
Aangemaakte reacties
-
al wat er dus niet in staat is dus toegelaten
In antwoord op: Recaro kuipstoelen en autocontroleKoninklijk besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto’s, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen.
(B.S. 28.03.1968)
——————————————————————————–HOOFDSTUK VI: Constructie
Artikel 30: Veiligheidsgordels en hun veiligheidspunten, evenals veiligheidsinrichtingen voor kinderen aan boord van motorvoertuigen
§1. Bevestigingspunten voor veiligheidsgordels.
De personenauto’s en auto’s voor dubbel gebruik in gebruik genomen tussen 15 juni 1968 en 31 maart 1974 moeten voorzien zijn van bevestigingspunten voor veiligheidsgordels ten minste voor de zitplaats van de bestuurder en de aan het portier grenzende voorzitplaats die voldoen, hetzij aan de voorschriften van Reglement nr 14 van de Economische Commissie voor Europa van Genève houdende eenvormige voorschriften inzake de goedkeuring van voertuigen betreffende de bevestigingspunten voor veiligheidsgordels in personenauto’s, hetzij aan de norm NBN 628-2 van het Belgisch Instituut voor Normalisatie.De personenauto’s en auto’s voor dubbel gebruik in gebruik genomen vanaf 1 april 1974 die niet onder de toepassing vallen van de bepalingen van de leden 3 en 4, moeten voorzien zijn van bevestigingspunten voor veiligheidsgordels ten minste voor de zitplaats van de bestuurder en aan de aan het portier grenzende voorzitplaats die voldoen aan de voorschriflten van hetzelfde reglement.
De auto’s waarvoor de aanvraag om goedkeuring tussen 1 januari 1977 en 31 december 1990 is ingediend, moeten beantwoorden aan de voorschriften van richtlijn 76/115/EEG van de Raad van de Europese Gemeenschappen van 18 december 1975 inzake de onderlinge aanpassing van de wetgevingen van de Lid-Staten betreffende bevestigingspunten voor veiligheidsgordels in motorvoertuigen, toegepast volgens de modaliteiten vastgesteld in artikelen 3 en 3bis, niettemin mogen de voorwaarden vastgesteld in het vierde lid op verzoek van de constructeur worden toegepast.
De auto’s waarvoor de aanvraag om goedkeuring vanaf 1 januari 1991 wordt ingediend, moeten voldoen aan de voorschriften van richtlijn 76/11 5/EEG, gewijzigd door de richtlijnen 81/575/EEG van de Raad van de Europese Gemeenschappen van 20 juli 1981 en 82/318/ EEG van de Commissie van de Europese Gemeenschappen van 2 april 1982, toegepast volgens de modaliteiten vastgesteld in artikelen 3 en 3bis.
Motorvoertuigen van de categorieën M1, M2 en M3, klasse III en B en de categorieën N1, N2, N3 zoals bepaald in het eerste artikel van dit besluit, voor de eerste maal ingeschreven vanaf 31 maart 2003 beantwoorden aan de voorschriften van de bepalingen van de richtlijn 90/629/EEG van de Commissie van 30 oktober 1990 tot toepassing aan de stand van de techniek van richtlijn 76/115/EEG van de Raad inzake onderlinge aanpassing van de wetgevingen van de Lidstaten betreffende bevestigingspunten voor veiligheidsgordels van motorvoertuigen gewijzigd door richtlijn 96/38/EG van de Commissie van 17 juni 1996, welke omgezet zijn in Belgische recht bij het koninklijk besluit van 26 februari 1981 houdende uitvoering van de richtlijnen van de Europese Gemeenschappen betreffende de goedkeuring van motorvoertuigen en aanhangwagens, van landbouw- of bosbouwtrekkers op wielen, hun bestanddelen alsook hun veiligheidsonderdelen gewijzigd bij de koninklijk besluiten van 14 april 1993, 4 december 1996 en 10 april 1998.
§2. Veiligheidsgordels.
De personenauto’s en auto’s voor dubbel gebruik in gebruik genomen tussen 15 juni 1968 en 31 december 1974 moeten uitgerust zijn met veiligheidsgordels ten minste voor de zitplaats van de bestuurder en de aan het portier grenzende voorzitplaats die voldoen aan de Norm NBN 628.1 van het Belgisch Instituut voor Normalisatie, of drager zijn van het Franse goedkeuringsmerk, gekenmerkt door de letters T.P.E.De personenauto’s en auto’s voor dubbel gebruik in gebruik genomen tussen 1 januari 1975 en 31 december 1986 moeten uitgerust zijn met veiligheidsgordels tenminste voor de zitplaats van de bestuurder en de aan het portier grenzende voorzitplaats die voldoen aan de voorschriften van richtlijn 77/541/EEG van de Raad van de Europese Gemeenschappen van 28 juni 1977 betreffende de onderlinge aanpassing van de wetgevingen der Lid-Staten inzake veiligheidsgordels en bevestigingssystemen in motorvoertuigen.
De personenauto’s en de auto’s voor dubbel gebruik, waarvoor de aanvraag om goedkeuring vanaf 1 januari 1977 is ingediend, moeten voor elke zitplaats uitgerust zijn met veiligheidsgordels, die voldoen aan de voorschriften van richtlijn 77/541/EEG, uiterlijk:
1° op 1 januari 1990 voor de voertuigen die in gebruik genomen werden tussen 1 juli 1985 en 31 december 1986;
2° op 1 juli 1990 voor de voertuigen die in gebruik genomen werden tussen 1 januari 1984 en 30 juni 1985.
De personenauto’s en auto’s voor dubbel gebruik in gebruik genomen vanaf 1 januari 1987 moeten voor elke zitplaats met veiligheidsgordels uitgerust zijn.De lichte vrachtauto’s en minibussen, in gebruik genomen vanaf 1 januari 1987, moeten uitgerust zijn met veiligheidsgordels ten minste voor de zitplaats van de bestuurder en de aan het portier grenzende voorzitplaats.
De kampeerauto’s met een maximale toegelaten massa van ten hoogste 3.500 kg in gebruik genomen vanaf 1 januari 1991, moeten uitgerust zijn met veiligheidsgordels ten minste voor de zitplaats van de bestuurder en de aan het portier grenzende voorzitplaats.
De veiligheidsgordels voor de voertuigen bedoeld in de leden 4 tot 6 moeten voldoen aan de voorschriften van richtlijn 77/541/EEG zoals gewijzigd door de richtlijn 81/576/EEG van de Raad van de Europese Gemeenschappen van 20 juli 1981 en door de richtlijn 82/319/EEG van de Commissie van de Europese Gemeenschappen van 2 april 1982.
Motorvoertuigen van de categorieën M1, M2 en M3, klasse III en B en de categorieën N1, N2, N3 zoals bepaald in het eerste artikel van dit besluit, voor de eerste maal ingeschreven vanaf 31 maart 2003 beantwoorden aan de voorschriften van de bijlagen aan richtlijn 90/628/EEG van de Commissie van 30 oktober 1990 tot toepassing aan de stand van de techniek van richtlijn 77/541/EEG van de Raad van 28 juni 1997 betreffende de onderlinge aanpassing van de wetgevingen van de Lidstaten inzake veiligheidsgordels en bevestigingssystemen in voertuigen, gewijzigd door richtlijn 96/36/EG van de Commissie van 17 juni 1996 en door de richtlijn 2000/3/EG van de Commissie van 22 februari 2000, welke werd omgezet in Belgisch recht door voornoemd koninklijk besluit van 26 februari 1981, gewijzigd bij de koninklijke besluiten van 14 april 1993, 4 december 1996, 10 april 1998 en 5 december 2000.
Aanvullend bij de voorschriften van de richtlijnen, zijn de naar achter gerichte zitplaatsen van de voertuigen van de categorieën M2 en M3, klasse III en B uitgerust met twee- of driepuntsgordels.De zitplaatsen van de voertuigen van de categorieën N1, N2 en N3, uitgezonderd de voorste zitplaatsen aan de zijkant, zijn uitgerust met twee- of driepuntsgordels met bandspoel.
Iedere zitplaats, uitgerust met veiligheidsgordel, in voertuigen van de categorieën M2 en M3 is voorzien van een duidelijk zichtbaar pictogram zoals het model hieronder. Kleur : witte persoon op blauwe achtergrond.
§3. Veiligheidsinrichtingen voor kinderen aan boord van motorvoertuigen.
Op uiterlijk 1 januari 1991 moeten de veiligheidsinrichtingen voor kinderen aan boord van motorvoertuigen, om op de markt te kunnen gebracht worden, voldoen aan de voorschriften van Reglement nr 44 van de Economische Commissie voor Europa van Geneve, houdende eenvormige voorschriRen inzake de goedkeuring van veiligheidsinrichtingen voor kinderen aan boord van motorvoertuigen.Op uiterlijk 1 januari 1992 moeten de veiligheidsinrichtingen voor kinderen aan boord van motorvoertuigen om te kunnen te koop gesteld worden, voldoen aan de voorschriften van bedoeld reglement.
zo hopen u hiermee van dienst te zijn geweest
juridische vragen mogen altijd naar mij worden doorgestuurd heb er redelijk veel kennis vanIn antwoord op: Recaro kuipstoelen en autocontroleinderdaad dat is hem je kan hem vastzetten over de motorkap met 4 bauten
porschke zeide reden dat je die whaletails zo weinig tegenkomt is omdat die rubber niet meer gemaakt wordt en deze veel scheurt omdat de beugel die daar ingewerkt zit om deze te bevestigen van ijzer is en dit roest, veel mensen willen geen gescheurde vleugel en halen die spoiler van de wagen
de onze dateert nog van het bouwjaar van de wagen mar deze is altijd goed onderhouden waardoor er geen roest of scheurtjes zijn
enfin na lang zoeken heeft iedereen mij toch geholpen ben daar enorm blij om . jammer dat ik nog maar weinig van die mooie vleugels heb gezien want die vondt ik echt mooi
bedankt voor het einde van dit onderwerp te volbrengen
die wagen ziet er proper en verzorgt uit hoor
denk wel dat het een goede zaak is jammer voor mij is limburg beke tever om erachter te gaan anders koop ik hem directIn antwoord op: Aankoop Porsche 944 Tips?Koninklijk besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto’s, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen.
(B.S. 28.03.1968)
——————————————————————————–HOOFDSTUK VI: Constructie
Artikel 30: Veiligheidsgordels en hun veiligheidspunten, evenals veiligheidsinrichtingen voor kinderen aan boord van motorvoertuigen
§1. Bevestigingspunten voor veiligheidsgordels.
De personenauto’s en auto’s voor dubbel gebruik in gebruik genomen tussen 15 juni 1968 en 31 maart 1974 moeten voorzien zijn van bevestigingspunten voor veiligheidsgordels ten minste voor de zitplaats van de bestuurder en de aan het portier grenzende voorzitplaats die voldoen, hetzij aan de voorschriften van Reglement nr 14 van de Economische Commissie voor Europa van Genève houdende eenvormige voorschriften inzake de goedkeuring van voertuigen betreffende de bevestigingspunten voor veiligheidsgordels in personenauto’s, hetzij aan de norm NBN 628-2 van het Belgisch Instituut voor Normalisatie.De personenauto’s en auto’s voor dubbel gebruik in gebruik genomen vanaf 1 april 1974 die niet onder de toepassing vallen van de bepalingen van de leden 3 en 4, moeten voorzien zijn van bevestigingspunten voor veiligheidsgordels ten minste voor de zitplaats van de bestuurder en aan de aan het portier grenzende voorzitplaats die voldoen aan de voorschriflten van hetzelfde reglement.
De auto’s waarvoor de aanvraag om goedkeuring tussen 1 januari 1977 en 31 december 1990 is ingediend, moeten beantwoorden aan de voorschriften van richtlijn 76/115/EEG van de Raad van de Europese Gemeenschappen van 18 december 1975 inzake de onderlinge aanpassing van de wetgevingen van de Lid-Staten betreffende bevestigingspunten voor veiligheidsgordels in motorvoertuigen, toegepast volgens de modaliteiten vastgesteld in artikelen 3 en 3bis, niettemin mogen de voorwaarden vastgesteld in het vierde lid op verzoek van de constructeur worden toegepast.
De auto’s waarvoor de aanvraag om goedkeuring vanaf 1 januari 1991 wordt ingediend, moeten voldoen aan de voorschriften van richtlijn 76/11 5/EEG, gewijzigd door de richtlijnen 81/575/EEG van de Raad van de Europese Gemeenschappen van 20 juli 1981 en 82/318/ EEG van de Commissie van de Europese Gemeenschappen van 2 april 1982, toegepast volgens de modaliteiten vastgesteld in artikelen 3 en 3bis.
Motorvoertuigen van de categorieën M1, M2 en M3, klasse III en B en de categorieën N1, N2, N3 zoals bepaald in het eerste artikel van dit besluit, voor de eerste maal ingeschreven vanaf 31 maart 2003 beantwoorden aan de voorschriften van de bepalingen van de richtlijn 90/629/EEG van de Commissie van 30 oktober 1990 tot toepassing aan de stand van de techniek van richtlijn 76/115/EEG van de Raad inzake onderlinge aanpassing van de wetgevingen van de Lidstaten betreffende bevestigingspunten voor veiligheidsgordels van motorvoertuigen gewijzigd door richtlijn 96/38/EG van de Commissie van 17 juni 1996, welke omgezet zijn in Belgische recht bij het koninklijk besluit van 26 februari 1981 houdende uitvoering van de richtlijnen van de Europese Gemeenschappen betreffende de goedkeuring van motorvoertuigen en aanhangwagens, van landbouw- of bosbouwtrekkers op wielen, hun bestanddelen alsook hun veiligheidsonderdelen gewijzigd bij de koninklijk besluiten van 14 april 1993, 4 december 1996 en 10 april 1998.
§2. Veiligheidsgordels.
De personenauto’s en auto’s voor dubbel gebruik in gebruik genomen tussen 15 juni 1968 en 31 december 1974 moeten uitgerust zijn met veiligheidsgordels ten minste voor de zitplaats van de bestuurder en de aan het portier grenzende voorzitplaats die voldoen aan de Norm NBN 628.1 van het Belgisch Instituut voor Normalisatie, of drager zijn van het Franse goedkeuringsmerk, gekenmerkt door de letters T.P.E.De personenauto’s en auto’s voor dubbel gebruik in gebruik genomen tussen 1 januari 1975 en 31 december 1986 moeten uitgerust zijn met veiligheidsgordels tenminste voor de zitplaats van de bestuurder en de aan het portier grenzende voorzitplaats die voldoen aan de voorschriften van richtlijn 77/541/EEG van de Raad van de Europese Gemeenschappen van 28 juni 1977 betreffende de onderlinge aanpassing van de wetgevingen der Lid-Staten inzake veiligheidsgordels en bevestigingssystemen in motorvoertuigen.
De personenauto’s en de auto’s voor dubbel gebruik, waarvoor de aanvraag om goedkeuring vanaf 1 januari 1977 is ingediend, moeten voor elke zitplaats uitgerust zijn met veiligheidsgordels, die voldoen aan de voorschriften van richtlijn 77/541/EEG, uiterlijk:
1° op 1 januari 1990 voor de voertuigen die in gebruik genomen werden tussen 1 juli 1985 en 31 december 1986;
2° op 1 juli 1990 voor de voertuigen die in gebruik genomen werden tussen 1 januari 1984 en 30 juni 1985.
De personenauto’s en auto’s voor dubbel gebruik in gebruik genomen vanaf 1 januari 1987 moeten voor elke zitplaats met veiligheidsgordels uitgerust zijn.De lichte vrachtauto’s en minibussen, in gebruik genomen vanaf 1 januari 1987, moeten uitgerust zijn met veiligheidsgordels ten minste voor de zitplaats van de bestuurder en de aan het portier grenzende voorzitplaats.
De kampeerauto’s met een maximale toegelaten massa van ten hoogste 3.500 kg in gebruik genomen vanaf 1 januari 1991, moeten uitgerust zijn met veiligheidsgordels ten minste voor de zitplaats van de bestuurder en de aan het portier grenzende voorzitplaats.
De veiligheidsgordels voor de voertuigen bedoeld in de leden 4 tot 6 moeten voldoen aan de voorschriften van richtlijn 77/541/EEG zoals gewijzigd door de richtlijn 81/576/EEG van de Raad van de Europese Gemeenschappen van 20 juli 1981 en door de richtlijn 82/319/EEG van de Commissie van de Europese Gemeenschappen van 2 april 1982.
Motorvoertuigen van de categorieën M1, M2 en M3, klasse III en B en de categorieën N1, N2, N3 zoals bepaald in het eerste artikel van dit besluit, voor de eerste maal ingeschreven vanaf 31 maart 2003 beantwoorden aan de voorschriften van de bijlagen aan richtlijn 90/628/EEG van de Commissie van 30 oktober 1990 tot toepassing aan de stand van de techniek van richtlijn 77/541/EEG van de Raad van 28 juni 1997 betreffende de onderlinge aanpassing van de wetgevingen van de Lidstaten inzake veiligheidsgordels en bevestigingssystemen in voertuigen, gewijzigd door richtlijn 96/36/EG van de Commissie van 17 juni 1996 en door de richtlijn 2000/3/EG van de Commissie van 22 februari 2000, welke werd omgezet in Belgisch recht door voornoemd koninklijk besluit van 26 februari 1981, gewijzigd bij de koninklijke besluiten van 14 april 1993, 4 december 1996, 10 april 1998 en 5 december 2000.
Aanvullend bij de voorschriften van de richtlijnen, zijn de naar achter gerichte zitplaatsen van de voertuigen van de categorieën M2 en M3, klasse III en B uitgerust met twee- of driepuntsgordels.De zitplaatsen van de voertuigen van de categorieën N1, N2 en N3, uitgezonderd de voorste zitplaatsen aan de zijkant, zijn uitgerust met twee- of driepuntsgordels met bandspoel.
Iedere zitplaats, uitgerust met veiligheidsgordel, in voertuigen van de categorieën M2 en M3 is voorzien van een duidelijk zichtbaar pictogram zoals het model hieronder. Kleur : witte persoon op blauwe achtergrond.
§3. Veiligheidsinrichtingen voor kinderen aan boord van motorvoertuigen.
Op uiterlijk 1 januari 1991 moeten de veiligheidsinrichtingen voor kinderen aan boord van motorvoertuigen, om op de markt te kunnen gebracht worden, voldoen aan de voorschriften van Reglement nr 44 van de Economische Commissie voor Europa van Geneve, houdende eenvormige voorschriRen inzake de goedkeuring van veiligheidsinrichtingen voor kinderen aan boord van motorvoertuigen.Op uiterlijk 1 januari 1992 moeten de veiligheidsinrichtingen voor kinderen aan boord van motorvoertuigen om te kunnen te koop gesteld worden, voldoen aan de voorschriften van bedoeld reglement.
zo hopen u hiermee van dienst te zijn geweest
juridische vragen mogen altijd naar mij worden doorgestuurd heb er redelijk veel kennis vanIn antwoord op: keuring van de gordels911-Lover ik heb nog eens gekeken naar onze vleugel op de foto maar geen enkele vleugel kwam in aanmerking. de onze bestaat volledig uit rubber en gelijkt op de RS America Tail (65-89 911 / 912) die je daar vertoonde uit je mail en ja het gaat wel degelijk over een origineel stuk bij ons dus.
prima heb al motor van 944 zien liggen die mij wel intresseert
maar welken ist nen 2.5?In antwoord op: Eeste onderdelen mcKlusky site onlineschoon begin maar ge weet niet waar ge aan begint ze kheb ik er nu al 850 op 10 jaar tijd verzameld tprobleem is dat ik ze niet in mijn kastje krijg
In antwoord op: Mn 1/18 Porschesamaai veel geld ik weet er staan voor 100 euro
In antwoord op: Mn 1/18 Porschesik heb die spaarpot ook staan heb zelf aan vriend gegeven voor kerst cadeau toeval wil dat hij juist hetzelfde gaf
die kaders kan je best zoeken in doe hetzelfzaak denk ik
droom garage geef mij maar een porsche garage zoals die van carreramotors dan kan ik ook eens receptie geven en er een clublokaal van maken
enfin blijven dromen zeker
In antwoord op: zal mijn collectie eens stillekes aan postende verzekeringen zijn inderdaad een oplichting naar jongeren toe
ik zelf zijn er 25 en merkte al van af mijn 18de op dat ik geen porsche mocht kopen toen zij vroegen met welke wagen wenst u zich te verzekeren en ik daarop antwoorde. zij zijden al direct kwrees dat da beke te duur zal zijn voor u. eigenlijk niet verantwoord dat de wetgever en de verzekeringsmaatschappij niet ieder geval appart bekijkt
ipv hen te beoordelen op hun leeftijd of hoelang zij hun rijbewijs al hebben of de pks van de wagen precies of ze kunnen een skoda niet opzetten en zwaarder maken. ze zouden beter kijken naar het karakter dat een pers. vertoond
trouwens ze zouden moeten weten dat porschisten rijden met verstand en zeker niet de cowboy uithangenIn antwoord op: verzekering356 :
“porsche 90” bwj. ’62 wit [vader van Szyronn]914 :
924 :
924 ’80 Groen /morgoth924
924 ’81 Grijs /951 S
924 turbo ’80 Grijs /951 S
924 turbo ’79 Blauw Carrera gt look /924carreragt944 :
944 NA 82 /(westfalia)
944 Turbo Wit/Martini /911-lover
944 turbo S ’88 “Silver Rose” /951 S
944 S2 1989 / zermatt silber /Gert 944
944 Turbo Groen /Carrera RS
944 Rood ’87 Turbooke
944 2.5 Indische rood ’83 /Targaboy968 :
968 Coupé Nachtblau /rufie
968CS Maritim blau /911-lover928 :
928 ’80 pacific blauw /porschke
911 :
911T coupé 2.4 ’72 blauw metallic / lucarl
911 targa 2.7 ’75 wit /porschke
911 coupé 3.0 bwj. ’76 zwartpaars – turbolook / carrera 3.0
911S 2.7 bwj. ’77 koper/bruin jeansprint
911S 2.7 bwj. ’77 Sienna metallic/Cork leather /StefX911
911 2.7 bwj. ’77 zwart ombouw naar 964 /Frederic_911
911 SC 3.0 ’83 diamant blue / guido
911 3.2 Targa ’85 zilvergrijs (Lou)
911 3.2 cabrio, bj 1988 zwart /cab ’88
911 3.2 bwj. ’89 Carrera Zwart / Nico911
911 speedster wtl (rood) /lv930
930 turbo’89 (steingrau) /lv930
911 3.2 bwj. 198? goud/bruin [vader van Szyronn]
911 SC ’80 / 924carreragt
930 turbo’85(zwart)gunther930turbo
911 3.2 bwj. ’87 (wit) / SidewindR964 :
964 Carrera 2 nachtblauw ’92 /Ken
964 Carrera 2 Cabrio Veilchemblauw ’91 /Maurice993 :
993 Carrera 4S – grijs / Pascal
993 Carrera Cabrio ’94 – nachtblauw / SeTaKiRa996 :
997 :
Boxster (986/987):
986 – ’98 zilvergrijs /senna
986 – ’98 zwart/ wimzwarteboxster
986 – ’97 zwart/ mushroom
986 – ’97 zenith blue/mark986
986 – ’96 ocean bleu/ BoxsterCayman :
Cayenne :merci mensen voor de info moet zeggen dak nu al heel wat ben te weten gekomen en zo ook over onze vleugel die ik persoonlijk den uniekste vindt
is er iemand met een carrera gt (liefst niet in de prak gereden zoals die in NL )ahhaha