie kijken naar de mogelijkheden. Wellicht zijn er forumleden die hier ook ervaring mee hebben. Ik hoor graag hun ervaringen.
                            Groet Piet

                            0

                              Met dank voor de opmerking, morgenvroeg ga ik eens uitgebreid testen van het een en ander. Wat betreft je Porsche uit Amerika, dit zou te maken kunnen hebben met de hogere veiligheidseisen die de Amerikanen stelden aan ingevoerde auto’s uit Europa.

                              mvg. Piet

                              0

                                Stijn, ik ga zaterdag het geheel eens rustig bekijken. Ik laat je het resultaat weten.
                                groet Piet

                                0

                                  Bedankt Stijn voor je reactie, na het versturen van mijn bericht naar het forum, realiseerde ik me dat ook. Nu is mijn 911 weliswaar uit 1976 maar uitgevoerd in het model van 1977. Porsche is in deze modellenreeks voor het eerst gestart met het verzinken van de bodems. Maar ook toen waren er nog geen gordelverklikkers, dat is juist. Ik ben al wat verder aan het zoeken geweest. En kwam gisteravond uit bij Porsche onderdelen xxl Teile daar stond op de site een handremschakelaar met foto, en op voorraad. Ik moet nog even goed kijken of dit de juiste is.
                                  Met vriendelijke groet.
                                  Piet

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)