Aangemaakte reacties
-
hier sluit ik me ook bij aan maar 2000 euro verloren
en ik denk dat als je meer geinvesteerd had in een sc je wss nu nog ermee aan het rijden ws en bij verkoop wss meer zou terug krijgen
heb mijn sc tje al vele jare en elk jaar komt der wel eentje vragen of ik hem niet verkoop en elke keer laat ik ze een bod doen moet met trotsheid toegeven dat elk jaar het bod hoger wordt
succes
in antwoord op: Zoektocht 911 oldtimerde eerste is inderaad een kunstobject is 1 of andere kunstenaar die een porsche wou plat duwen op einde zie je hem ook in een museum staan
staat op internet wel ergens een artikel over
in antwoord op: hartverscheurendik ben zelf akief in de auto wereld en ken een paar zeer goede carrosiers ide zeker en vast met eer en gevoel aan een auto werken en top werk afleveren
maarhet geen wat ik onder vonen heb is at de grote garages met toonzaaal en dergelijke best middelmatig werk leveren maar voor top werk moet je ergens in een hellekke zijn wat niet te veel uitstraling geeft want bij deze mensen wordt alles geinvesteerd van binnen uit om zoveel mogelijk gereedschap te hebben om telkens de lat nog van het geleverder werk hoger te leggen
maar vele mensen geloven er niet in en gaan dan meestal richting de grote erk garages omdat de verkoper daar net iets meer overtuigend overkomt en inerdaad achteraf hebben ze het resltaat ook en zal dezelfde uitmeg gebruikt worden om de fouten te verdoezelen en de kleinere carrosier zal de niks mee inzitten om eventueel minuscuul kleurverschil ompnieuw te doen zodat het resultaat meer dan perfekt is en bij de grote zal dat niet gebeuren omat het te veeeeeeeel kost
heb zelf meerdere autos gelakt en krijg regelmatig ook wel eens kritiek zo ben ik eens een wagen moeten gaan bekijken van een kennis gelakt in een groot bedrijf wees hem op e fouten en dan krijg je het antwoord ben jij niet te critisch weet je wel dat ik 1100 euro betaald heb enkel lakwerk toen heb ik geantwoord MIJN werk mag JIJ toch critisch beoordelen waarom ik een ander dan niet
in antwoord op: Schade aan achterbumperproficiat met je aankoop en teleken sik door geel kom stop ik even om dat witte monster aan de etalage te bekijken
in antwoord op: 996 GT3 RSEen caravan, waarvan de toegestane maximum massa niet meer bedraagt dan ten hoogste 750 kg. Een dergelijke aanhangwagen mag altijd door rijbewijs-B-bezitters worden getrokken, met een personenauto.
2 Een caravan waarvan de toegestane maximum massa meer dan 750 kg bedraagt, mits voldaan wordt aan de volgende voorwaarden:
A de toegestane maximum massa van de caravan mag niet meer bedragen dan de ledige massa van de trekkende personenauto;en
B de toegestane maximum massa van het samenstel van trekkende personenauto plus caravan mag niet meer bedragen dan 3500 kg.Dit betekent dat een bestuurder met alleen een rijbewijs-B een caravan zwaarder dan 750 kg mag trekken, maar dan wel met een zwaarder personenauto. Wanneer een voertuigcombinatie niet voldoet aan de bovenste regels (bijvoorbeeld de toegestane maximum massa van de caravan is hoger dan de ledige massa van de trekauto) is een bestuurder alleen bevoegd een caravan te trekken, indien hij/zij in het bezit is van een rijbewijs-E (in combinatie met rijbewijs-B).
Voor het vaststellen van de rijbewijscategorie is het trekkend voertuig maatgevend.
Daarna volgt de vaststelling van de toegestane maximum massa (ledige massa + laadvermogen) van de aanhangwagen.
Ledige massa + laadvermogen is toegestane maximum massa, vermeld in het kentekenbewijs. Bij personenauto’s is raadpleging van het constructieplaatje onder de motorkap vereist in verband met het vaststellen van de toegestane maximum massa van de personenauto.
Het al of niet zijn voorzien van lading is niet van invloed op de rijbewijscategorie!
Grijs kenteken geld het maximum laadvermogen van de auto ook mee in de optelsom, zie voorbeeld.
Het al of niet zijn voorzien van lading is niet van invloed op de rijbewijscategorie !Trekkend voertuig : ledige massa auto 990 kg
Aanhangwagen : ledige massa + laadvermogen 1150 kg
Oplossing : rijbewijs B + ETrekkend voertuig : ledige massa auto 1241 kg
Aanhangwagen : ledige massa + laadvermogen 1500 kg
Oplossing : rijbewijs B + ETrekkend voertuig : ledige massa auto 1000 kg
Aanhangwagen : ledige massa + laadvermogen 850 kg
Oplossing : rijbewijs BTrekkend voertuig : ledige massa bedrijfsauto (grijskenteken) 1300 kg laadvermogen auto 1200 kg toegestane maximum massa auto 2500 kg.
Aanhangwagen : ledige massa + laadvermogen 1250 kg
Oplossing : rijbewijs B + ETrekkend voertuig : ledige massa bedrijfsauto (grijskenteken) 1620 kg laadvermogen auto 1060 kg toegestane maximum massa auto 2680 kg
Aanhangwagen : ledige massa + laadvermogen 1250 kg
Oplossing : rijbewijs B + ETrekkend voertuig : ledige massa bedrijfsauto (grijskenteken) 1620 kg laadvermogen auto 1060 kg toegestane maximum massa auto 2680 kg
Aanhangwagen : ledige massa + laadvermogen 760 kg
Oplossing : rijbewijs BTrekkend voertuig : ledige massa bedrijfsauto (grijskenteken) 1620 kg laadvermogen auto 1060 kg toegestane maximum massa auto 2680 kg
Aanhangwagen : ledige massa + laadvermogen 850 kg
Oplossing : rijbewijs B + ETrekkend voertuig : ledige massa bedrijfsauto (grijskenteken) 1620 kg laadvermogen auto 1060 kg toegestane maximum massa auto 2680 kg
Aanhangwagen : ledige massa + laadvermogen 1150 kg
Oplossing : rijbewijs B + E
KOGELDRUK van de trekhaakWanneer een combinatie (auto en aanhangwagen) door een controlerende instantie (politie of RVI (rijksverkeersinspectie)) aan de kant gezet wordt, wordt o.a. het gewicht van het geheel bepaald. De caravan wordt dan gewogen onder beide wielen. De som van deze gewichten vormen dan samen het totaal gewicht van de caravan. De caravan blijft tijdens het wegen dus gewoon achter de auto zitten. Wat je dan mist in het geheel is de kogeldruk. Die wordt dus niet gerekend tot het gewicht van de caravan, maar drukt op de trekhaak van de auto en wordt dan bij de weging van de auto meegenomen.
Dat maakt in het hele verhaal niet echt veel uit, want de kogeldruk zal meestal rond de 75 kg zijn.
Maar goed als je een caravan hebt met een beperkt laadvermogen, is het toch weer 75 kg extra belading. Volgens de richtlijnen van justitie schrijft men pas bij een overbelading van 10 % van de caravan / aanhangerhier nog de wettekst
1. Welke aanhangwagen mag ik trekken met mijn voertuig ?
De houder van een rijbewijs categorie B, C of D mag slechts een aanhangwagen van 750 kg (Maximale Toegelaten Massa – MTM) trekken indien hij geen houder is van de overeenkomstige categorie E (zijnde B+E, C+E of D+E) die vereist is voor het trekken van een aanhangwagen waarvan de MTM groter is dan 750 kg.Een uitzondering wordt gemaakt voor categorie B : met een rijbewijs geldig voor categorie B mag men een aanhangwagen van meer dan 750 kg MTM trekken op voorwaarde dat deze MTM de ledige massa van het trekkend voertuig niet overschrijdt en dat de totale MTM van de sleep (= trekker en aanhang-wagen) niet meer is dan 3.500 kg.
De houders van een rijbewijs dat vóór 1989 is afgegeven zijn automatisch houder van de categorie E (B+E voor B, C+E voor C en D+E voor D).
2. [b][u]Welk rijbewijs heb ik nodig om met mijn personenwagen met aanhangwagen waarvan de MTM van het samenstel de 3.500 kg overschrijdt te mogen sturen? Categorie B+E of categorie C?
Het is het trekkende voertuig van het samenstel dat de categorie bepaalt. Een personenwagen behoort tot categorie B. Voor deze combinatie kan dus nooit een categorie C worden geëist. Dit samenstel vereist een rijbewijs geldig verklaard voor de categorie B+E.[/u][/b]in antwoord op: Zonder woorden, t is erg genoeg…het heeft idd te maken met het max trekgewicht van de wagen
in principe mag je met een be 7499 op de grond hebben totaal gewichtkijk maar naar de mini opleggers staat ergens op internet fantastish beschreven maar vind de link zo niet direkt
in antwoord op: Zonder woorden, t is erg genoeg…the body doctor bedoelt dat de porsche hoogstwaarschijnlijk met de neus naar voor op de aanhangwagen gereden is waarbij al het gewicht (motor + boite) achteraan kwam te zitten, en waardoor dan een grotere kans op dergelijke voorvallen bestaat
als de auto idd zo geladen is dan vraag je om miserie zeker weten het motorgewicht moet op de trekhaak zitten
moet wel een serieuze klap geweest zijn de porsche ligt verder dan de volvo (kijk maar eens naar het verkeer )
is der dus niet zomaar afgevallen de volvo is 360 en meer rond geweest amaai wil ik niet meemaken
in antwoord op: Zonder woorden, t is erg genoeg…heb gen zin indiscussie hoor ben 20 jaar aktief in de auto sector en honderden zelfs duizenden km met de aanhangwagen gemaakt
riemen doet hier weinig terz ijde auto zal wel vast gelegen hebben zonder twijfel maar het laden zelf heeft heel veel invloed op het weggedrag als de auto niet vast hing lag enkel de porsche op zijn dak en hier is de ganse combinatie om
de combinatie begint gewoon op een onbepaald moment te slingeren en dan hopen maar dat de auto die ervoor hangt genoeg weegd omdat slingeren aan te kunnen en anders is dit het resultaat
en riemen je moet denkne een porsche weegt ongeveer 1200 kg bij een rolbeweging moet hij al echt goed in de riemen hangen om hem vast te houden kijk maar eens naar talloze ongevallen met treien vrachtwagens ed met auto s op daar liggen ze ook overal verspreid en je gaat met niet zeggen dat transporteurs autos los gaan vervoeren
en je staat er van te kijken hoe belangrijk de laad positie is op de aanhangwagen heb ooit 5 km gedaan met een kever achterop de aanhangwagen met de motor achteraan omdat het veel werk was om hem te draaien was blij dat ik thuis was en ben toen tegen max 50km per uur naar huis gereden
ikzelf heb ook antal keren serieus geluk gehad dat ik hem nog maar net kon redden en had en een jeep voor hangen van dik 2.5 ton
maakt niet uit hoe het gebeurd is is jammerin antwoord op: Zonder woorden, t is erg genoeg…let maar op dat je dr geen twee begaan hebt
heb ik ooit voor gehad
in antwoord op: PV maar met verkeerde datumdit al wss niks met spanriemen te maken hebben
de aanhangwagen is wss beginnen slingeren en daar is geen houden meer aan
op een bepaald moment gaat die de auto die aan de aanhangwagen hangt optillen en dan is der niks meer aan te doen dan hopen dat de brokken mee vallen
in antwoord op: Zonder woorden, t is erg genoeg…idd een datsun z
wel met de spiegels van een 911zeker weten geen 911 de vooruit van een elfje is ronder en moet toegeven de eerste blik ging ook naar een 11je maar bij controle blijkt het een datsun
in antwoord op: 911 conversionsieder zijn ding he
moet zeggen dat ik voor het werk op heeel veel plaatsen kom en ook wel regelmatig een beamer tegen kom ik vind dat het wel wat heeft
een gote tv vind ik de beeldkwwliteit minder tenzij de laatse nieuwste plasma of lcd tv s
maar die hebben het nadeel dat je de verwarling niet hoeft aan te zetten die dingen geven zo al warmte genoeg af en vrees dat die dus ook wel wat stroom pakkenkijk eens naar de batterijklemmen
als daar slecht contakt opzit heb je ook een toerenteller die onregelmatig gaat
heb je ook als der een kapotte batterij in zit
heb dat ooit zelf ervaren batterij kapot en met start kabels gestart en de toerenteller van mij sc bleef ook gek doen nieuwe batterij derin en mijn probleem was opgelost
in antwoord op: massakabel motorcompartimentdacht dat jij niet dronk koen :lol: :wink: :lol: :lol: :lol: :lol:
in antwoord op: Zatlap rijdt tegen gevel en verstopt zich in varkensstalheb der eentje naar de keuring gereden en vond de zit positie niet echt overtuigend
ben ook 180 plus en zetel gans achteraan en eigenlijk benen te lang
in de 911 kan de zetel net niet op uiterste stand andere wagens alles naar achteren en goede zitpositie :lol: