Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1,771 tot 1,785 (van in totaal 1,799)
    • zeer mooi, dikke proficiat! (blij dat ook ik eindelijk de foto’s kan zien, ipv kruisjes :wink: )

      Bijna verrassend om bij, wat van op afstand een racemonster pur sang lijkt, een open dak en een volledige middenconsole te zien, waardoor je dan toch weer net merkt dat een civiele versie als basis diende. Ik verwachtte mij meer aan een spantaans gestript interieur, maar niet dus… Nu begrijp ik dus al beter de twijfel om er eventueel toch mee op de baan te rijden… :wink:

        ikzelf heb een 964 car 2 tiptronic gehad, alsook (helaas heel kortstondig) een 993 4S. Voor beide wagens, alsook voor veel andere wagens in dit segment veronderstel ik, geldt dat mits goed onderhouden, beide wagens veel plezier en (nu de grootste waardedalingen reeds lang achter de rug zijn) relatief een goede waardevastheid zullen genieten. De keuze zal dus in ruime mate afhangen van je persoonlijke voorkeur qua schoonheid en het bedrag dat je wil spenderen. Het kan dus misschien een stoute vraag klinken, maar we zouden onze ‘raad’ misschien ook wat kunnen preciezer maken mochten we weten om welk budget het gaat! Want een 694 RS in goede staat zal bvb al vaak heel wat duurder uitkomen dan een basis 993!

        Hoe dan ook, een opmerking die gezien mijn soms zeeeeer slechte ervaringen met de aankoop van dergelijke wagens snel opkomt, is dat het natuurlijk belangrijk is op te merken dat de 964’s bijna niet meer te vinden zijn via het officiële dealernetwerk (993’s ook steeds minder), en dus bijna steeds via particulier of via onafhankelijke verkopers dienen gezocht te worden… en we weten dat helaas niet iedereen evenzeer te vertrouwen is. Wat je dus ook kiest of koopt, het blijft veel geld, en laat je dus zeeeeer goed bijstaan, geef liever wat geld uit om enkele extra controles te laten doen… het kan je zeeeeer veeeeeel geld en zorgen achteraf besparen, neemt het helaas van deze ‘ervaringsdeskundige’ aan :? P

          hebt ge het dan over mijn kap, of over die Prozac? :wink:

            het is inderdaad een gekende problematiek bij de 996’s: de zeeeer goedkope afwerking van enkele plastic onderdelen, die snel geschonden worden bij het instappen (is ook al aangepast bij de 997!). :roll:

            Ook de mijne heeft prijs…ik heb ze voorlopig bijgeretoucheerd met verf voor modelbouw! Is niet 100% de perfecte oplossing, doch de zwarte krassen vallen tenminste al niet meer zoveel op. Heb er daarna nog eens een doorschijnend laagje glanslak opgezet om ze hopelijk iets meer te beschermen…

              is inderdaad een heel goed filmpje om te leren… bijna zo goed als Playstation… :wink:

              Doch waar geen enkel filmpje echt in ‘slaagt’ om je op voor te bereiden zijn de hoogteverschillen! Voor ik er zelf de eerste keer op ging gaan rijden had ik ettelijke van dergelijk filmpjes bekeken om de bochten een beetje te ‘memoriseren’. Maar de eerste echte rit was zeer intimiderend wat de hoogteverschillen betreft, en dat valt nooit echt goed op op dergelijke filmbeelden! De eerste keer was met de moto.. en het gevoel uit je zadel te komen bij sommige afdalingen is zeeeer intimiderend…

              Dus filmpjes zijn zeer leuk… maar the real stuff blijft toch altijd van een andere dimensie!! :shock:

              (de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat de goesting om er met de ‘dagdagelijkse’ wagen te gaan rijden wat getemperd is nadat ik er vorig jaar mijn zus en schoonbroer hun Z3 perte totale zag rijden tijdens de eerste ronde!! Auto perte, de factuur voor de herstelling aan de Ring lag al klaar toen ze van de baan gereden werden met de sleepdienst, dan nog eens 700 euro ‘in ‘t zwart’ om hem thuis te brengen met diezelfde sleepdienst, en daarna te horen krijgen dat de verzekering (ondanks dat de ring officieel als openbare weg geldt, en volgens hen de omniumverzekeringen zouden moeten uitbetalen) niet wou uitbetalen omdat “je op zulke banen gaat gaan rijden om te racen”… Sindsdien is het toch niet meer hetzelfde… Misschien ooit eens een oudere M3, M5 of 944 kopen om ‘mee te gaan spelen’… maar de zin om er met de dagdagelijkse auto te gaan rijden is fel verminderd! Ik ben er zelf nu al een tientaal keer geweest, en moet ik alle eerlijkheid bekennen dat ik nog nooit meer dan 3 rondes na elkaar kunnen rijden heb omdat de baan telkens afgesloten diende te worden voor een zwaar ongeval. De laatste jaren zie je er steeds meer cowboys opduiken met oude goedkope auto’s (GolfI, oude 325i’s, zelfs een Volvo 244!!) waar ze een rolkooi in lassen, en die als ware gekken continu op de limiet rijden, soms in ‘treintjes’ met drie of vier na elkaar… op die manier begint de Ring een beetje slachtoffer van zijn eigen succes te worden… :? )

                de Nederlandse nummerplaat zal wel geen toeval zijn zeker? :wink:

                  best mogelijk dat de waarheid, weer eens, in het midden ligt…

                  De prestaties die opgegeven worden zullen mogelijks speculaties zijn, van de boekjes…

                  …maar dat neemt niet weg dat de mondiale druk om steeds minder emissie en verbruik te kunnen aantonen ook merken als Porsche noodzaakt om ‘politiek correcte’ motoren te gaan bouwen, waardoor directe inspuiting inderdaad op het menu schijnt te staan, evenals ze reeds toegegeven hebben (officiële info!) dat ze voor de Cayenne aan hybridemotoren aan het werken zijn.

                  Is het trouwens ook al iedereen opgevallen hoe bij de laatste persvoorstelling van Porsche (voor de nieuwe basis Cayenne) er opvallend veel aandacht besteeds werd aan het feit dat ze nu al met een beperkte mengeling biobrandstoffen kunnen rijden… evenals zowat alle autoreclames van tegenwoordig enkel nog over uitstoot lijken te spreken…?

                    ik meen mij te herinneren dat de Amerikaanse producent Better Bodies een replica kit heeft van de Yellow Bird… Check hun website even… (maar goed opletten wat je opgeeft in Google… want je zou natuurlijk niet op een ander soort sites willen terechtkomen, niet? :D

                      ik ben helemaal akkoord met de stelling dat voor een Porsche de Porschedealers een beter alternatief vormen… meer zelfs, de vorige wagen die ik wou kopen heb ik bij Porsche knokke laten screenen, en het kostte zelfs minder dan de VAB keuring, en je weet ook meteen hoeveel het zou kosten om eventuele problemen die ze ontdekken op de goede manier te laten herstellen!!

                      MAAR…. dan moet de verkoper er natuurlijk wel akkoord mee zijn om ofwel jou er mee tot aan de Porschedealer te laten rijden (en iedereen gaat toch liefst bij zijn eigen dealer… die natuurlijk niet altijd echt in de buurt ligt van de verkoper), ofwel er zelf mee tot aan die garage te rijden, wat tijd kost! En dan is de VAB-optie soms een aanvaardbaarder compromis voor de verkoper, omdat die ter plaatse komen, en wordt het risico voor de verkoper (dat er onderweg iets zou gebeuren) natuurlijk kleiner!

                      Maar inderdaad, als de mogelijkheid bestaat; liefst bij de Porschedealer!!!

                        ook als het konijn van rechts komt? :wink: Want verzekeringen kennende… :?

                          ook mijn 964 had indertijd dit fenomeen, en was wel degelijk accidentvrij gekocht van de eerste (gepensioneerde) eigenaar. Het ziet inderdaad heel vreemd als men de matten oprolt, doch de professionele handelaar die hem nadien overgekocht heeft van mij heeft er blijkbaar ook nietecht een probleem van gemaakt…

                          Dus waarschijnlijk niet te veel zorgen om maken :?:

                            damn, gelieve niet op mijn dt-fout te letten… :oops: :wink:

                              ik heb het laten doen bij de 996 cabrio die ik gekocht heb ter vervanging van mijn Boxster. Gezien de uiterst negatieve ervaringen die ik al meegemaakt heb in het verleden (remember, 993 4S voor meer dan twee miljoen die een opgelapte perte totale bleek te zijn met valse papieren en keuring!), koop ik geen rolschaats meer zonder de nodige stappen… Zij hebben op enkele punten kunnen wijzen die de verkoper zonder veel problemen willen aanpakken heeft, zoals remschijven, een defecte buitenspiegelmotor en dergelijke…

                              De controle lijkt vrij uitgebreid… maar… (helaas) moet ik toegeven dat de wagen sindsdien al heel wat mankementen vertoont heeft die tijdens de testrit door mezelf en tijdens de controle door hen (ook met testrit!) niet opgemerkt zijn! Zo stond ik al na 11 km in panne toen ik hem ging ophalen, en zijn er sindsdien nog gebreken aan het licht gekomen die zelfs wegslepen tot gevolg hadden! :( evil:

                              Dus bottomline, ik ben blij dat ik het gedaan heb, want daardoor heb ik voor dezelfde prijs nieuwe remschijven en blokken vooraan en achteraan, alsook de lichte garantie dat sommige zaken en bedrieglijke praktijken kunnen uitgesloten worden, MAAR uiteindelijk mag ik heeeeeeel blijk zijn dat de wagen gekocht/verkocht werd met een jaar garantie op alles, vervangwagen (waar ik nu al weer een week mee rij!) inbegrepen, en dat de handelaar in kwestie (AB Auto in Beerzel) geen problemen maakt, en correct zijn beloofde verplichtingen nakomt!!

                              Ik hoop dat dit je iets geholpen heeft… :?:

                                jullie hebben nog niets gezien… een (psychiatrische!) patiënt van me, getest IQ onder de 70 by the way…, reed met een (of course) rode Mazda 323 waar hij met zwarte plakband de zijdelingse luchtsleuven van een Testarossa op gekleefd had, alsook de randen van de opklappende voorlichten mee nagemaakt had. Als kers op de taart overal kleeflogo’s van Ferrari en een metalen Ferrarilogo op de frontgrille…en om de sporty-look helemaal af te maken had hij zijn brandblusapparaat op de voorste dakstijl aan passagierskant gemonteerd (extra veilig voor de passagier uiteraard) Hilarisch… Hoeveel damesslipjes zouden al nat geworden zijn als ze die klassebak zagen voorbij komen? Jezus… er loopt toch wat rond… :wink: En rijden blijkbaar ook… haha

                                  sorry dude dat het zolang geduurd heeft, maar ik heb het eindelijk nog eens nagekeken, en het is inderdaad van D. Morris equipment. Check it out op http://www.d-morris-equipments.com

                                  but as I said, heb het reeds in het echt mogen aanschouwen, en het is echt zeeeeeer mooi…

                                15 reacties aan het bekijken - 1,771 tot 1,785 (van in totaal 1,799)