Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)
    • Je vind die BBS RS velgen nog wel op de site van BBS, maar wel op de BBS-racing-wheels.com. Worden niet meer gemaakt enkel nog wat onderdelen te koop:

      http://www.bbs-racing-wheels.com/seiten/framee.htm

      daar naar RS gaan.

        Oei, dan zal ik maar stilaan schrik krijgen m’n 911-50 badge eens kwijt te geraken als mijn 993 ergens staat? :?
        DSC_6310.JPG

        DSC_7376.JPG

          @ 911_NL

          Verdorie ik dacht nog sneller te zijn dan jij …, een dus 8)

          [i]Bonjour,
          Merci pour votre e-mail rapidement. Tout d’abord je tiens à vous dire que je suis situé au Royaume-Uni (Angleterre), la voiture est personnelle, je l’ai acheté à la Belgique comme neuf, où j’ai eu un contrat de travail.
          Maintenant j’ai fini le travail en Belgique et je veux vendre la voiture, car il est très difficile pour moi de l’utiliser ici. La voiture a KM réel avec carnet d’entretien, toutes les inspections ont été faites au bon moment, aucun dommage, aucun accident et aucune rayures aussi.
          La voiture est en excellent état, conservés dans mon garage.
          J’ai tous les documents dont vous avez besoin et les clés. Il a un titre clair et il peut être enregistré dans votre name.I c’est pris avec moi pour le transport de mes affaires de la Belgique vers l’Angleterre et je ne peux pas l’utiliser ici, parce que c’est a le volant sur le côté gauche (ici toutes les voitures ont la roue sur la droite).
          Le prix final sera 8.000 euros toutes taxes comprises.
          Je vous remercie.[/i]

          Klinkklare bullshxx dus! Er was een jaar geleden min of meer hetzelfde verhaal met een classic van 1965.

            @Porsche914orange

            Ik denk dat ze toen maar vanaf de E letter begonnen voor de Exclusive en inderdaad ook nog verder, maar niet lager.

            Steve.

              Raychem,

              Ik vind ze ook niet direct, beetje vreemde code inderdaad … :? En dan nog op een duidelijk in België geleverde wagen. Zo’n code met één letter en twee cijfers doet mij echter vermoeden dat het over een [b]interieurcode[b] gaat van voor 1991 (moet ook wel met een 1984). Was er iets speciaals of opvallends aan het interieur?

              Steve

                Beste 993,

                Dat is absoluut normaal, het duurt een tiental seconden alvorens de motor stabiliseert rond de 800 toeren.

                Als het stationair toerental blijft schommelen, dan zal je de ISV (Idle Stabiliser Valve, bovenop de motor gemonteerd) er eens moeten afhalen en helemaal reinigen met brake cleaner, totdat de klep terug heel vlot en soepel heen en weer draait. Heb je een Varioram of is het een 272 pk?

                Mvg
                Steve.

                  @ronvos

                  Dan hebben onze 993 4S’en daar samen gestaan, want ik heb op dezelfde moment de mijne (arena rot) van Koni FSD’s voorzien, van nieuwe bussen in de A-amen en een veerpootbrug. :D. Ik dacht zelfs dat Gert er die week drie binnen had …

                  Kan inderdaad ook beamen zeer tevreden te zijn met de FSD dempers, op voorwaarde dat je de wagen als daily driver gebruikt zoals ik. Op m’n 965 turbo zou ik ze niet moeten hebben, daarvoor zijn ze dan weer te comfortabel.

                  Op het werk, de service en het advies van Gert kan je inderdaad moeilijk iets aanmerken :respekt: .

                  BTW een 993 4S heeft standaard reeds de M033 verlaagde veren, maar niet de M030 sportkit.

                    @911_NL:

                    DOT code van de banden = achteraan 3008 en vooraan 3408.

                    M’n 964 heeft in 2011-2012 zo’n 7.000 km gereden (heeft voorheen bij een verzamelaar op 3 jaar slechts 500 km gedaan :shock:, zonde van de wagen :P ). Ze rijden dus prima en zijn zeker niet vierkant gezet.

                    steve

                      Beste Luc,

                      Waarschijnlijk al wat laat, maar optie M030 wordt in detail omschreven in het (fantastische) boek van Adrian Streather “Porsche 911 enthusiast – 964”.

                      – enkel vanaf 31/10/1990 en later, enkel voor narrow body
                      – 22 mm stabilisator vooraan (+ 2 mm)
                      – BOGE voordempers die wat stijve zijn dan de originele
                      – idem achteraan
                      – nieuwe kortere voor- en achterveren. Voorveren identiek rating als standaard, achteraan 40% stijver en progressiever
                      – de stabilisator achteraan werd niet gewijzigd
                      – zoals steeds was er een ROW en een USA versie (ik vermoed dat de BOGE in de USA versie waren opgenomen, gezien Wim spreekt van Bilstein)
                      – de 964 RS America was standaard met deze M030 optie uitgerust
                      – de verfcode (een ‘vlek’ op de veren), was zowel voor als achter groen (standaard op C2 was blauw vooraan en blauw of oranje achteraan)

                      Succes met de 964!

                      Mvg
                      Steve

                        Tja, hoe ben ik eigenlijk op die naam gekomen … ;)

                          Ik sluit mij aan bij John Duh. Ik heb reeds enkele jaren een Coyote II in mijn dagelijkse wagen. Blijkbaar zijn zeer weinig mensen er van op de hoogte dat je op de I-Phone (ik vermoed ook andere) GRATIS :happydance: een tweede versie via app kunt downloaden, gekoppeld aan het abonnement van de vaste! Dus echt twee voor de prijs van één. Ik gebruik in de Porsche dus al een hele tijd gewoon Coyoye via I phone, zonder kosten … Dat is trouwens een uitgebreidere versie met meer opties dan mijn vaste Coyote. En je hebt geen plaatsingsproblemen, dat ding werkt altijd.

                            Alles bij elkaar genomen, zoals dagelijks gebruik, levensduur, zeer goede grip op droog, ook als het regent nog veilig, zeer goed stuurgevoel, zeer progressief en controleerbaar verlies van grip, toch nog vrij goed comfort,… moet je niet twijfelen en voor de Michelin Pilot Sport PS2 gaan.
                            Voor specifieke doeleinden (circuit, sportief, comfort, …) vind je alijd nog wel net iets beter, maar dat was hier niet het uitgangspunt denk ik.
                            En neen, ik ga niet vertellen waar je die kan kopen, ik heb enkel een mening over de banden zelf :sarcastisch en geloof me, ik heb al met heel wat verschillende soorten gereden. Veel succes!

                              DSC_5858.jpg
                              Mocht iemand zich daar toch zorgen over maken (of vinden dat dit niet kan ;) ) zo zag hij er enkele dagen later uit, no problem :happydance:

                                005.JPG
                                Hey allemaal,

                                Bij mijn 964 turbo ook de C-tek, die is echt heel goed. Maar gewoon uit zekerheid en om alles prima op peil te houden, want ik sluit mij 100% aan bij de meningen dat je met een Porsche moet RIJDEN! Ferdinand heeft nooit in gedachten gehad om die enkele maanden in de stal te laten als het eens wat minder weer is … Ik heb in januari al zeker 400 km gedaan en ik rij dan zelfs met een collector. Enkel de speedlines gaan er af uiteraard, het minste zout is een ramp. 17″ er op en winterbanden, prima en ook dan nog volop genieten.
                                Wat ik wel doe is een uitermate grondig onderhoud en continu bescherming van de lak en onderdelen (met Meguiars).
                                Kijk maar: foto van onze clubuitstap in december:

                                  en daarvan staat er momenteel één in D’Ieteren Gallery in Brussel.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)