Aangemaakte reacties
-
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel2
[quote=”svandamme” post=121469]Ik heb een deel stukken over van een 944S
– Versnellingsbak
– Turbo underspoiler voor achteraan (zwart)
– Motor kap
– Achterklep met nette spoiler
– Uitlaat
– Inlaat
– de deurklinken . geen Porsche script
– Transaxle tube (soms wel onterecht als cardan bekend)
– Achter ophanging en remmerij
– Voor ophanging en remmerij
– carter
– Goeie katalysator
– Krukas + vliegwiel
– 944S DME VERKOCHT
– Radiator en blower
– Deur raam motor L & R[/quote]
– S inlaat + gasklep en TPS sensor
– S uitlaat spaghetti
– Drijfstangen
– 3x S zuigersin antwoord op: Diverse onderdelen 944S te koopNope, heb gewoon andere, interessantere bezighouding gevonden.
Laten we het eenvoudig weg stellen dat geen enkele 911 bestand is tegen wat ik nu in de weegschaal kan leggen.
For me to know, for you to find out.In the words of Nigel van Spinal Tap.. Eleven, well.. it’s .. One more.
Voor de rest was uw reactie heel nuttig.
in antwoord op: Set MFI gaskleppen+ magnesium stack, gereviseerdHeb ook nog
een set gereviseerde 3.3 Turbo koppen, met twin plug toegevoegd
een set 2.0 S (genitreerde) drijfstangen
een set spiksplinternieuwe, nog in doos zittende MFI injectorsin antwoord op: Set MFI gaskleppen+ magnesium stack, gereviseerdGeen idee wat dat ding is boven de wielkast, toch niet op basis van uw beschrijving…
in antwoord op: Fluitend geluid uit motorruimte.Standaard heb je 2 potjes op de benzine rail
beide met vacuum leidingende ene is de druk regelaar , om de hoogte van de druk te regelen
de andere is de demper, om te zorgen dat de druk stabiel is, en niet “bibberd” door de injectoren ( kweet niet hoe je dat anders moet uitleggen)Beide zijn cruciaal voor een optimaal functioneren van je injectie systeem.
Eerst en vooral
de 951 is nu ondertussen ook al 20+ jaar oud.. Die vaccum leidinkjes even nazien op scheurtjes. Ook de rubberen verbindings stukjes checken
lage kost, dus het kan geen kwaad om die eens preventief te vervangenNu, als het nadien nog altijd fluit, dan kan het goed zijn dat je demper kapot is… dat is iets duurder
Maar je spaart het uit in lager verbruik… De motor zuigt dan namelijk benzine uit de rail, naar de inlaat… Ongemeten door het injectie systeem.
2e probleem is dat je benzine rail dan druk verliest nadat je de motor afzet… moeilijker koud en warm starten als gevolg…De druk regelaar, ik denk niet dat die kan fluiten, maar ik kan me daar ook in vergissen… Beste test is om ene druk meter op de meet koppeling vna de rail te zetten.
Druk moet correct zijn voor de 951.. Ik weet het niet zeker, maar dacht dat die rond de 3.5 Bar moet zitten (kan iemand bevestigen, of corrigeren ? )in antwoord op: Fluitend geluid uit motorruimte.rechts bij elke post te zien :
svandamme
Berichten: 405
Geregistreerd op: ma feb 05, 2007 10:14 pm
Woonplaats: Boezingein antwoord op: Fluitend geluid uit motorruimte.Muffler = uitlaat demper
bearing = rollagerAls ik meer moet uitleggen dan dat, dan kunde er beter een doos van bestellen bij mij, en eens proberen…
kheb er op stock… :Din antwoord op: cycloon in 944 turbotja, goed is het niet als de riemen te strak zitten, dan slijten ze sneller dan het moet… en als die distributie riem breekt dan is het over en uit met je motor.
Als de riem niet breekt , maar rekt, kan de nokkenas timing een tand verspringen.. das ook niet goed (al kun je daar nog sjans in hebben, reken er toch nooti op)…
Bij koude motor zingen de riemen zowieso meer…de doe het zelf manier om de riem spanning te meten is relatief eenvoudig… riem met duim en wijsvinger vast pakken, en proberen rond te draaien.
De distributie riem, niet de V-riem rond de servo pomp, alternator en eventuele airco pomp.
De distributie riem zit normaal onder plastieken covers, achter de V-riem…Moet ongeveer 90 graden kunnen draaien… minder, is te strak, meer , is te slap…
Maar das uiteraard niet de Porsche manier, daarvoor hedde een meet aparaatje nodig, en bijna niemand heeft die..
moest ge iets dichter wonen, kzou eens passeren om te horen.. Maar Liedekerke is niet in mijne cote…
Misschien eens een videootje maken en op tjoetjoep zetten?
in antwoord op: Fluitend geluid uit motorruimte.of te strak gespannen distributie… dat zingt/fluit ook redelijk
in antwoord op: Fluitend geluid uit motorruimte.Bimforce-1, aka The Company Rally car na een workout op de boereweggetjes rond ieper, ergens in ‘t modderige oogst seizoen…
Da beestje was de reden waarom de 944S buiten moest,
te duur om enkel in ‘t weekend te houden, nog geen oldtimer en Bimforce-1 is minstens even capabel qua handling (al voelt het iets minder ruw aan dan de 16klepper op de 944S)
Bimforce-1 is vaak te zien op de A19 Ieper-Krotrijk, en dan de E17 Krotrijk-Gent, dat of slijkerige landwegeltjes.in antwoord op: half april, begin meials ge er niet van maakt dak met Bimforce-1 kom ipv met een steekkar waarop ik al de onderdelen voor de toekomstige 911 2.9 RR “Renn-Rat” leg
in antwoord op: half april, begin mei2 words : muffler bearings
in antwoord op: cycloon in 944 turbo[quote=”plumber”:1hzlt90g]Sorry, niet echt mee eens.
Op PF.NL wordt enkel onozel gedaan en geluld als je het mij vraagt…
[size=85:1hzlt90g]en nu krijg ik waarschijnlijk alle NL forummers op mijn dak… :roll: :roll: :oops: [/size][/quote]
volledig akkoord…
technisch advies is vaak ” zou je niet eens naar de specialist gaan ipv er zelf aan te prutsen” ?
Er zitten een paar goeie tussen, maar ze zijn in de minderheid en de rest blaat meestal veel te luid in threads waar ze niks waardevols kunnen bijbrengen…in antwoord op: half april, begin mei