
Aangemaakte reacties
-
Parking Raes, Wok, Cools, …?
Beste,
Omdat ik in PM maar 1 foto krijg, even via dit thread.
Gaat om een originele Fuchs velg van december 1972, die nog nooit gerestaureerd is geweest. Originele anodisering en originele lak.
6*15 – 911.361.020.00.
Recht en slechts normale gebruikssporen.
Laat maar weten.
Mvg,
ErwinIn antwoord op: Fuchs velg 6 x15 flat sixGoedkoopste en uiteindelijk correcte oplossing is wellicht het latere model bij RosePassion kopen en laten aanpassen. Dan zul je voor een 350 eur gesteld zijn vermoed ik. Wessel vindt zoiets een leuk uitdaginkje voor een ochtendje. Althans dit zou ik doen. In dit geval heb ik een correct voorbeeld dat ik wel even bij Wessel wil achterlaten binnen enkele maanden, wanneer de motor eruit gaat.
In antwoord op: 2.0 1965-67 motor achterste plaat GEZOCHTDie Eckert is zo gek nog niet. Dit kwam nog voorbij voor 700 EUR:
Porsche 911 901 Alumotor Motor Blech mit Aussparrung Pierburg Original 1964-1965 http://r.ebay.com/1CFtn9In antwoord op: 2.0 1965-67 motor achterste plaat GEZOCHTIk moet dikwijls van Lier naar Berchem, maar ik rijd dus over Kontich of Rumst omdat het in Mortsel niet te doen is. Ruim twintig jaar geleden waren er het over het hele traject dubbele rijstroken, maar nu is alles dichtgeschilderd en voorbehouden aan gesubsidieerd vervoer :-)
In antwoord op: Lage emissiezones VlaanderenStefx911 was mij voor… ik wou ook het “groene” nieuws posten…
Moeten wij dan ook eens ijveren voor een geitenwollensokken-of bakfietsentax?In antwoord op: Lage emissiezones VlaanderenIn antwoord op: 2.0 1965-67 motor achterste plaat GEZOCHTJe kan altijd even aan Wessel Westerveld vragen wat het zou kosten om dit perfect na te maken. Misschien is dat minder dan de Porsche prijs.
Ik heb hem ook al plaatdelen laten maken die helemaal niet meer te krijgen zijn.In antwoord op: 2.0 1965-67 motor achterste plaat GEZOCHTVan Kessel is een zeer goed adres.
Voor warmtewisselaars en uitlaten is feboe.de ook een aanrader. Dikwijls nog iets goedkoper dan Van Kessel op dat vlak. Ze zitten net achter Keulen, maar verzenden uiteraard ook. Michaël Böge is ook nen toffe gast.
Wat je niet in zijn catalogus vindt, kan je nog altijd vragen.In antwoord op: Sport of Racing uitaat Rose Passion vr C3.0Art Wheels heeft het procedé van Keller gekocht…
Keller zelf is er dus niet meer. Nu is Art Wheels per definitie korter in business dan Keller er niet meer is…
Maar ik ken het probleem van de vlekjes bij het anodiseren. Dat is voor iedere leverancier hetzelfde. Het gebeurt ook zelden dat het van de eerste keer perfect wordt geanodiseerd en ook al vertellen ze het niet, dikwijls wordt het anodiseren 3 of meer keer opnieuw gedaan…
Belangrijk dat elke stap in het proces perfect gebeurt.
Daarnaast is het risico op vlekjes of kleurverschillen groot in geval van materiaalverschillen, bijv. ten gevolge van reparaties.
Om in elk geval de kans op een -first time right- perfect en duurzaam resultaat aanzienlijk te verhogen, laat ik ze bijkomend verdichten voor het anodiseren. Dit wordt nu meer en meer standaard gedaan waardoor de prijs ook naar omhoog gaat. Ik heb zelf nog nooit een vlekjesprobleem gehad of van gehoord bij Andreas, noch bij Biagio. Zij kennen het allebei wel en verdichten dus.
Ik vermoed dat fuchsfelge zelf niet (repareert en) verdicht en enkel de gemakkelijke gevallen neemt. In ieder geval hebben ze al eens velgen met een iets diepere kras geweerd, terwijl Biagio en Keller daar geen probleem mee hebben. Art Wheels toont zelfs grote lasnaden op hun site, dus zij zullen er ook geen probleem van maken.
Dat anodiseren schijnt zo moeilijk en van specifieke vorm en materiaal afhankelijk dat bijv. Andreas weigert om andere delen te anodiseren. Uiteraard speelt ook mee dat hij alleen al de velgen nauwelijks kan bijhouden, met een garage vol aan setjes te doen uit de hele wereld, van Zweden tot Australië.In antwoord op: Revisie verdeler 911 2.0SFerm machien! Heel mooie configuratie. Veel succes ermee!
It must be S!In antwoord op: Het moet eruit.Neen. Ik heb er wel contact mee gehad ongeveer anderhalf jaar geleden. Ik moest de bediende toen overtuigen dat Fuchs echt wel 4,5″ x 15″ velgen heeft gemaakt in 1966 en 1967. Maar dat stond niet in de computer…
Ik zie dat die maatvoering nu nog niet op hun site staat: http://www.fuchsfelge.de/index.php?id=344.Tot pakweg 5 jaar geleden circuleerden er eigenlijk maar twee namen, als je het echt perfect en volgens het oorspronkelijke procédé wil gedaan hebben hier in Europa : BIAGIO CHRZANOWSKI (UK) en Keller (DE). Er waren en zijn er ook andere, die met wisselend succes een eerder lagere kwaliteit afleveren en dikwijls een andere procédé handhaven. Er zijn er zelfs die helemaal niet anodiseren/eloxeren, maar lakken.
Vandaag de dag heb je nog steeds Biagio. De laatste keer dat ik hem sprak gaf hij aan dat hij nog steeds velgen oppikt hier in België en dat er de mogelijkheid was om ze bij BBT (Brecht) op te halen.
Keller is op pensioen en officieel heeft Art Wheels (tegen Strasbourg in FR) het overgenomen (http://art-wheels.fr). Eerst hadden ze ook de website van Keller (http://www.felgen-service.de/) overgenomen, maar die is uiteindelijk naar Andreas Schumann gegaan (Troisdorf bij Keulen DE). Andreas was een werknemer van Keller, die de zaak eigenlijk in de praktijk heeft verdergezet.
Ik ga bij Andreas. Steeds een perfecte (zoals origineel, dus soms ook wat ruwer waar het moet) afwerking.
Ik weet niet of je de vraag stelt voor je 67s of algemeen. Mocht het voor je 67s zijn en mocht je nog niet geïnformeerd zijn, dan best even gaan zitten, want die smalste Fuchs velgen zijn veruit het duurst om te laten restaureren! Dat komt omdat de oppervlakte, die dient gesneden en gepolierd te worden het grootst is. Eigenlijk zeggen ze dat ze er tweemaal zoveel werk aan hebben dan een doorsnee deep of flat 6″ x 15″ velg. Ze durven meestal niet het dubbel vragen.
De prijzen van Art Wheels kan je op hun site vinden. Andreas zit daar een beetje onder, Biagio zit daar redelijk boven.
Deze zijn ook bij Andreas gedaan: https://porscheforum.be/forum/30-porsche-restauratie-fotos/121202-porsche-911-s-targa-in-topstaat-brengen?start=72#228822
In antwoord op: Revisie verdeler 911 2.0SHeb je koplampsproeiers?
Indien neen, dan past er blijkbaar ook een 944 onderdeel:
Ik ken zelf niets van 968, maar als ik jou was, even stuur eraf en de kolom eraf pakken. Ofwel zie je dan het onderdeelnummer, ofwel kan je er zo mee naar bijv. Van Kessel stappen. Je zoekt de beste correcte uit het doosje en ze geven misschien nog iets voor diegene die je bij hebt.
Dat zijn idd termijnen. Diegenen die goede kwaliteit leveren op een aantal specialistische domeinen hebben inderdaad allemaal lange wachttijden. Een setje Fuchsen ga ik nu nog net binnen het jaar kunnen afhalen. Verchromen… 1 tot 2 jaar wachten. Plaatwerkers met wachttijden +1 jaar.
Beetje keerzijde van de medaille van de populariteit: lange wachttijden en serieuze inflatie.
Je kan nog wel eens sneller bediend worden bij iemand die door heeft dat hij gouden handen heeft en net op zichzelf begonnen is of iemand waarmee je al werkte van voor de heisa.In antwoord op: Revisie verdeler 911 2.0S