
Aangemaakte reacties
-
Bzguy,
betreft : wagen uitschrijven in de winter.
ik vrees dat je daar volgend jaar niet veel meer mee gaat uitsparen !
Om het voorbeeld van een 993 te geven : als je die dit jaar hebt uitgeschreven en volgend jaar terug inschrijft, dan zul je ongeveer 2300 euro VB betalen (nieuwe wet Turtelboom) , waar je, in geval je hem na een 6-tal maanden terug uitschrijft, 1150 euro van terugkrijgt . Maar je hebt dan toch nog altijd 1150 euro VB betaald voor 6 maanden; Beter kun je hem nog dit jaar teruginschrijven, dan blijft de VB ongev. 1500 euro (+ indexaanpassingen) ieder jaar. De wagen moet dan wel permanent ingeschreven blijven.in antwoord op: Einde van een tijdperkEen 993 S heeft de turbo-kas (breder en zonder de vaste spoiler) en is tweewielaangedreven. Er is een tiptronic-versie en een handgeschakelde versie. Is ook minder gemaakt dan de 4S (die heeft ook turbokas, maar is 4-wiel aangedreven en heeft turbo-ophanging. De 4S was niet in tiptronic-versie verkrijgbaar).
Eigenlijk zijn de 2S’n en de 4S’n WTL’s (works-turbolooks). Ze zijn zoals een 964 Jubilé : die heeft ook de turbo-kas van de 964, maar geen vaste spoiler en natuurlijk geen turbo. De Jubilé is wel maar op 911 exemplaren gemaakt, heeft mooie kleuren en is héél exclusief tegenwoordig.in antwoord op: 964 C4 of 993 SWat ligt die mooi ? Deepee, je weet waar ik het over heb.:(
Heb je daar nog andere pictures van ?in antwoord op: Online Porsche pics deel 2Wat ligt die mooi ? Deepee, je weet waar ik het over heb.:(
Heb je daar nog andere pictures van ?in antwoord op: Online Porsche pics deel 2Ik heb contact genomen met belastingdienst Vlaanderen.
Zij hebben mij geantwoord en bevestigd dat je tot einde 2015 kunt inschrijven aan de nu nog geldende voorwaarden, en die voorwaarden zouden dan zo blijven, zo lang als de wagen op jouw naam ingeschreven blijft.
Vanaf 01/01/2016 gelden inderdaad de nieuwe voorwaarden wat betreft BIV en VB. Ook een voor een herinschrijving in 2016 gelden, wat betreft de verkeersbelasting, de nieuwe voorwaarden 2016.
Men heeft mij geadviseerd de berekeningstool op de website van belastingdienst Vlaanderen regelmatig te proberen vanaf 12/2015.
Men zou trachten de tool in orde te hebben wat betreft berekeningen BIV en VB 2016 en dit vanaf begin december 2015.
Hoeveel dan in 2016 de VB zou bedragen voor nieuwe inschrijvingen en herinschrijvingen, dat kon men niet zeggen. Men had daar zelf geen zicht op. Het kan dus alle kanten uit !!in antwoord op: evolutie van de prijzenDe Geet is bekend. Maar er zijn er nog die goed werk afleveren .De zaakvoerder van de Geet heeft zijn stiel geleerd bij autobekleding Meco, Schaapsweide in Tongeren. 012/233100
Goede stielmannen, ook regelmatig nieuwe autos van o.a. BMW, voor het plaatsen van leder-assecoires, bekleding.in antwoord op: Mijn 993 RS projectKan iemand achterhalen welke velgen dit zijn ?? :?:
Attachments:MH in Peize heeft er nog zo een te koop in kleur parelmoer wit.
Ik ben 2 maanden geleden daar geweest.
Is natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vond het niet mooi.
MH had toen ook nog een “kloon” 993 GT3RS te koop staan : die is nu blijkbaar recent verkocht.in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 5bijna zo mooi als een 993S, deepee :D
Het resultaat is prachtig : zéér mooie kleur, super velgen, hij “staat” mooi. Die RS rokjes maken het helemaal af. :applaus:
Waar ben je begonnen met dit RS-project ? in welke staat was de 993 toen ? Ik vind dit niet terug; Of heb je hem zo gekocht ??in antwoord op: Mijn 993 RS projectHet was gisteren heel gezellig met Deepee, Ghost, JCcars en Rollie. Heel veel gehoord, heel veel geleerd, en wat nog veel belangrijker is : enkele heel toffe, aangename en interessante Porsche-mensen leren kennen ! ! :happy:
Gert heeft Koni FSd’s geplaatst. Hij vond dat het beste voor een 993. Met Koni’s heb je iets meer comfort dan met Bilsteins, die iets harder zijn. Maar ook belangrijk : met Koni’s geen probleem op de keuring (omdat ze achter niet instelbaar zijn, juist gelijk de originele , door Porsche geplaatste schokdempers).
Is ook vervangen tegelijkertijd : spring tops, rubbers voor spring-tops , bump-stops en bellows. Eigenlijk allemaal kleinigheden, maar toch ook belangrijk. Wat het allemaal juist inhoud : daarvoor kun je best Gert Carnewal eens contacteren.
De standaardveren (M030) zijn behouden gebleven. Het was absoluut niet nodig om die te vervangen, zei Gert (993 heeft 107000 km.).
De originele, door Porsche geplaatste schokdempers zijn niet veel waard en zouden al na enkele jaren versleten zijn.Al bij al , ik ben nu super content over de wegligging en het rijgedrag van mijn 993.
in antwoord op: 993 danst op de wegNa het vervangen van banden en opnieuw uitlijnen was het probleem van “dansen” niet echt opgelost bij mijn S.
Ik heb het advies van velen onder jullie opgevolgd : ik heb de 993 naar Gert Carnewal gebracht.
Ik ben de Porsche gisteren gaan ophalen. Gewoon SUPER hoe hij nu rijdt !!! Dit is een geheel andere wagen, zo stabiel als een trein, en super afgeveerd.Ik ben dus echt héél tevreden van Gert. Hij heeft nieuwe schokdempers geplaatst en opnieuw uitgelijnd (zoals het moet, en niet zoals bij een gewone bandencentrale). Resultaat is verbluffend.
Merci Gert !
Dus : eenieder die een probleem heeft met zijn wegligging, één adres : Gert Carnewal. Hij is de man met kennis van zaken !in antwoord op: 993 danst op de wegmooi evenement : juist ingeschreven en betaald :lekker:
in antwoord op: 2de POCA MARATHON MEETING 2015Ik zou er ook wel graag bij zijn.
Zaterdag of zondag, beiden geen probleem.Ik zou er ook wel graag bij zijn.
Zaterdag of zondag, beiden geen probleem.