Aangemaakte reacties
-
Zoals reeds vermeld in het topic op flat4free kom ik ook af.
Piet
in antwoord op: wie ben ikThx!
@Thomas: Het is zeer waarschijnlijk nog de originele motor die er in zit, het motornummer komt overeen met een Mei 68er.
Is inderdaad niet de originele uitlaat, de uilaat lijkt sterk op de Bursch zoals je hieronder ziet, maar ik heb nergens een merknaam gevonden op de uitlaat.
in antwoord op: 912 2.0 S targa SoftwindowEen tip, schrijf de wagen eerst in als oldtimer en doe daarna de homologatie. Dan kun je er onmiddellijk mee rijden, je moet je dan wel aan de beperkingen van een oldtimer houden.
in antwoord op: invoer en wegentax voor ‘oldie’De volledige homologatie procedure voor mijn uit de USA ingevoerde 912 (volledig origineel!) heeft in totaal 5 maanden geduurd.
Voor m’n uit Frankrijk ingevoerde VW Westfalia bus (76) heeft dit 3 maanden geduurd.
Voor m’n uit de USA ingevoerde VW Samba bus (57) heeft het slechts 3 weken geduurd.Wees dus geduldig!
Piet
in antwoord op: invoer en wegentax voor ‘oldie’Als je één te koop weet staan, niet twijfelen, ik geniet er al 4 jaar van.
Foto’s: http://users.pandora.be/piet.neyrinck/P912/page_01.htm
in antwoord op: 912 2.0 S targa SoftwindowEnkel het uiterlijk komt overeen met een kevermotor, VW is met hun 1600cc motors slechts tot een goeie 50pk geraakt.
De 912 motor is een gedetuned 356 SC motor (95pk) van 90pk en moest in zijn tijd niet veel onderdoen voor de 911T door zijn mindere gewicht en beter gewichtsverdeling, zeker op een bochtig parcours.Piet
in antwoord op: hulp gezocht — 912 info ?Sorry voor de off-topic, maar Rik Ringers heeft wel degelijk met een oranje-gele Targa gereden:
Jan en Erwin, nogmaals succes met jullie fantastisch avontuur.
Piet
in antwoord op: voorbereidingen aan de wagen – techniek