Aangemaakte reacties
-
[quote=”kleinekastenteufel” post=105152]Is het daarom dat ze vooraan zo hoog staat?[/quote]
Dat is gezichtsbedrog. Ze helt van achter naar voor ongeveer 1° af met een uitgewogen grosso modo 45/55 gewichtsverdeling. Tussen de spoiler en de vloer zit 12 cm, het wettelijk minimum is 11. Dus echt hoog is dat niet ;) .
Wat er gebeurd is:
– versnellingsbak gereviseerd (nieuwe hondentanden 1,2,3. Nieuwe schakelring 1 & 2. Alle lagers. Eerste vaststelling ==> is dat ie lekker schakelt. :mrgreen:
– Ducktail geplaatst, polyester op metalen frame
– Front spoiler geplaatst. Was een interessante uitdaging aangezien ik zelf alle ophangbeugels enzo heb moeten maken. En dat alles zonder te boren/slijpen (ik wil de basis niet veranderen, het blijft een classic hé. ;). Prima gelukt.
– Kuipzetels geplaatst op de originele rails. Ook een uitdaging, want daar kwam wel slijp en spuitwerk bij kijken (aan de voeten van de zetels zelf). Ook goed gelukt. Nu enkel nog sparen voor 4 punts gordels en een rolbar.
– Ik heb de motor een onderhoudje gegeven: nieuwe bougies, filters en de kleppen gesteld (eerste keer => spannend :mrgreen: ). En alle motorbeplating proper gemaakt, laten lassen en opnieuw gespoten.Zo: 4 maanden werk ‘in a nutshell’ :)
in antwoord op: Revisie 915Zo! Klaar! :mrgreen:
(voor de aandachtigen, ze heeft inderdaad wat plastische chirurgie ondergaan. Grotere spoiler enzo… ;) )
in antwoord op: Revisie 915En schuin. Kan ook de ondergrond zijn natuurlijk…
[quote=”Mushroom” post=104952]
Ik persoonlijk blijf het niet begrijpen (de jacht op de 3.0 en 3,2) maar anderen zullen mij dan weer niet begrijpen.
[/quote]Kijk eens rond en tel de 911jes van na 2000 eens die je ziet. En dan die van voor ’90.
Mensen willen nu eenmaal iets ‘uniek'(er). Een Picasso koop je ook niet omdat dat de beste weergave van de realiteit is hé… ;)
in antwoord op: Porsche 997 C4S:wtf: :applaus:
in antwoord op: Nieuwe wielen en wat extra’s op de GT3Het geplof zou daarop kunnen wijzen.
in antwoord op: Porsche 911 3.0 SC 1982 – Trekt niet goedKnallen in de uitlaat wordt ook wel eens geassocieerd met vacuumlekken in het injectiesysteem.
in antwoord op: Porsche 911 3.0 SC 1982 – Trekt niet goedInjectoren al s gecheckt ?
En hoe zit t met de kleppenspeling ?
in antwoord op: Porsche 911 3.0 SC 1982 – Trekt niet goedFilip
Als de bouten teneinde zijn moet je de veerplaten losmaken en een tand versteken op de torsieveren. Let op, de torsies hebben een verschillende aantal tanden binnenkant/buitenkant.
ALs je de torsies gaat versteken, heb je deze calculator nodig en bv een digitale waterpas om de hoek te meten waaronder je de veerplaten gaat monteren.
Na deze ganse operatie moet je de wagen eigenlijk laten uitwegen (zodat op alle wielen de juiste druk staat) en uitlijnen.
Nog vragen ? :mrgreen:
Kleine ‘PS’: gebruik de calculator in LBS (kan je hier omrekenen) want in KG doet dat ding raar. Jouw auto zal ongeveer 1160 kg wegen.
in antwoord op: verhogen Porsche 911 SCOOK opgelost ! :relaxman:
Ff injector los gemaakt en proberen te starten. Lucht is via die weg uit de leidingen verdwenen en hij startte! (zelfs op 5 cilinders)
It was a good day!
in antwoord op: SC start niet meerOpgelost!
Moeren zaten nogal los. Heb ze een beetje aangedraaid en het lekken hield op!
Mocht het terugkomen heb ik sowieso een kurken dichting liggen om het alsnog te fixen :relaxman:
Tis inderdaad 7 litertjes. Hoe jij dat allemaal weet man! :wtf:
Ahaaaahaaa
Thx!
Ga ik morgen checken !
in antwoord op: SC start niet meerJuist, maar kheb er net verse olie op gezet. :( (zo heb k t ook gemerkt)
Hoeveel liter gaat daar in ?