Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 421)
    • Blijkbaar weet niemand waarvoor de optiecode D27 staat??? :bounce:

      Zit hier al een paar avonden achter te zoeken maar nergens te vinden!!!

        Er was ook iemand de vertelde dat het misschien om een schuifdak gaat?
        Of heeft een schuifdak een andere code? Was een schuifdak een optie of was dit standaard?
        Er zit alvast een schuifdak in deze wagen.

          Ha ha ha Jhon Jhon jhon !!!! Je bent er mij eentje zulle !!! :happy:
          Moest deze nog origineel in de wagen liggen dan vrees ik dat er niet
          veel meer van over zou blijven na meer dan een kwart eeuw.

          [quote=”john.beton.” post=142470]:bounce: had erover gekeken dat hij van Belgie is

          heb al veel gezocht maar niks gevonden.
          zou ook kunnen dat het DIT is :mrgreen:[/quote]

            Indien ik deze wagen zou kopen in Frankrijk,
            welke papieren zou ik dan zeker moeten meekrijgen om met alles in orde te kunnen zijn in Belgie.

            Volgens de verkoper in Frankrijk:

            aankoopfactuur van de wagen
            carte grise (grijze kaart)
            + een document dat de verkoper van het internet kan afhalen IVM geen boetes op de nummerplaat.

            Er zitten ook nieuwe schokdempers onder aan de achterkant, Bilstein-schokdempers. Kunnen ze
            hiervoor moeilijk doen bij de keuring of douane?

              Deze porsche is afgeschreven, ik heb een andere op het oog.
              Opnieuw een 911 (930) Turbo maar dan wel van bouwjaar 1984 en voor het eerst
              ingeschreven 19/04/1985

                Ja Bully, er zit een schuifdak op.
                Zou het dat kunnen zijn?
                [quote=”bully” post=142465]Zit er een schuifdak in?[/quote]

                  Nee Jhon Beton er zit geen schrijf fout bij,
                  er staan 2 codes bij met een letter voor C22 & D27 en de andere codes zijn cijfer codes.
                  Heb ook al naar RS motors gebeld met het chasisnummer en het eerste wat ze mij wisten
                  te vertellen was dat dit een belgische wagen was.
                  C22 staat voor belgische versie maar ik weet nog steeds niet wat die tweede code betekent?
                  D27 ??????????

                  [quote=”john.beton.” post=142409]volgens mij zit er een schrijffout bij.
                  zou C27 moeten zijn = 027 Version for California

                  optie lijst HIER
                  :salut:[/quote]

                  Attachments:
                  • kenplaatje.jpg

                    Heb ondertussen al heel wat gevonden,

                    C22 landcode Belgie
                    D27 ??????????????????
                    220 locking (limited slip) differential
                    261 Passenger side miror – electric – Plain
                    327 Radio 1992 model year Blaupunkt “Symphony RDS”
                    533 Alarm System
                    577 Heated and tinted Front windshield

                    Dus D27 heb ik nog steeds niet gevonden
                    Bij 327 staat Radio 1992 ?????? hoe kan dat?? de wagen is gebouwd in 1984 ?

                      Ik heb mij oog laten vallen op een 930 Turbo van 1984.
                      Deze wagen bevind zich momenteel nog in Frankrijk maar is origineel een belgische
                      wagen geweest. dwz dat deze nieuw verkocht is in Belgie maar met de tijd der jaren
                      naar Frankrijk is verhuisd. Op het kenplaatje zie ik enkele optiecodes staan, ik zou nu
                      graag willen weten waarvoor deze optiecodes staan:

                      C22 D27 220 261 327 533 577

                      Kan iemand mij helpen?

                        Hey,

                        Nee nog niets gevonden die mij aanstaat. En als ik dan iets vind dan is hij in een
                        mum van tijd verkocht. Is echt niet simpel om er eentje op de kop te kunnen tikken!!!!

                          Volgens de verkoper heeft hij een koper voor 43.500€, hij bood me de kans om meer te bieden maar dat heb ik niet gedaan.
                          Er kloppen enkele dingen niet echt aan deze wagen. Ik geloof ook niet echt dat iemand 43.500 zal bieden voor deze wagen!!
                          Volgens mij is deze wagen tussen de 30.000€ en de 32.000€ waard, indien hij natuurlijk iemand vind die toch het gevraagde bedrag wil betalen zoveel te beter voor hem dan.

                            Zaterdagmorgen ben ik samen met “Klefroid” (zelf eigenaar van 930 TURBO) naar de 930 TURBO van 1988
                            weest gaan zien en eens grondig van onder tot boven geinspecteerd.
                            Klefroid kent er dus enorm veel van, die jongen is echt gepassioneerd door deze wagens!!! Ik kon mij geen betere
                            specialist onder handen nemen!!! Nogmaals dank “Klefroid”.
                            Besluit van ons voormidagje controleren, inspecteren en testrijden:

                            – wagen rijd opvallend zacht.
                            – wagen is ooit herspoten.
                            – volgens de verkoper een europese wagen, volgens “Klefroid” overduidelijk een Amerikaan??
                            – groote stootbumpers achteraan (Amerika)
                            – iets onderaan het motorcompartiment, leidingen die dienen voor de Emissienorm ofzo???
                            (een europeese wagen zou deze normaal niet mogen hebben)
                            – de Km-telleer is uitgedrukt in Km/h
                            – …………..

                            We begrijpen er ons niet goed aan, motorisch en aan de buitenkant zou het een Amerikaan moeten zijn
                            maar waarom zit er dan een Km-teller in???
                            De Motor zou allesinds eerst een groot onderhoud moeten krijgen voor verkoop.
                            Er moeten 4 nieuwe banden op.

                            Nu zijn we aan de hand van het chasisnummer wat verder aan het zoeken wat het verleden van deze wagen is!!
                            De vraagprijs van 44.500€ is een prijs die je betaald wanneer de wagen echt in goeie conditie is en een europeaan is.
                            Nudat we heel wat problemen en fouten hebben gezien, en het volgens ons een Amerikaan is, is deze wagen helemaal
                            zijn prijs niet waard. Ook bij RS-MOTORS in Ingelmunster hebben ze gezegt dat deze prijs bij de haren is gegrepen!
                            Een prijs rond de 30.000€ is een correcte prijs (in de staat waarin deze zich nu bevind).
                            Ik hoop bij deze nog heel wat reactie te krijgen over mijn onderwerp.

                            Groeten “RAYCHEM)

                              Best Igordiver,

                              Het is “b” geworden. Alle officiele documenten zijn erbij van D’Ieteren.
                              De diefstal is in de midden jaren 90’s gebeurd. Moesten de documenten niet in orde zijn
                              dan zou deze wagen niet meer de baan mogen op komen denk ik.

                                Inderdaad daar staan enkele pareltjes bij deze garage. De toonzaal is spik-splinternieuw. Misschien nog maar 2 maand in gebruik genomen. De prijzen van enkele van deze 993 zijn terug te vinden op de gekende tweede hands-sites.
                                Ik vind ze zelf nogal prijzig.

                                Groeten Kurt

                                  inderdaad de gasdempers die doen het niet meer, en van de achterklep ook niet.
                                  De wagen is natuurlijk niet nieuw meer. Is dit een waardemeter voor deze wagen misschien?
                                  Nieuwe dempers steken is dit een duure grap?

                                15 reacties aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 421)