
Aangemaakte reacties
-
Ik heb eerder nog crests opgefrist maar gebruikte ‘clear’ rood van tamiya. Dit is doorschijnend rood wat volgens mij origineel ook het geval is.
In antwoord op: Herspuiten Porsche 911 SC 1980Eerst en vooral, het bijwerken van metallic lakken zal steeds zichtbaar blijven, dus verwacht geen wonderen.
Belangrijk is het ontvetten en ruw maken van de ondergrond.
Daarna eerst kleur aanbrengen, na drogen gevolgd door meerdere lagen blanke lak, tot er een bol verflaagje ontstaat.
Na het volledig uitharden kan je met het vlakken beginnen. Ik ben fan van droogschuren met producten van Kovax, zodat je beter ziet of je goed bezig bent. Bij natschuren (bijv. colad, meguiars, 3m) moet je droogwrijven om de vorderingen te zien.
De bedoeling is dat je de nieuwe lak op gelijke hoogte brengt met de oude. Hiervoor gebruik ik eerst kovax 2000, dan 3000 en daarna moet er gepolijst worden om de schuursporen te verwijderen. Voor kleine oppervlaktes gebruik ik dit:
http://www.waxworld.nl/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=77_105&products_id=102249
Handig humpmiddeltje is ook de denibber van festtool om sneller af te vlakken (https://www.festoolproducts.com/festool-497525-spot-repair-scraper.html)
Het is dus echt zeer arbeidsintensief om een goed resultaat te bekomen.
Ik heb ook ervaring met chipex, wat eenvoudiger te gebruiken is, maar naar mijn gevoel geen super resultaat geeft.
In antwoord op: Spot repair steenslagMooie garages allen
of topic
[quote=”Ollie” post=263745]Beschermlaag tegen steenslag?Dan ben ik wel geïnteresseerd welke product hiervoor gebruikt is.[/quote]
Om op roadtrip te gaan gebruik ik dit
Laat je niet verleiden tot magnetische platen, ik heb deze gehad en kon ze na 3 kilometer gaan oprapen….
http://www.design911.co.uk/fu/prod128466/Rennline–Magnetic-Track-Mask-4-PIECE-SET-Porsche-993/
In antwoord op: Pimp & show your garageEn wat betreft rsc automobile,
Veel werk van gezien, en volgens mij moeilijk te evenaren….ik heb er geen aandelen, maar zij weten hoe het moet!
In antwoord op: Herspuiten 911Ik denk dat je echt wel een verschil moet maken wanneer de auto gedemonteerd wordt en tot op het blanke metaal wordt gezet. Dit gebeurt bij carroseriewerken zelden. Een prijs van 10k + lijkt mij hiervoor gerechtvaardigd. Dit is uiteraard het gevolg van de vele werkuren. Een auto vlakschuren en herspuiten kan een zeer mooi resultaat opleveren, maar vergt uiteraard maar een fractie van de werkuren. grootste voordeel van het blankzetten is de volledige verwijdering van alle roest en mogelijks eerdere plamuur.
Bij restauraties kan je zelf zo ver gaan dat de originele lakdikte wordt nagestreefd. Let wel dat door de milieuwetgeving de vroegere (originele) laksporten niet meer mogen worden gebruikt.
Ik kan enkel adviseren om zoveel mogelijk stukken te verwijderen, en zeker de voor-en achterramen. (Mogelijks moet het achterraam dan wel worden vervangen wanneer de plastic-omranding geschonden is bij het verwijderen (althans bij een 993, en deze is niet appart leverbaar)
Ikzelf liet een 993 herspuiten en verzocht om meerdere blanke laklagen te leggen om dan via fijnschuren (nat en droog) een volledig vlak resultaat te bekomen, waarbij geen orangepeel aanwezig is…
In antwoord op: Herspuiten 911[quote=”Danny2″ post=263062]Dank voor je info Hellraiser.
Maar de 935 die ik wil invoeren uit Duitsland heeft er niet gereden.
Hij komt uit Californië ( met de voordelen van een carosserie zonder de minste roest)
Maar hij werd in Duitsland niet ingeschreven….[/quote]Is hij ingevoerd in Duitsland? Zoniet is dit uiteraard geen intracomunautaire verkoop en moet je dit beschouwen als een invoer uit de VS met alle bijhorende invoerrechten….
In antwoord op: porsche 935 invoeren uit DuitslandJe mag dit gerust op de letter nemen. Op inschrijving blijkt ook uniek chassisnummer en zo blijkt dat dit voertuig al op Uw naam was ingeschreven.
In antwoord op: BIV 964 terug inschrijven[quote=”Litho” post=262671]yo allemaal,
Ik heb zelf een Amerikaanse 964 C4 cabrio, en
Ik heb de indruk dat er een beetje neergekeken wordt op de amerikaanse P’s
Uiteindelijk zijn ze toch allemaal in Duitsland van de band gerold…
Ik kan enkel op mijn P verder gaan, maar ik heb al europese gezien die er belabberd uitzien, en waar ik mijne gerust durf naast zetten.
Kan er iemand uitleggen waar ‘t verschil (in prijs) zit, of waarom de Europese per definitie duurder(moeten) zijn?[/quote]Volgens mij heeft dit te maken dat de kwaliteit van onderhoud en herstellingen in de vs vaak niet aan Europese normen voldoen, waardoor vele opgelapte auto’s de oversteek terug gemaakt hebben en de reputatie van de Amerikaanse versies ernstig hebben aangetast. Uiteraard zijn niet alle Amerikaanse wagens slecht en alle Europese goed.
In antwoord op: wat gaan de prijzen doen ?????????@dst
Als ik het me niet vergis komt die van Serge Heitz ( heb het magazine niet hier liggen) die op een bepaald ogenblik 2 2,7 rs en te koop had waarvan 1 ongevalwagen. Beiden werden op verzoek van de uiteindelijke koper gerestaureerd en nadien bleek dat de niet ongevalwagen nog 30 % van de originele stukken had en de ingevalswagen nog 60%. Welke verkies je dan….de ongevalvrije, dan wel de ongevalswagen?Tweede nuance is voor race en rallyvoertuigen. Bij wijze van voorbeeld. De oefenritten gebeuren met wagen n° 20 en motor n° 20, de kwalificaties met wagen n° 20 en motor n° 17, en de race wordt gewonnen met wagen n° 20 en motor n° 23. Historisch gezien is deze laatste dus het meest waardevol, doch enkel de eerste is matching….
In antwoord op: wat gaan de prijzen doen ?????????In de flat6 van deze maand staat een interessant artikel omtrent het hoe en het waarom van de prijzen van bepaalde Porsches. Globaal is de teneur dat als je echt een kwaliteitsvolle P koopt/hebt, met echte historie edm, in originele staat, dat de kans op verlies klein is voor wat klassieke porsches betreft. Er staat ook een interessante nuancering omtrent de ‘matching numbers’.
In antwoord op: wat gaan de prijzen doen ?????????Iedereen is hier aan het spreken over een originele 935. Ben ik nu zo fout als ik zeg dat er maar 1 straat legale versie werd gebouwd, en dat is deze voor mansour ojjeh gemaakt. Ik zou mij geen illusies maken dat deze dan ook ene originele kan zijn, maar goed. Een getunede 911 oldtimer kan je volgens mij wel in België registreren.
In antwoord op: porsche 935 invoeren uit Duitsland[quote=”dirk l” post=262220]Die camera’s kunnen zowat alles dedecteren, maar zeker niet of je al dan niet verzekerd bent :coolness:
Er is namelijk geen databank van …… :shock:[/quote]
Er is wel degelijk een controle op verzekering en er is een databank…ik spreek van ondervinding gezien ik een buitenlandse verzekering heb en deze was niet gemeld in de databank. Na een passage aan een camera kreeg ik de bewuste brief van het motorwaarborgfonds die de niet verzekerden krijgen, met dreiging tot inbeslagname en al…..het gekke is dat de auto pas gekeurd was en dus het verzekeringsbewijs gecontroleerd…..
In antwoord op: porsche 935 invoeren uit DuitslandIs in mijn achtertuin. Bij droog weer teken ik present!
In antwoord op: Porsche en koffie te Wingene W Vl .[quote=”BOOHM” post=260995]
Krijg ik dergelijk wagen later terug verkocht voor marktprijs ? Ik zie daar geen graten in, maar ik weet niet hoe echte porschisten hierover denken …[/quote]Aan de marktprijs zal je hem altijd kunnen verkopen ;)
Koop alsjeblief een Porsche om mee te rijden en geniet ervan. Wat de markt gaat doen is koffiedik kijken. Hou er ook rekening mee dat de running cost wel iets hoger ligt dan bij de meeste andere auto’s. En vooral, ga eens testrijden en kijk of de klik er is.
In antwoord op: Wie kent deze handelaar uit selfkant duitsland[quote=”Sensa911″ post=260419]Er zijn Belgen die een stukse kunnen zagen en klagen … ik heb de indruk ook meer en meer lui geworden. De Staat, die met een schuldenberg zit van +100% moet alles maar betalen. Jaren heeft de Belg dank zij overheidssteun boven zijn stand geleefd. Ja, ook nadat we “al die hoge belastingen hebben betaald” … .
Sinterklaas bestaat niet. Dat moet allemaal terugbetaald worden. Ik vrees dat onze kinderen gaan moeten betalen voor al hetgeen dat mijn ouders en mijn generatie opgesoupeerd heeft. Schoon erfenis dat we achterlaten… .
In Chile wordt er gewerkt tot aan hun 70ste. Een loopbaan van +50 jaar : niks bijzonders…
De werkweek is 49 uur, maximum 15 dagen betaalde vakantie per jaar en de productiviteit is hoog, de inflatie laag. Basis gezondheidszorg wordt voorzien door de Staat, hun onderwijssysteem kan wel beter, maar stempelgeld … nooit van gehoord … . Werkloosheidsgraad is 6% … .
Er zijn mijnen met grondstoffen. Er zit hier zelfs een ploeg van Engie die een … steenkoolmijn aan het opstarten is.
Met dit soort staten gaat de Belg moeten gaan concurreren… Arm Belgie, wij arme Belgen.[/quote]
Dit…
En wij Belgen leven nog steeds boven onze stand zonder na te denken vanwaar het komt en hoe dit kan blijven duren….ik ben oprecht bezorgd voor onze kids….
We gaan nu zelfs zwartwerk reguleren..
‘T is natuurlijk altijd de schuld van de anderen….
In antwoord op: Ranting topic – Laat hier even stoom af…