Aangemaakte reacties

14 reacties aan het bekijken - 121 tot 134 (van in totaal 134)
    • inderdaad jeanke. Bij deze.. De bestickering aan de zijkant gaat er af, persoonlijk vind ik dit niet zo mooi.

      11301316_10206876620737906_1112543655_n.jpg

      11329684_10206876621217918_412051951_n.jpg

      11267133_10206876621417923_915158895_n.jpg

        Het is zover…. Heb een P gevonden en gekocht…. Woensdag ben ik naar Porsche Zentrum Koblenz gegaan om een Boxster S Black Edition te gaan bekijken en testrijden.

        Het is eentje met volgende specs:

        – Black Edition (full black, zwarte 19duims velgen, 320pk) van 03/11 met 34000 km en van éérste eigenaar. 6bak manueel.
        – Porsche Approved Garantie van 1 jaar
        – Groot onderhoud 2 maand geleden gehad, moet pas binnen 2 jaar terug op onderhoud
        – Krijgt nieuwe achterbanden
        – Sportuitlaat met kleppensysteem
        – Sportzetels verwarmd
        – Parkassistent
        – Navi, bluetooth, etc
        – Tracking systeem
        – PASM

        Kan niet wachten om hem op te pikken, hopelijk eind volgende week ergens!!!

          Bedankt Koen, ik herhinner je idd nog van lotusforum. Je broer ken ik iets beter. Deze zweert toch nog bij lotus merk ik ;-).
          We zullen zien wat het geeft in de toekomst….

          [quote=”koenc” post=205441]Hallo,
          ik heb ook de overstap gemaakt van Lotus naar Porsche. Meer concreet van Lotus Exige 260 Roger Becker naar een 997 GT3.
          Geloof me, je zal het je nooit beklagen, onafhankelijk welk type Porsche je wenst.

          Het is alsof je van Duplo overstapt naar LEGO Technic :-) zie mijn zoon van 13 onlangs …. en er zit iets van waarheid in.

          Lotus is top wat wegligging betreft. Maar al de rest zijn ze daar in Engeland vergeten (Koppel, komfort, …)
          Verder vind in de Porsche dealers ook een pak vertrouwenswaardiger.
          Dus, succes met je overstap!
          groetjes
          Koen[/quote]

            [quote=”S2″ post=205262]Na Dachero (en Bzguy en nog wel wat anderen …), nog een “overloper” van het lotusforum :) Je bent zeker niet de eerste en waarschijnlijk ook niet de laatste :)

            Welkom hier!!![/quote]

            Thanks ;-)

              [quote=”stijnG” post=205236]ik kan enkel nog zeggen dat je niet de eerste bent die van een elise naar een boxster of cayman overstapt. Ik moet de eerste nog tegenkomen die het zich beklaagde ;-)

              Ik vind dat je appels met peren vergelijkt als je een Lotus Elise met een Boxster vergelijkt.
              Mocht ik jou zijn zou ik eens gaan testrijden.
              Ik vernam reeds van Frederik dat er een maat van hem de overstap wilde maken (Frederik met de gele Lotus)
              Ik wil je gerust eens meenemen in een standaard 987 met manuele bak indien je dit wil…..[/quote]

              Hey stijnG,

              Echt vergelijken kan je idd niet, twee verschillende wagens. Ik sprak me alleen uit over het vermogen eh, komende van een 280pk Elise.
              Altijd bereid uiteraard om eens mee te rijden! Als het enigzins niet té ver is ;-).

              Alvast bedankt voor je aanbod!!

                [quote=”bccars” post=205212]Damn Stekki, wat een fantastische Lotus ! TOP
                Hopelijk heb je de juiste verwachtingen naar de Boxster toe, want anders kan de teleurstelling wel eens groot zijn na die Lotus denk ik. Een Boxster gaat altijd veel minder hevig zijn dan uw Lotus ! Maar wel dagelijks bruikbaar natuurlijk.[/quote]

                Dankjewel, heb er dan ook veel tijd en effort in gestoken. Verwachtingen naar de Boxster toe kunnen uiteraard niet helemaal dezelfde zijn. Het brute vd Lotus zal ik niet meer hebben, dat besef ik ook. Maar zoals je zegt, meer bruikbaar is al heel wat. En kan me nu ook niet voorstellen dat dit nu net een straf moet zijn ;-). Langs de andere kant blijft dit maar een weekendspeeltje.

                  [quote=”stijnG” post=205198]mocht ik van u zijn, rij ik eens met een gewone 987.
                  De meerwaarde van een S vind ik op onze wegen miniem. De jaartaksen daarentegen liggen een stuk hoger.

                  Zelf rij ik met een handgeschakelde. Na mee gereden te hebben met een vriend met PDK, wordt de volgende ook zo een….[/quote]

                  I know… Maar ik hoop toch ergens wat vermogen te compenseren ivm men vorige wagen… Heb bang dat het te “slapjes” zou zijn.
                  Wat de PDK betreft, moet ik eens testrijden idd. Zijn er gekende issues met PDK? Kosten kunnen wel oplopen wrs in geval van?

                    Nogmaals bedankt iedereen voor de leuke verwelkoming ;-).

                      Hierbij enkele pics van de Elise en wat uitleg vd mods:

                      2006 Magnetic Blue R 50k miles
                      REV300 SC kit + cable + software (http://www.boefabrication.com/index.php?/boe/product/rev300tvs-lotus-supercharger)
                      Full 2bular exhaust (V2 header + SDCP + 8×22 oval tip exhaust)
                      Exedy uprated clutch
                      Black forged 7 spoke wheels
                      Uprated full alu radiator (march 2014)
                      Fully suspension refresh, new track rods, bolts, black powdercoated wishbones, new droplinks, bushes etc. (march 2014)
                      EP snap off steering wheel
                      Oil temp,Oil pressure, Boost and Volt indication
                      Stainless steel brake lines
                      Black rear diffuser

                      De installatie vd kit is idd gedaan door Komo-Tec, daar is ie ook op de rollen geweest met 282pk als resultaat. Thuis heb ik nog de volledige upgrade liggen van chargecooler, kleinere pulley, nieuwe benzine pomp etc om up te graden naar 310+ pk. Helaas het heeft niet mogen zijn, het idee vd Boxster is meer en meer beginnen de bovenhand nemen.

                      Attachments:
                      • 11081255_860327447365652_6978116787292863242_n.jpg
                      • 11059628_860327404032323_9079137846375257012_n.jpg
                      • 11075237_860327774032286_8303418702409462987_n.jpg
                      • 988508_860327784032285_3185646466381326302_n.jpg

                        Goof, neen geen VTEC, wel een compressorkit laten overkomen uit de US en bij een Lotus specialist in Duitsland laten plaatsen + full exhaust vanaf de motor. Ik zal nog wel is foto’s posten ;-). Enkelen hier kennen men ex-Lotus. Qua snelheids gevoel kunnen niet veel wagens dit evenaren. Verwacht dit ook niet van een Boxster.

                        [quote=”Goof” post=205136]


                        @Goof
                        : Lotus is echt super, riijdt geweldig maar is te extreem geworden voor me. Het lag ook een beetje aan de (niet legale) modificaties die ik had laten doen en de daarbij horende jaarlijkse keuringsstress etc dat ik besloten heb om de Elise weg te doen. De Elise zat op 282pk voor 900kg… Daar kan geen Exige tegen op. Of je bedoelt de Exige V6?

                        282pk, Holy Sh*t! :-o Dan kan je inderdaad wel van heel heftige aanpassingen spreken, ja. VTEC motor ingebouwd? Heb je foto’s? Het zotste wat ik ooit heb gezien was een Brit op de 24h du Mans die Formule 1 ingenieur was. Die had een S1 met een Audi S3 motor gebouwd, 420pk! Hij had er zelf schrik van :-)

                        Ben echt benieuwd of een Boxster je dan gaat kunnen bekoren.[/quote]

                          wow, leuke reacties hier!.


                          @DST
                          : sportuitlaat is idd een must, maar die PDK daar ben ik nog niet zo zeker van… Het blijft een weekendwagen, manueel blijft men voorkeur houden. Ik zeg niet dat een PDK niet fijn rijdt eh ;-) Bedankt ook voor je aanbod, ik neem het alvast in beraad.


                          @Goof
                          : Lotus is echt super, riijdt geweldig maar is te extreem geworden voor me. Het lag ook een beetje aan de (niet legale) modificaties die ik had laten doen en de daarbij horende jaarlijkse keuringsstress etc dat ik besloten heb om de Elise weg te doen. De Elise zat op 282pk voor 900kg… Daar kan geen Exige tegen op. Of je bedoelt de Exige V6?

                            Klinkt super!!

                              Hey, bedankt alvast voor jullie replys :). Maakt de klappenauspuff dan werkelijk zo veel verschil? Is de modificatie van Carnewal evenwaardig?

                                looks too good to be true…

                              14 reacties aan het bekijken - 121 tot 134 (van in totaal 134)