Aangemaakte reacties
-
ouch… 530 pk en zulk een agressief uiterlijk… ik denk dat menig tuner niet echt happy zal zijn met deze wagen…
in antwoord op: Nieuwe GT2 brochure onlinemisschien maakt de C4 gewoon een terechte inhaalbeweging… Toen ik in 2000 begon rond te kijken voor mijn eerste Porsche, was de eerste ‘kandidaat’ ook een 964 C4… maar heel wat mensen kwamen af met horrorverhalen over versnellingsbakken die snel stuk zouden gaan, meer verbruik, meer onderhoudskosten, enz enz… Resultaat was dat ook ik mij toen onthouden heb van die aankoop, en een C2 gekocht heb… En inderdaad, op den duur leken de prijzen voor C4’s sneller te dalen dan bij de C2’s.
Nu, zoveel jaren later, zijn de C4’s (en ook de andere 964’s uiteraard) qua prijs in het bereik van heel wat meer potentiële kopers gekomen… en worden ze gekocht door mensen die ook niet meer naar de officiële (lees dure) netwerken gaan om ze te onderhouden. Dus speelt de prijs van onderhouds een minder groot verschil… en blijft het uiteindelijk een mooie, sportieve wagen met vierwielaandrijving (wat de beginners wat geruststelling kan bieden), die qua betrouwbaarheid en onderhoudskosten de vergelijking met met heel wat andere van zijn tijdsgenoten kan weerstaan, en ondertussen een mooiere waardevastheid behoudt. Kijken we bvb eens naar een BMW 850… kostte destijds evenveel of meer, is nu voor een appel en een ei te krijgen, en kost stukken van mensen als je er vodden mee hebt… en er zijn ook zo goed als geen tweedehandsstukken of piraatstukken te vinden, wat voor veel kopers in die prijsklasse een rol speelt…
Dus misschien niet zo vreemd dat de C4 een remonte doet… die mijns inziens waarschijnlijk verdiend is! (tegenover de C2!)
in antwoord op: 964 tov 993thanks…
En benieuwd of de ‘Gamma’ het zou hebben, Brico en Auto 5 centers in ieder geval al niet…
Toch maar even naar de computerwinkel I guess…
Ik zal laten weten of het lukt…
in antwoord op: waar kan men die ‘easy fix’ co² busjes kopen??euh… ik denk dat het al niet meer nodig is… :wink:
Heb nog eens naar het filmpje gekeken, en zag iets van ‘airduster’ op de verpakking staan. Dus heb ik ‘air duster liquid co²’ eens ingegeven in Google Afbeeldingen… en voila, ik vond het busje van in de film… Blijkt dus een product te zijn om computeronderdelen mee af te stoffen…
Dus even informeren in de Nerdwinkels… :wink:
Dus Vandamme… als je ook nog altijd eens wil proberen op die deuk in je deur… :D
in antwoord op: waar kan men die ‘easy fix’ co² busjes kopen??is inderdaad 16 euro als je één kaartje koopt… maar als je een kaartje voor meerdere rondes koopt zakt de prijs naar 12 of 13 euro per ronde…
En inderdaad, je mag de Nordschleiffe zeker niet zien als een normaal circuit… marge is zowat nul; de hebt de baan, dan 1 à2 meter gras… en Guten Tag Decor!!! Vraag maar aan mijn zus, vorig jaar, de eerste ronde! Z3 perte totale…
Maar het moet gezegd, het is zoals het eiland Mann voor de motorrijders… Het is gevaarlijk… je voelt gewoon je adrenaline stromen als je moet vertrekken… Er is geen enkel ‘circuit ‘dat je dat zelfde gevoel kan geven… en ik heb er al een pakje gedaan… Het is als francorschamps…maar één ronde is net iets meer als 3 keer zo lang, en de hoogteverschillen zijn veeeeeel spectaculairder…
iedereen moet voor zich uitmaken of het risico opweegt tegenover het plezier… maar we horen graag van je als je geweest bent, hoe het afgelopen is…
in antwoord op: Naar de Nordschleifevan Gent vertrekkend is het precies 330 km. Makkelijke tip als je de weg niet zo goed kent: je neemt dus de E40 naar Luik, dan richting Aachen, en eens de grens over volg je gewoon de autostrade tot je tegen Kerpel de afrit ziet die je ook moet volgen om richting Fantasialand te gaan! Eens je tegen Fantasialand bent, staat Nürnburgring reeds aangeduid, gewoon volgen…
Eens daar aangekomen heb je het opvallende domein waar de Grand Prix piste ligt, maar als je even verder rijdt, zie je de pijltjes naar Nordschleiffe staan… the place to be. Eens daar aangekomen kun je aan een automaat tickets kopen, per ronde, per 2, 5,10 enzo verder. (verschiet niet als je de prijs per ronde ziet! Het mag dan wel 23 km zijn, 12 euro per ronde blijft een ferme prijs!) Dan gewoon aanschuiven, ticketje in de slagboom…ét c’est partie!!
Best wel de website controleren, want vaak wordt de Nordschleiffe afgehuurd voor organisaties, autoproducenten en dergelijke, en is de baan maar enkele uren open, of zelfs niet!!
Er zijn ook tal van supergezellige kleine hotelletjes in de buurt, waar je voor een zeer schappelijke prijs kunt overnachten. Zelf ga ik steeds naar een hotteltje op zowat 7 kilometer van de Ring, alwaar ik 86 euro betaal per nacht voor twee personen, ontbijt inbegrepen…
Enne… best tanken voor je op de Ring gaat, want met meer dan 20 km per ronde, aan een hoog toerental, gaat je benzinevoorraad er fenomenaal snel door…
And most of all… have fun, but take it easy on the first couple of rounds….!!! Het heeft niets voor niets zijn naam, de ‘groene hel’ verdient!
in antwoord op: Naar de Nordschleifehet krantenartikeltje over de overname is voor Porscheliefhebbers nog eens extra leuk, want er wordt gesproken over nog een van de vele inovaties die Ferdinant Porsche destijds ontwierp (voor militaire voertuigen): de inwheel-electromotoren: motoren binnenin het wiel gehuisvest, om voor alle wielen afzonderlijk de aandrijving te verzorgen… Destijds ideeën die hun tijd ver vooruit waren, en tot op de dag van vandaag nog inovatief genoeg zijn… Het toont het genie van ons alles Ferdinantje aan…
in antwoord op: BBS vraagt failissement aanHarris is één van de vaste redacteurs van het overigens uitstekende Engelse Porschetijdschrift “Purely GT”… dat ook maandelijks op mijn WC ligt… :D
De lezers van dat tijdschrift kennen deze auto dan ook al langer, aangezien elke maand een uitvoerige update gegeven wordt van de stand van zaken… De lezers kennen echter ook het kostenplaatje dat er momenteel al aanhangt… en ik kan jullie verzekeren dat de vergelijking met de 997 op meerdere punten begint te kloppen!!! :shock:
Toch leuk om het eens te horen draaien!
in antwoord op: heel nijg machieninderdaad!!! Mensen vinden het ‘normaal’ om op een warme zomerdag ettelijke kilometers naar de zee te rijden en uren in de file te staan om een ijsje te eten… maar voor een goed en betrouwbaar onderhoud enkele tientallen kilometers rijden vinden ze geldverspilling… :roll:
in antwoord op: 996 verellen in geel@ Dixie
Je hebt uiteraard groot gelijk dat niet elke garantie evenveel dekt, daarom moet men ook altijd best de kleine lettertjes lezen… en als ze niet voorhanden zijn, er durven naar vragen!! ! Wat de meeste mensen ook niet durven!!!
De garage waar ik mijn laatste wagen nu gekocht heb geeft een jaar garantie met vervangwagen, waarvan de eerste drie maanden ook alle slijtageonderdelen zoals remmen en uitlaat en dergelijke bestrijken, wat een mooie garantie is…
En helaas heb ik ook al evenzeer aan de lijve mogen ondervinden dat de Porschegarantie ook niet altijd zo fameus is!!! Mijn eerste 964, die ik kocht in een Officiële Porschegarage stond na 2 (!) dagen al in panne door een platte batterij. Zij zijn mij toen te voet komen depanneren, aangezien ik toendertijd maar 300 meter naast die garage woonde (!), maar ik kreeg nog diezelfde week wel een ferme factuur in de bus voor een nieuwe batterij en dépannage!! (waarbij ik trouwens de week nadien toevallig zag dat mijn oude batterij opgeladen werd in hun werkplaats, dus waarschijnlijk ook nog niet kapot was! :evil: ) Wat een verschil met bvb Porsche Knokke, die zelfs zaken onder garantie vervangen heeft op mijn Boxster S, zelfs al was die door hen verkocht voor een klant van hen, en waren ziij zelfs niet echt verplicht om dat te doen (particuliere factuur!)! Daarom blijf ik liever naar zulke mensen gaan, zulke mensen verdienen klantentrouwheid… daar waar ‘anderen’ mij niet meer zien… ook al zijn ze veel dichter nabij…
in antwoord op: 996 verellen in geelinderdaad… het meest degoutante aan de hele zaak is dat deze culpabilisering van de autobestuurder vaak slechts een politieke zet is om achteraf extra taxen sociaal ‘aanvaardbaar’ te maken! Want de storm lijkt weer wat te gaan liggen zijn wat de extra emissietaxen betreft, waar ik vrees dat we tegen het volgende begrotingsdebacle er weer aan zullen mogen geloven… Schijnheilige interesse van de politieke wereld in milieu om uiteindelijk een nieuwemanier van staatsfinanciering er door te kunnen drukken… :evil:
Het is daarbij opvallend hoe sommige info straal genegeerd werd. Zo waren de Duitsers de kritiek op hun autosnelwegpoliteik (zonder snelheidslimiet) meer dan beu, en hebben ze eens laten berekenen hoeveel meer emissie er vrijkomt wanneer een wagen topsnelheid rijdt ipv 130. Het opzienbarende verschil was… 3%!! Maar daar hoor je niets over in het nieuws of de media hoor, enkel in Duitstalige autoboekjes staat die info…
Moraal van het verhaal; ik ben er best mee akkoord dat milieuzorg belangrijk is… wat bij mij zelfs begint met geen papiertje of ander vuil op straat te gooien! Maar de hele politieke schijnheiligheid hierrond, door politici die zelf in de meest dikke bakken rondrijden of met de helicopter naar de film van Al Gore gaan kijken… dat is er wat te veel aan…
in antwoord op: Porsche ontkent komst Roxstereen Herkende porscheverdeler vinden is niet moeilijk hoor Dylan: ze zijn makkelijk te herkennen aan die grote naamborden aan de buitenkant..; :wink: En er zijn er ook enkele erkende… :D
Maar even serieus nu; de tweedehandsgarantie bij een erkende dealer zou in principe enige gemoedsrust dienen op te leveren, doch heel wat serieuze tweedehandsdealers bieden eveneens garantievoorwaarden die de grootste zorgen dienen te vrijwaren (garantie die ze trouwens wettelijk verplicht zijn te geven!). En zoals we de laatste tijd reeds meerdere malen gezegd hebben zijn er nog tal van andere controles die men kan laten uitvoeren. Zo heb ik laatst zelf een 996 C2 cabrio gekocht bij AB Auto in Beerzel, die mensen waren ook akkoord met een bijkomende VAB-diagnose. Ondertussen heb ik dus de dealergarantie van AB (1 jaar), de Car Pass, de keuring tweedehandswagen die ook vrij uitgebreid geworden is, een bijkomende VAB-diagnose, en ondertussen ook reeds een gecertifieerde controle door Porsche Knokke dat de kilometerstand de juiste is (door controle van de computer van de auto)… dus als ik nu nog niet weet of het een betrouwbare auto is weet ik het ook niet… :wink:
Dus conclusie: een erkende Porschedealer zou inderdaad wat gemoedsrust kunnen opleveren, doch voor een prijs die uiteraard heel wat duurder ligt dan bij andere professionele verkopers die ook heel wat garantievoorwaarden kunnen (moeten) bieden…
in antwoord op: 996 verellen in geel@ 4S
Inderdaad, en dit op meerdere punten! Het was indeed die garage die enkel Porsche en Ferrari verkocht, doch blijkbaar zouden die ‘verdwenen’ zijn, de website is toch in ieder geval reeds lang niet meer actief. De uitbui.. uitbater was een Marokaanse man, ‘Momo’, die ook een Italiaans restaurant had (multicultureler kan het niet), maar de werkelijke big man achter de schermen had een dianmantzaak in één of andere buurt van heb-ik-jou-daar, en deinsde er niet voor terug om reeds van bij de eerste telefoons met klachten werkelijke (levens)bedreigingen te uiten indien er verdere stappen zouden gezet worden… wat ons zeker niet tegengehouden heeft!
De garage op zich imponeerde (zelfs de helft van de straat stond vol met Porsches en ferrari’s (vaak met Franse nummerplaat) die in onderhoud kwamen, maar inderdaad… het is helaas niet al goud wat blinkt. Achteraf (helaasd ja, steeds ‘achteraf’) bleek het eigenlijk zo makkelijk te zijn om het op voorhand ontdekt te hebben, want via het chassisnummer was het zo makkelijk te ontdekken dat de wagen omnium verzekerd was bij een Belgische verzekeraar, volledig uitbetaald was als een ‘totaalverlies’, en ook bij de BIV gekend stond als een “klasse 8”, wat blijkbaar de zwaarste ongevalscategorie is, en wil zeggen dat de wagen NIET meer hersteld mag worden en in het verkeer gebracht mag worden… Ach ja… hopelijk kunnen anderen profiteren van deze tips…!En ik vind dat je ook gelijk hebt dat een Jubileum editie van de 964 een uitstekende keuze zou zijn voor zijn budget; een van de mooiste 964’s ooit, en door de genummerde oplage iets waardevaster…
in antwoord op: 964 tov 993gisteren naar de garage geweest (zit nog onder garantie!), en er blijkt dus wel degelijk ook een plastic geleider afgebroken te zijn… Dus stuk besteld, en hopelijk het einde van dit hoofdstukje… :D
in antwoord op: cabrio afdekkap ‘schiet over de plasticrand’ bij het sluitenNee Luke, mijn prachtige 993 4S, een van de mooiste die ik ooit gezien heb (moest je de foto’s zien, je zou samen met mij huilen denk ik :cry: ), bleek na heel wat problemen een opgelapte perte totale te zijn, met valse keuring (wederom uit Anderlecht!!) en dergelijke. Om een lang en heeeel pijnlijk verhaal kort te maken: wagen bij herkeuring met deskundige onmiddellijk uit verkeer genomen, ik wagen en 50.000 euro (om nog maar van de rest te zwijgen zoals de BIV en dergelijke) kwijt na hem 17 dagen in mijn bezit te hebben, mogen beginnen procederen tegen de malafide verkoper die alles ontkent… wat in ons Belgische gerecht wil zeggen dat er nu na 5.5 jaar nog niets gebeurd is, en de rotz… ik bedoel verkoper zijn matten, zoals ik voorspeld had, reeds opgerold heeft en met de noorderzon verdwenen is… (bij deze dus een prijsvraag voor onze kijkers; wie mij de nieuwe verblijfplaats van de vriendelijke en sympatieke ‘Momo’ uit het voormalige RS Motorsport uit Anderlecht kan geven, evenals een goedkope 9 mm, kan een leuke prijs winnen… :wink: )
Dus een heeeel dure les, die mijn vertrouwen in autootjes kopen niet veel goed gedaan heeft. Sindsdien heb ik zelfs geen rolschaats meer gekocht zonder de nodige diagnoses en dergelijke, en weet dat dit mij van nog enkele miskopen bespaard heeft sindsdien…! Maar dat geld dat je kwijt bent, recupereer je in zekere zin noiit meer, al was het maar omdat je volgende wagen volledig van nul moet gefinancierd worden met ‘nieuw geld’ omdat je de restwaarde van je vorige auto kwijt bent…
En aan ‘Custom’ :wink: Met een budget van 30.000 euro zou een 964 in prachtstaat, waar je misschien nog enkele dingen aan kunt vernieuwen of tunen (een 964 zonder cupuitlaat is soep zonder zout :wink: ) misschien wel een veiliger keuze zijn dan een 993 uit de goedkopere zone van dat marktsegment… Wat niet wegneemt dat mooie koopjes altijd te vinden zijn, doch ik heb gemerkt toen ik de internetaanbiedingen van de laatste tijd volgde, dat de goedkopere particuliere auto’s vaak snel verkocht zijn, om enkele weken later duurder te koop te staan bij handelaars in binnen- of buitenland. En dat zorgt er voor dat je soms op koopjes moet springen, wat ook weer niet goed is… En zo is het altijd weer iets… :lol:
in antwoord op: 964 tov 993