Aangemaakte reacties
-
heb het uiteindelijk niet zelf gedaan … had niet al het gerief er voor. Dus heb de blower eruit gehaald en naar een elektro zaak gebracht om te laten repareren .. wel de laatste keer dat ik dit doe, was vrij kostelijk :)
in antwoord op: Blower rateltmjah, denk niet dat het om besparingen ging, .. heb al de fakturen erbij etc.. dus dat heb ik kunnen nazien. Waarom hij me gezegd heeft om ’95 te gebruiken is me ook niet echt duidelijk. De kilometers die ermee gereden zijn vallen ook goed mee dusja … afwachten en zien wat hij doet met ’98 :)
in antwoord op: vraagje over motor 3.0 sc en 3.0Dat is wel afzien, als je er zelf niets van afweet :( .. Ik ging er van uit dat de verkoper er iets van afwist doordat hij toch wel redelijk gekend is op Porscheforum.nl ..
De vorige eigenaar heeft er wel niet veel mee gereden en heeft al de pakkingen en leidingen etc. vervangen. Dus zo erg zal het misschien nog niet zijn, als ik nu overschakel op ’98.
in antwoord op: vraagje over motor 3.0 sc en 3.0idd ni, bij volgende tankbeurt toch overschakelen op ’98 … ook straf dat ze me zo hebben bij men 2 wagens :/
Wat wordt er bedoelt met knocking? Heb wel dat hij op een laag toerental nogal onrustig draaid.
in antwoord op: vraagje over motor 3.0 sc en 3.0Ik heb een 3.0 SC, de auto is van modeljaar ’80 en de motor van ’82, dan zal hier ook ’98 moeten in getankt worden ? Momenteel tank ik altijd ’95 op aanraden van de vorige eigenaar.
het zelfde met men 944 Type 2, ze hebben me ook altijd ’95 gezegd maar op dat overzicht staat ’98
Ik zal eens moeten switchen dan ..
in antwoord op: vraagje over motor 3.0 sc en 3.0Het ziet er een leuke bezigheid uit om van’t weekend te doen. Nu zal ik er dan nog even zo mee rondrijden :)
bedankt voor de reactie..in antwoord op: Blower rateltHet enige dat ik wijzer ben geworden is dat dit echt een hatelijk land is. Ongelooflijk.. Heb pas een brief ontvangen van de federale ombudsman, dat ze gaan stoppen met me verder te helpen. Er staat in dat het ministerie contact heeft opgenomen met Porsche en dat Porsche geen verantwoordelijkheid wil nemen voor deze wagen. Dit is dan allemaal gebaseerd op mails die ik naar het ministerie verstuurd heb VOOR ik hem heb gekocht. Snap niet dat die mensen dan niet eerder hun werk konden doen … Want voor ik hem gekocht had, zeiden ze dat het geen probleem ging zijn etc. Zelfs bij Verellen Porsche hadden ze toen gezegd als er problemen zijn laat maar iets weten. Maar ja nu als ik hem heb laten ze me gewoon er mee zitten.
Moest ik weten wat de punten zijn waarom ze hem niet willen goedkeuren dan kon ik hier iets aan doen, maar hier zeggen ze me ook niets over. Voor de motor heb ik inmiddels een goedkeuring van de RDW, maar ze laten ook niets weten of dit goed is of niet.
Voorlopig rijd ik er mee rond als old timer, en als ze me niet verder helpen dan zal dit zo blijven … Ergens volgend jaar nog eens opnieuw proberen invoeren via een ander keuringsstation. Desnoods als alleenstaand geval, weet niet of dit ging lukken want als ik hierachter vraag aan het ministerie zwijgen ze ook in alle talen.
Het is echt zo erg dat ze nu zo belachelijk doen over dingen die ze niet eens hebben opgemerkt in het keuringsstation. Als ik zelf die mails niet had gestuurd was het nooit zover gekomen. Daar ben ik natuurlijk zelf de schuldige van, maar wie had gedacht dat ze zo moeilijk gingen doen. En dan nog over dingen die ze zelf hebben gezegd dat in orde waren. Maar hier kan ik niets van bewijzen aangezien dit telefonisch gebeurd is.
Ik hou jullie nog wel verder op de hoogte.
in antwoord op: Spoorverbreders, adapters of iets anders?Heb gemaild met het ministerie, maar doordat ik de federale ombudsman er bij gehaald had doen ze nu nog moeilijker. Ik moest naar de federale ombudsman al men mails doorsturen die ik nog had, en hier waren er bij van voor dat ik de wagen gekocht had waar gevraagd wordt of het mogelijk is om de wagen met die specificaties te importeren. Nu zijn ze moeilijk aan het doen over specificaties die daar in staan, terwijl ze toen gezegd hebben dat er niet echt een probleem was.
Ik wordt er stilaan zot van :) Ik ga een van deze dagen gewoon eens naar hun bureau gaan want via mail etc… gaat het gewoon niet. 10 minuten na hun mail gereageerd en nu hoor ik er weer 2 dagen niets meer van.
in antwoord op: Spoorverbreders, adapters of iets anders?Deze kwam van de chassis, maar is intussen opgelost heeft enkel niet het probleem dat ik had opgelost
in antwoord op: massakabel motorcompartimentHet was inderdaad plezant. Wel spijtig dat ik de rest kwijt geraakt was na 20 minuten door een stom rood licht. Ik zie dat ik er nog op moet oefenen :) )
in antwoord op: Officiële Start van Carrera To ChinaHeb ondertussen deze kabel vast gemaakt. Maar het probleem is nog niet opgelost. Heb wel gelezen dat dit blijkbaar veel voorkomt bij de 3.0 SC
Het probleem is namelijk zo dat soms de auto niet wil starten, en dan lijkt het of de batterij leeg is. Soms als ik voor een rood licht ofzo sta dan begint hij onrustig te draaien en is er kans dat hij uitvalt. Dit heb ik ook voor in bochten enzo. Gisteren in Gent is hij 2x uitgevallen gelukkig starte hij direct. Soms is het zo dat hij niet direct start dat het lijkt alsof de batterij plat is.
in antwoord op: massakabel motorcompartimentIk denk dat ik vrij goed nieuws heb nu. Heb zonet een aangetekende brief van de RDW ontvangen met volgende Tekst.
Voor het voertuig Porsche met het Nederlands kenteken … en het Voertuig Identificatie Nummer …. is op 21 mei 1999 een Nederlands kenteken afgegeven. Het voertuig is op die datum geconformeerd aan de Nederlandse naionale typegoedkeuring met de motorcode 930/10 en een vermogen van 140 KW. Het aantal cilinders was op dat moment 6 met een cilinderinhoud van 2994 cm^3
Dus de motor zat er in toen hij in Nederland werd ingevoerd. Verder hebben ze daar een goedkeuring voor gegeven. Dit alles is in 1999 gebeurd, en als ik me niet vergis is er sinds 1998 het europees gelijksvormigheidsattest. Verder is de wagen dus al ingevoerd geweest in een ander Europees land met de motor. Dit zou normaal toch allemaal voldoende moeten zijn denk ik zo?
Maandag eens werk van maken dan :)
in antwoord op: Spoorverbreders, adapters of iets anders?Heb vandaag eens gekeken met zo’n put. Maar lang onder kan je er echt wel niet aan. En ben aan het twijfelen of het wel door die kabel komt, want wanneer men toerenteller op hol slaat en ik probeer die kabel ergens anders tegen te zetten, dan helpt dit niet.
Het is gekomen sinds de garagist men remschoenen heeft vervangen, dus zou het kunnen dat er nog ergens zo’n massakabel is?
Ik heb allesinds eens een foto genomen van de kabel in kwestie. Het lijkt zo dat de kabel nog vast hangt aan de carrosserie maar niet meer aan het elektriciteitsnet. Ik ga morgen allesinds start kabels meenemen, indien ik het niet opgelost krijg :)
Het is dus langs links als je ervoor staat (aan de bestuurderszijde)in antwoord op: massakabel motorcompartimentIk kom ook :)
in antwoord op: Officiële Start van Carrera To China