Aangemaakte reacties

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Bedankt ierdereen voor de goede tips !
      Groetjes
      TIM

        Bedankt Luc,
        Dus het zou een 204 PK US zijn ? Heeft dit bestaan ?
        Nu even over de oliedruk. bij warme motor gaat hij niet naar 4 a 5 bar,. maar bij welk toerental bedoel je dan wel ?
        Heb voor alle zekerheid een nieuwe oliedruk sensor gekocht, degene die gemonteerd wordt bij de leiding van de Hydraulische kettingspanner. Doordat ik Aico heb kan ik door de Airco pomp en zijn steun er moeilijk aan zonder aico pomp en steun er eerst af te halen. Moet dit gebeuren of bestaat er een speciaal gereedschap waarmee het vanaft de bovenkant kan van de olidruk sensor ? Zou kunnen, de olie druk densor heeft namelijk een streep, dus met een speciale dopsmeutel met een gleuf op die plek,…..
        Bedankt Luc

          Bedankt Luc,
          Dus het zou een 204 PK US zijn ? Heeft dit bestaan ?
          Nu even over de oliedruk. bij warme motor gaat hij niet naar 4 a 5 bar,. maar bij welk toerental bedoel je dan wel ?
          Heb voor alle zekerheid een nieuwe olidruk sensor gekocht, degene die gemonteerd wordt bij de leiding van de Hydraulische kettingspanner. Doordat ik Aico heb kan ik door de Airco pomp en zijn steun er moeilijk aan zonder aico pomp en steun er eerst af te halen. Moet die gebeuren of bestaat er een speciaal gereedschep waarmee het vanaft de bovenkant kan van de olidruk sensor ? ZOou kunnen, de olie druk densor heeft namelijk een streep, dus met een speciale dopsmeutel met een gleuf op die plek,…..
          Bedankt Luc

            Heb even de inspuitleiding naar de injectoren nagekeken en het zijn stqlen leidingen.
            Heb ook even bij Porsche Import gebeld en daar zeiden ze dat het nummer dat rechts onder de turbine geslqgen is (vertikaal), dus het nummer 64D0205 overeen komt met een US motor, dus 132 Kw/180 Pk.
            Maar, het nummer dat aan de bovenkant van de turbine huis zit, nummer 930 106 102 OR, overeen komt met 930 10, en 10 staat voor een 3,0liter motor 204 pk,….Denk toch dat het een 180 pk moet zijn, je vervangt gemakkelijk een turbine(huis) door een van een 204 pk niet ?
            Wls iemqnd anders het anders zou weten ?
            Bedankt
            TIM
            Verder had ik ook nog een vraagje omtrent oliedruk afgegeven door de oliedrukmeter.
            Voordat ik vorige week de auto kocht heeft de garage , terwijl ik wachtte, de olie ververst en olifilter. (olie 5W40 full synthetic)
            BIj koude motor is de oliedruk bij 2000 t/min ongeveer 2,5 bar. Bij warme motor zakt het aanzienelijk, dan is het maar nog 1,5-1,7 bar bij 2000 t/min.
            Is dit normaal ? Zij de oliedruk zemders en meters te betrouwen ?
            Groetjes en nog eens bedankt !
            TIM

              Hij is nog niet in Belgie ingeschreven maar wel gededouaneerd.
              Hij is wel sinds 1995 in Nederland ingeschreven.
              Ben wel een beetje teleurgesteld dat hij maar 180 pk heeft en geen 204.
              De verkoper had mij nog verzekerd dat het een 204 pk uitvoering was.
              Is het rijgedrag tussen een 180 pk en 204 pk heel sterk te voelen ?
              Groetjes
              TIM

                Bedankt iedereen !!!!
                Rijdt super !!!!
                Ongeloofelijke auto !
                Puur Rijplezier !
                Kleurtje is een originele kleur dat voor de Amerikaanse markt werd gemaakt !
                TIM

                  Zo, ik ben er vanmiddag terug gan kijken met Porsche specialist en,….. na grondige keuring gekocht,…..

                  hier een paar foto’s ervan,…..en ik ben de trotse eigenaar,…!!!!!
                  http://www.almereclassiccars.nl/info.asp?i=442
                  Bedankt iedereen voor de goede tips,…
                  TIM

                    Bedqnkt iedereen !
                    Kijk wat eraan gewijzigd is geweest om hem in Nederland in te schrijven is het volgende : Koplampen voor.
                    De achterlichten en reflectorband achter werd niet gewijzigd, hij heeft dus ook geen mislicht achter. Heb mij laten vertellen dat er soms verschil is in type ruiten, tussen Amerikaanse uitvoering en Europese en dat dit soms problemen met zich brengt voor het bekomen van een Gelijkvormigheids attest. Kan ik voor mijn gelijkvormigheids attest gewoon bij D ieteren gaan of moet ik via een keurings station (met name omdat de auto ooorspronkelijk uit USA is maar als sinds 1995 in Nederland ingeschreven is,….)
                    Via het chassis nummer gecheked bij porsche of het effectief een 204 pk is en ja inderdaad, 204 pk,….
                    En,….ja verliefdheid ga ik voor mijn vrouw houden,…. maar passie voor de 911 !!!!!
                    Bedankt alvast aan iedereen !!!!
                    Hoe kan ik een foto bijvoegen ?

                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)