Aangemaakte reacties
-
probeer eens via http://www.cannell.co.uk/manuals; op deze site kan je werkplaatshandboeken downloaden (wel in het engels).
in antwoord op: elektrisch schema 911 scWagen is sinds half november gemaakt. Herstelling heb ik laten uitvoeren bij een Porsche specialist hier in de buurt. Alleen jammer dat er op dit ogenblik te veel strooizout op de weg ligt; blijf nu liever binnen. Heb vandaag ook nog het ventilatormotertje vervangen van de koude lucht (vooraan bagageruimte). Motertje was verbrand
in antwoord op: startprobleem 911- 3.2Bij een 3.2 zit er een massapunt net achter de benzinefilter; ik weet niet of dit ook zo is bij een 3.0. Via het internet kan je een werkplaatshandboek downloaden. Misschien handig ?
in antwoord op: massakabel motorcompartimentik zou gaan voor een witte; gecombineerd met het zwart van de spoilers en de rubberen bescherming op de achterflanken is dit prachtig !
in antwoord op: Restauratie 911 S 2.7 van ’76Een factuur met de beschrijving van de uitgevoerde werkzaamheden (met vermelding van km stand en datum) hebben mijn voorkeur dan een afgestempeld onderhoudsboekje.
in antwoord op: waarde stempels OHBHet probleem is bekend; beide hall gevers zijn defect. Onderdelen zijn besteld, volgende week zal de wagen terug inorde zijn.
in antwoord op: startprobleem 911- 3.2Is het niet zo dat wanneer de sensor geen beweging van het vliegwiel opmerkt , de benzinepomp ook niet wordt aangestuurd door de DME – unit ?
in antwoord op: startprobleem 911- 3.2Bij het verwijderen van het alarm bleek dat enkel de gele draad welke de starter aanstuurt onderbroken was. Ik heb enkel deze draad, kleur op kleur, terug moeten verbinden. Verder heb ik zeer voorzichtig alle kabels gevolgd en enkel losgekoppelt wat noodzakelijk was. Ik gok als oorzaak op een defecte referentie sensor op het vliegwiel.
in antwoord op: startprobleem 911- 3.2Bij kontakt aan : krijg ik geen stroom aan de zekering naar de benzinepomp toe. Ik krijg ook geen vonk aan de bougies . Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik te weinig technisch opgeleid ben om nog verder te gaan zoeken.
in antwoord op: startprobleem 911- 3.2Heb de dme relais vervangen : probleem niet opgelost. Vervolgens het “aftermarket” alarm verwijdert, omdat ik vreesde voor een storing in de unit : start nog steeds niet. Ik zal de wagen moeten laten herstellen bij een specialist.
in antwoord op: startprobleem 911- 3.2Bedankt voor jullie tips.
Om de DME relais te vervangen; moet de bestuurderszetel dan uit de wagen verwijderd worden of kan je er zo bij ?in antwoord op: startprobleem 911- 3.2Heb in december 2007 een wagen gekocht in Nederland (911 3.2 targa uit 1984). Op 27/12/07 heb ik een homologatiekeuring laten uitvoeren en op 10/01/08 kreeg het bericht van het keuringsstation dat mijn dossier in orde was en dat ik de wagen kon aanbieden voor de tweedehandskeuring. Ik verwacht dat er op dit ogenblik meer dossiers te behandelen zijn en vandaar de langere wachttijd. Kostprijs voor de keuring bedroeg €100.
in antwoord op: Aankoop Porsche 911 2.7 1975Wat betreft de bandenmaat kan je ook info opvragen bij een keuringsstation; men heeft mij in het verleden geadviseerd om de wagen niet met “foute” banden te laten keuren als alleenstaand geval. Je kan dan in de toekomst niet naar de keuring met een ander type banden; het type banden vermeld op het gelijkvormigheidsattest zijn dan de standaard voor jouw wagen. Of ben ik mis ? Misschien kan iemand hier op het forum hierover meer info overgeven ?
In het boek van Peter Morgan vermeld men voor de 3.0 SC : ATS velgen : vooraan 6JX15 185/70VR- achteraan 7JX15 215/60VR. Met Fuchs velgen : vooraan 6JX16 205/55VR – achteraan 7JX16 225/50VR
in antwoord op: importeren uit NederlandHeb vorig jaar een wagen in Nederland gekocht. Je opsomming van stappen klopt, maar voordat je transitplaten krijgt moet de wagen een geldige APK keuring hebben.
Voor de gelijkvormigheid moet je een afspraak maken in een keuringsstation welke deze keuringen uitvoert. Hiervoor raadpleeg je best de website van goca. Je moet wel rekening houden met wachttijden, hopelijk is deze korter dan de 15 dagen (geldigheid transitplaten).
Na deze keuring moeten de documenten naar de Federale overheidsdienst van vervoer. Via de autokeuring krijg je dan bericht dat je dossier in orde is en dat je het voertuig terug moet aanbieden voor de keuring tweedehands voertuig.
Een tip : voordat je de wagen koopt controleer de bandenmaat en kijk naar een eventueel verlaagde vering. Mogelijk moeten er zaken gewijzigd worden om de wagen gekeurd te krijgen = extra kosten.
in antwoord op: importeren uit NederlandHeb 2 jaar geleden mijn 2,2T verkocht voor 12000€. Motor had reeds de hydraulische kettingspanners, motor was wel niet droog en versnellingsbak moest revisie hebben. Koetswerk moest herspoten worden (lak dof), chroom sierlijsten en fuchs waren in perfecte staat. Interieur was origineel , niet beschadigd (opbergvakken deuren)
Persoonlijk vind ik deze prijs veel te hoog.in antwoord op: Motornummer