Aangemaakte reacties
-
Heb ook al gehoord van iemand die met een 3.2 aan 9 liter gemiddeld zit en er normaal mee rijdt.
Ik merk bij de mijne heel weinig verschil tussen heel kalm of heel sportief rijden in mijn verbruik.
Schijnt een van de goede eigenschappen van Porsche te zijn ;-) )Met mijn 2.7S tegen 120 constant zit ik ook nog aan 12 liter. Onlangs een serieuze rit van 700km gedaan en hem eens goed “uitgelaten” en de kilometerteller regelmatig ten einde getrokken… dan was het 12.8.
Veel stadsverkeer en files gaat het naar 14 liter.
in antwoord op: Verbruik 2.7 – 3.2 – 3.6 – 930Zet mij maar op Mortsel, Antwerpen
Thx
in antwoord op: Geografische spreiding van de forummersIk heb het geluk een vrouwke te hebben met een grote interesse in auto’s.
Die wil natuurlijk ook met “ons” p’ke rijden hé.Spijtig genoeg blijken de rails aan het chassis gelast te zijn en dus niet makkelijk lager te zetten.
Zouden de originele sportzetels niet lager zitten ?
in antwoord op: Hoe meer hoofdruimte verkrijgen in een 911 ?Water zou best wel eens kunnen !
Er bestaat voor wagens ook zoiets als waterinjectie.
Zelfde principe als nitro-injectie maar dan wel minder krachtig.
Het is wel veel beter voor de motor.Het systeem gaat als volgt: er word rechtstreeks een beetje water in je cilinders gespoten.
Door de enorme hitte wordt dit direct omgezet in stoom welke mee helpt de piston weer weg te duwen.
Ook reinigt het water ( stoom ) de cilinder.
Vermogenwinst zou tussen de 15 en 30 % liggen.
Met nitro heb je natuurlijk 50% meer maar blaas je de motor wel op.Probleem met dit systeem is de hoge prijs en de zeer delicate afstelling: je kan je wel voorstellen wat een teveel aan water als gevolg heeft hé ;-) )
in antwoord op: straffere naftBedankt voor de tips.
Echte kuipzetels zie ik niet echt zitten.
Mijn zoontje van 3 rijdt regelmatig mee en ik moet hem vlot achterin kunnen zetten.
(Hij vind het trouwens zalig om met “de Porsche” mee te rijden)Heb wel gemerkt dat ik in een Targa meer hoofdruimte heb, daar loopt het dak recht tot aan de beugel.
Zo denk ik er soms over om mijn Coupe weg te doen en een Targa in de plaats te nemen.
Nu vind ik persoonlijk de lijn van een Coupe wel veel mooier.
Een Targa is dan wel leuk als het goed weer is maar daar heb je dan weer het nadeel van een minder stijf chassis. Nog wel wat stijver dan bij een Cabrio…in antwoord op: Hoe meer hoofdruimte verkrijgen in een 911 ?