Aangemaakte reacties
-
Blaast hij aan 1 kant warm en de andere kant koud ?
in antwoord op: Eindelijk een 993Achter de zijpanelen onderaan het stangenmechanisme zit een vlindermoer die je naar voor/achter/boven/onder kan verstellen, maar door het hefboomeffect werkt het contraintuitief … dus als ik het goed herinner vlindermoer naar achter/boven dan gaat het dak meer naar voor bij het sluiten, en vlindermoer naar voor/beneden dan dak meer naar achter … wel zeer omzichtig te werk gaan en niet te veel ineens veranderen dat je geen schade krijgt, bij het openen of sluiten kan er teveel spanning op het stangensysteem komen als het slecht afgesteld is
in antwoord op: Cabrio dak 964 afstellenAls ik daarvoor met een 993 mag rijden dan kan die taks mij niet schelen, ik ga hem daarvoor niet verkopen of hem in mijn garage parkeren tot hij oldtimer is … laat staan dat ik die poepo, de zever of turteltrut mijn plezier ga laten afnemen, dat is iets dat je uiteindelijk jezelf aandoet ;)
Natuurlijk als je nooit tevreden bent en elk jaar een andere wilt dan is het een harde noot om kraken …
in antwoord op: Groenere BIV en verkeersbelasting.+1
Ik snap dat ook niet al dat geklaag 23 pagina’s vol, je wil een Porsche en het mag niks kosten ? Soms denk ik dat het hier een forum van marginalen is …
Op mijn werk hoor ik die zever allemaal niet, dat zijn gewone arbeiders en die zijn gelukkig met wat ze hebben, en als het te duur wordt kopen ze gewoon een goedkoper merk.:salut:
in antwoord op: Groenere BIV en verkeersbelasting.Bedankt, voor dat geld koop ik er zelf wel eentje. Ik verwacht natuurlijk geen topkwaliteit maar ik wist niet dat ze dat zo goedkoop konden maken. (toen ik nog naar school ging kostte een analoge nog een veelvoud) :up:
in antwoord op: Motorprobleem 993 opgelost![quote=”stefx911″ post=227320]niet enkel porsche hoor[/quote]
Natuurlijk, maar ik bedoel niet enkel de verkopers … veel Porsche liefhebbers kopen boven hun budget en dan verschieten ze van de kosten om hem in orde te zetten of op de baan te houden en uiteindelijk geraakt de wagen zelfs niet meer de straat op, wachtend in een garage op de volgende dromer die de gebakken peren gaat opeten :think:
Wes is goed bezig en heeft de wagen goed ingeschat, de tijd die je eraan verliest heb je een veelvoud uitgespaard aan problemen :up:
in antwoord op: 924 als daily?Tja het Porsche wereldje … veel roze zonnebrillen hé ;) :mrgreen:
in antwoord op: 924 als daily?PS : motor hoeft niet te draaien hoor, enkel contact aanleggen en dan moeten alle ventilatoren al kunnen draaien
Verdere info :
http://web.archive.org/web/20081115201401/http://www.porsche964.co.uk/technical/servos.htm
En :
in antwoord op: porsche 964 ccu unit valt uit bij opvoeren van temperatuur– Er zijn 3 ventilatoren, 2 in de koffer vooraan en 1 achteraan in de motorruimte
– als je de linkerknop opendraait moeten de voorste ventilatoren gaan draaien zoals in het begin van het filmpje
– nu als je daarna de temperatuur omhoog draait moet de ventilator in de motorruimte aanslaan omdat die warme lucht via de warmtewisselaars naar voren door de verwarmingsbuizen gaat blazen, en tegelijkertijd moeten er vooraan 2 servokleppen opendraaien die de warme lucht doorlaten
In het filmpje hoor je dus dat de achterste ventilator niet wil aanslaan en dat de voorste ook uitvallen bij het opendraaien van de temperatuur … Mogelijk ziet de ccu dus een probleem bij de achterste ventilator of de 2 servokleppen en sluit hij uit voorzorg het systeem af.
Ik zou eerst eens kijken naar de ventilator in de motorruimte en daar eens gaan meten
in antwoord op: porsche 964 ccu unit valt uit bij opvoeren van temperatuurVoor mijn part doen ze hun goesting, maar dan moet je daarna niet komen klagen als anderen hier ook extra anonieme accounts aanmaken en de boel op stelten zetten :salut:
in antwoord op: 2 nieuwe MODS:happy: :mrgreen:
Proficiat ! De versies met immobilizer hebben toch weer hun eigen extra problemen zo blijkt :bounce:
Knap werk hoor dat was echt al een serieuze opdracht :up:
By the way, wat voor oscilloscoop heb je gekocht ? Zoiets zou ik ook nog wel willen :think:
in antwoord op: Motorprobleem 993 opgelost!Voilà , poten aan je lijf hebben en je verstand gebruiken zoals Wes en dan is al veel mogelijk :up:
in antwoord op: RHD to LHDIk zeg niet dat je niet mag dromen maar als een oude lhd boxster al te duur is zou ik eerst eens beginnen met geld te sparen … :think:
in antwoord op: RHD to LHDWim je kan toch eremoderator voor het leven worden, dan kan je als het je past nog eens met de bezemsteel door het forum gewoon voor de lol :mrgreen:
Straf dat je het zolang hebt volgehouden, want degenen die denken dat het een leuke bezigheid is met voordelen hebben geen benul van de uren die hierin kruipen en de constante druk op je persoonlijk leven …
En dan weten de meesten hier nog niet half van wat jij allemaal voor de Belgische porschescene hebt gedaan, voor hoeveel mensen hij zijn vrije tijd heeft opgeofferd om naar auto’s te gaan kijken voor koopadvies of raad bij herstellingen en technische kennis …
Bedankt Wim :up:
in antwoord op: Einde van Moderatorschap