Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 129)
    • Nog even een vraagje :)

      Aan de douane voor te leggen stukken
      – de aankoopfactuur of een gelijkaardig document;
      – het buitenlands inschrijvingsbewijs of een gelijkaardig officieel document;
      – een aanvraag om inschrijving van het voertuig waarvan de rubrieken T behoorlijk zijn ingevuld.

      wat wordt hier met het laatste puntje bedoeld?

      Dit komt van de volgende website:
      http://www.auto-on-net.com/articles/art … l?mainCat=

      Moet ik naar de DIV voor ik naar de douane ga ?

        Het dashboard kastje enzo eruit gehaald, niets te vinden. Na nog enkele uren zoeken, hadden we gezien dat onder de middenconsole een bundel kabels loopt :) o ) de eerste kabel was de wit groene kabel van de mist lamp.

        We weten nog altijd niet hoe deze loopt ofzo, maar hebben hem voorlopig gewoon afgetapt. Morgen weer alles dichtgooien en terug in elkaar steken. En hopen dat ie volgende woensdag door de homologatie geraakt.

          achzo het dashboardkastje :) / ni dat daar ene te vinden is, dus dachten we dat het de radio/cd was.

            Niemand van in de buurt van Leuven met enige kennis, dat eens zou willen komen kijken? :D geraken echt niet verder, en volgende week woensdag moet hij naar de controle.

              Na wat verder zoeken, hebben we gemerkt dat het niet de kabel was.
              Hebben een 2de kabel gevonden een grijze, waar 2 draadjes uitkomen. We vermoeden nu dat het deze is, omdat hier nooit electriciteit opstaat. We zijn nu aan het zoeken of we in het dashboard niets vinden.

              Dachten boven de radio/cd speler, omdat hier standaard het knopje zou staan. Heb deze eruit gehaald en kunnen blijkbaar niet hoger. Enig idee hoe je daaraan geraakt?

              Kan misschien een stomme vraag zijn, maar kennen zijn echt wel leken op dit gebied :)

                Ik dacht hem voorlopig in te schrijven als Oldtimer tot de homologatie enzo gebeurd is, weet niet of dit mogelijk is, want Oldtimer zonder Oplaat moet hij ook eerst gehomologeerd zijn vermoed ik.

                  Auto is in BE geraakt :D zonder enig probleem.
                  Heb een afspraak bij de homologatie op 13 augustus :)
                  Nu maar hopen dat ze niet te moeilijk doen

                  Maar dacht er misschien aan om (terwijl ik aan het wachten ben) een oldtimer verzekering aan te vragen. Maar snap niet goed wat wel en niet mag. Mag ik er bijvoorbeeld op zo een dag als vandaag een toertje mee maken? En mag ik er bv mee naar PorscheMotion in Nederland :) )

                    Bijna iedereen dan :D

                    Heb naar de keuringen enzo geweest en de administratieve dienst enzo :) maar toch …

                      Dat zal ik nog net kunnen betalen :D ) bedankt voor de reacties allesinds

                        Is weer een tijdje geleden :)
                        Hebben een hele hoop volk afgebeld en niemand die reageert of iets kan zeggen. Dus we gaan het gewoon proberen. Morgen gaan we hem halen met de aanhangwagen. Nu vraag ik mij af, als we bij de douane komen moeten we hier iets aan betalen ofzo? Mijn vader dacht dat we misschien de btw op de wagen moeten betalen.

                          Nope heb geen AKK laten uitvoeren deze keer, de persoon zag er betrouwbaar uit, en heeft al de facturen etc erbij. Verder moet de auto nog een aantal keuringen ondergaan. De persoon is ook iemand die toch redelijk gekend is op het Nederlands porscheforum dusja, denk niet dat die zomaar mensen in’t zak zal zetten.

                            waarschijnlijk wel :) kga nog zien … misschien toch beter om eerst naar de keuring te gaan in NL. Maar ga eerst eens contact opnemen met D’ieteren.
                            `
                            Mag ik als Belg rondrijden op NL transitplaten? Ik vermoed van wel, maar dit was een vraagje van de verkoper.

                              Het ding is dat de auto momenteel geen APK heeft in NL waardoor we ook geen transitplaten kunnen aanvragen. Anders moeten we eerst nog in NL naar de APK gaan.

                                Heb nog wat met de verkoper gesproken omdat ze op de keuring zeiden dat de remmen etc. zo hard gecontroleerd worden op een homologatie. En dat deze niet origineel waren. Ze zeiden wel als het een vervang onderdeel was van Porsche zelf dat het in orde was.

                                Nu heb ik eens gevraagd aan de verkoper zelf hoe het zit. En blijkbaar zijn al de onderdelen gekocht bij leveranciers die ook leveren voor Porsche enzo. Al de onderdelen zijn onderdelen die Porsche zelf gebruikt. Zo ook zijn die remklauwen enzo extra opties die je toen kon kiezen om er op te zetten. De ommantelde leidingen zijn ook leidingen die door Porsche zelf gezet worden, en zijn nog steeds flexibel. De geperforeerde remschijven, worden ook bij Porsche gebruikt.

                                Dus volgens mij zullen ze hier toch niet te veel problemen over maken? Zouden ze bij D’Ieteren hier problemen over maken? Want als het zoveel sneller gaat kan ik beter ook eens daar gaan kijken. En eventueel als het niet lukt kan ik nog altijd naar de gewone keuring gaan om eens te proberen.

                                Nuja nu eerst eens zoeken achter een aanhangwagen voor een wagen en proberen zo de wagen naar hier te halen. Dat ik het achtermistlicht etc kan monteren.

                                  Dit waren de prijzen die ik verkregen heb bij de keuring :)
                                  maar wel goed om weten dat ik best niet naar D’ieteren ga :D )

                                  Het remsysteem voorlopig orgineel maken (indien de onderdelen er nog zijn) Door de keuring gaan en dan terug aanpassen moet toch ook lukken nee ? uiteindelijk is het een verbetering van het origineel.

                                  Desnoods moet ik een postbus nemen in NL :) D

                                15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 129)