Aangemaakte reacties
-
Blijkbaar weet niemand waarvoor de optiecode D27 staat??? :bounce:
Zit hier al een paar avonden achter te zoeken maar nergens te vinden!!!
in antwoord op: Optiecode D27 bij een 911 (930) van 1984Er was ook iemand de vertelde dat het misschien om een schuifdak gaat?
Of heeft een schuifdak een andere code? Was een schuifdak een optie of was dit standaard?
Er zit alvast een schuifdak in deze wagen.in antwoord op: Optiecode D27 bij een 911 (930) van 1984Ha ha ha Jhon Jhon jhon !!!! Je bent er mij eentje zulle !!! :happy:
Moest deze nog origineel in de wagen liggen dan vrees ik dat er niet
veel meer van over zou blijven na meer dan een kwart eeuw.[quote=”john.beton.” post=142470]:bounce: had erover gekeken dat hij van Belgie is
heb al veel gezocht maar niks gevonden.
zou ook kunnen dat het DIT is :mrgreen:[/quote]in antwoord op: Optiecodes bij een 911 (930) Turbo van 1984 ????Indien ik deze wagen zou kopen in Frankrijk,
welke papieren zou ik dan zeker moeten meekrijgen om met alles in orde te kunnen zijn in Belgie.Volgens de verkoper in Frankrijk:
aankoopfactuur van de wagen
carte grise (grijze kaart)
+ een document dat de verkoper van het internet kan afhalen IVM geen boetes op de nummerplaat.Er zitten ook nieuwe schokdempers onder aan de achterkant, Bilstein-schokdempers. Kunnen ze
hiervoor moeilijk doen bij de keuring of douane?in antwoord op: Porsche 911 kopen in FrankrijkDeze porsche is afgeschreven, ik heb een andere op het oog.
Opnieuw een 911 (930) Turbo maar dan wel van bouwjaar 1984 en voor het eerst
ingeschreven 19/04/1985in antwoord op: Porsche 911 (930) TURB0 van 1988 kopen of niet?Ja Bully, er zit een schuifdak op.
Zou het dat kunnen zijn?
[quote=”bully” post=142465]Zit er een schuifdak in?[/quote]in antwoord op: Optiecodes bij een 911 (930) Turbo van 1984 ????Nee Jhon Beton er zit geen schrijf fout bij,
er staan 2 codes bij met een letter voor C22 & D27 en de andere codes zijn cijfer codes.
Heb ook al naar RS motors gebeld met het chasisnummer en het eerste wat ze mij wisten
te vertellen was dat dit een belgische wagen was.
C22 staat voor belgische versie maar ik weet nog steeds niet wat die tweede code betekent?
D27 ??????????[quote=”john.beton.” post=142409]volgens mij zit er een schrijffout bij.
zou C27 moeten zijn = 027 Version for Californiaoptie lijst HIER
:salut:[/quote]Attachments:in antwoord op: Optiecodes bij een 911 (930) Turbo van 1984 ????Heb ondertussen al heel wat gevonden,
C22 landcode Belgie
D27 ??????????????????
220 locking (limited slip) differential
261 Passenger side miror – electric – Plain
327 Radio 1992 model year Blaupunkt “Symphony RDS”
533 Alarm System
577 Heated and tinted Front windshieldDus D27 heb ik nog steeds niet gevonden
Bij 327 staat Radio 1992 ?????? hoe kan dat?? de wagen is gebouwd in 1984 ?in antwoord op: Optiecodes bij een 911 (930) Turbo van 1984 ????Ik heb mij oog laten vallen op een 930 Turbo van 1984.
Deze wagen bevind zich momenteel nog in Frankrijk maar is origineel een belgische
wagen geweest. dwz dat deze nieuw verkocht is in Belgie maar met de tijd der jaren
naar Frankrijk is verhuisd. Op het kenplaatje zie ik enkele optiecodes staan, ik zou nu
graag willen weten waarvoor deze optiecodes staan:C22 D27 220 261 327 533 577
Kan iemand mij helpen?
in antwoord op: Gezocht: PORSCHE 911 (930) TURBOHey,
Nee nog niets gevonden die mij aanstaat. En als ik dan iets vind dan is hij in een
mum van tijd verkocht. Is echt niet simpel om er eentje op de kop te kunnen tikken!!!!in antwoord op: Gezocht: PORSCHE 911 (930) TURBOVolgens de verkoper heeft hij een koper voor 43.500€, hij bood me de kans om meer te bieden maar dat heb ik niet gedaan.
Er kloppen enkele dingen niet echt aan deze wagen. Ik geloof ook niet echt dat iemand 43.500 zal bieden voor deze wagen!!
Volgens mij is deze wagen tussen de 30.000€ en de 32.000€ waard, indien hij natuurlijk iemand vind die toch het gevraagde bedrag wil betalen zoveel te beter voor hem dan.in antwoord op: Porsche 911 (930) TURB0 van 1988 kopen of niet?Zaterdagmorgen ben ik samen met “Klefroid” (zelf eigenaar van 930 TURBO) naar de 930 TURBO van 1988
weest gaan zien en eens grondig van onder tot boven geinspecteerd.
Klefroid kent er dus enorm veel van, die jongen is echt gepassioneerd door deze wagens!!! Ik kon mij geen betere
specialist onder handen nemen!!! Nogmaals dank “Klefroid”.
Besluit van ons voormidagje controleren, inspecteren en testrijden:– wagen rijd opvallend zacht.
– wagen is ooit herspoten.
– volgens de verkoper een europese wagen, volgens “Klefroid” overduidelijk een Amerikaan??
– groote stootbumpers achteraan (Amerika)
– iets onderaan het motorcompartiment, leidingen die dienen voor de Emissienorm ofzo???
(een europeese wagen zou deze normaal niet mogen hebben)
– de Km-telleer is uitgedrukt in Km/h
– …………..We begrijpen er ons niet goed aan, motorisch en aan de buitenkant zou het een Amerikaan moeten zijn
maar waarom zit er dan een Km-teller in???
De Motor zou allesinds eerst een groot onderhoud moeten krijgen voor verkoop.
Er moeten 4 nieuwe banden op.Nu zijn we aan de hand van het chasisnummer wat verder aan het zoeken wat het verleden van deze wagen is!!
De vraagprijs van 44.500€ is een prijs die je betaald wanneer de wagen echt in goeie conditie is en een europeaan is.
Nudat we heel wat problemen en fouten hebben gezien, en het volgens ons een Amerikaan is, is deze wagen helemaal
zijn prijs niet waard. Ook bij RS-MOTORS in Ingelmunster hebben ze gezegt dat deze prijs bij de haren is gegrepen!
Een prijs rond de 30.000€ is een correcte prijs (in de staat waarin deze zich nu bevind).
Ik hoop bij deze nog heel wat reactie te krijgen over mijn onderwerp.Groeten “RAYCHEM)
in antwoord op: Porsche 911 (930) TURB0 van 1988 kopen of niet?Best Igordiver,
Het is “b” geworden. Alle officiele documenten zijn erbij van D’Ieteren.
De diefstal is in de midden jaren 90’s gebeurd. Moesten de documenten niet in orde zijn
dan zou deze wagen niet meer de baan mogen op komen denk ik.in antwoord op: Porsche 911 (930) TURB0 van 1988 kopen of niet?Inderdaad daar staan enkele pareltjes bij deze garage. De toonzaal is spik-splinternieuw. Misschien nog maar 2 maand in gebruik genomen. De prijzen van enkele van deze 993 zijn terug te vinden op de gekende tweede hands-sites.
Ik vind ze zelf nogal prijzig.Groeten Kurt
inderdaad de gasdempers die doen het niet meer, en van de achterklep ook niet.
De wagen is natuurlijk niet nieuw meer. Is dit een waardemeter voor deze wagen misschien?
Nieuwe dempers steken is dit een duure grap?in antwoord op: Porsche 911 (930) TURB0 van 1988 kopen of niet?