Aangemaakte reacties
-
Bedankt voor de tips, als Limburger zal ik eerst bij Dekens langsgaan.
Ik neem aan dat een bandencentrale gewoon naar standaard specs afstelt (als ze die dan al hebben voor een 1991 964).
Lijkt me goed om bij een specialist dan de juiste waarden mee te krijgen voor een sportievere / trackday afstelling.
En om er een aanbeveling te krijgen van een bandencentrale die dit correct kan doen….
Vandaag de RS-Chip laten plaatsen bij Kappi : heel tevreden!
Half uurtje werk en klaar (en ook kabeltje voor oliekoeler meegenomen).
De motor draait nu rustig en soepel op ralenti, bij schakelen zakken de toeren veel minder : schakelen is nu een stuk zachter.
De wagen is nu ook een stuk Jekyll & Hide : redelijk beschaafd maar vanaf 4000 rpm komt het beest los, zalig…
Verslavend !!!in antwoord op: Stilvallen 964Zaterdagmiddag afgesproken bij Kappi om de RS-chip te plaatsen, heel benieuwd!
in antwoord op: Stilvallen 964Net nieuwe DME relais besteld bij Rose Passion benieuwd of dat zal helpen..
in antwoord op: Stilvallen 964
Hier word ik nu echt vrolijk van !in antwoord op: Giallo per tutti gli oggetti e per sempreNederlandse 964 gekocht alles liep snel en supervlot :
1) woensdag : trein naar Hilversum, NL-exportkenteken door verkoper geregeld, met 964 naar België (NB is 2weken geldig incl verzekering).
2) woensdagavond : online invoer doen : factuur nodig en gegevens kentekenbewijs, voor oldtimer geen COC of PVG nodig.
3) donderdagochtend : bericht dat E705 in orde is
4) vrijdagochtend : zonder afspraak naar keuring : even rode kaart kentekenplaatverlichting, namiddag herkeurd en groen. (NB voor oldtimerkeuring niet nodig om afsprk te maken)
5) vrijdagnamiddag : naar verzekering voor sticker op roze formulier
6) dinsdag : had op voorhand via verzekeraar afspraak gemaakt bij DIV (Alken) : langsgaan met print van E705 en roze formulier : inschrijving in orde
7) woendag : kentekenplaten thuis !in antwoord op: Auto (oldtimer) kopen buitenland en inschrijven in BelgiëSneeuw op komst
in antwoord op: Winterbandenset BBS 718 Cayman/Boxster SProficiat !
Ik rij elk jaar een paar keer van thuis naar Malaga, vroeger bleven we altijd in Bilbao slapen op de terugweg : leuke stad, lekker eten en een bezoek aan het Guggenheim Museum is aanrader!
Heel goede snelweg tot Madrid en bijna geen flitsers, in Spanje kunt ge vaak nog vlot 150 rijden en flitsers zijn aangekondigd in apps.
Madrid in de spits te vermijden.
Madrid-Marcia ken ik niet zo goed maar onder Madrid is het wegdek een pak slechter en in een 911 lijkt het me een beproeving.
Succes met de rit, ik wou dat ik er nu kon rijden !in antwoord op: aankoop van een Porsche, maar dewelke??.. Een expertise zou ook nodig zijn, ik neem aan dat dat best iemand is met kennis van klassieke Porsche.
Kunnen jullie iemand aanbevelen Limburg / Vlaams Brabant?in antwoord op: Omnium verzekeren 964Bedankt, ik vraag er een offerte aan!
in antwoord op: Omnium verzekeren 964Alles klopt wat ik hier lees (uiteraard) !
De keuring gemaild vandaag en een vriendelijke meneer van de keuring belt me terug :
– voor invoer oldtimer enkel inschrijvingsbewijs of exportbewijs vereist
– geen PVG of COC nodig
– schroefvering is geen probleem bij oldtimerinschrijving zolang de bodemvrijheid minstens 9 cm is... Hele opluchting hier !
in antwoord op: Oldtimerkeuring / invoer uit NLBedankt allen voor de commentaren, en we kijken er naar uit om een forumrit mee te doen !
in antwoord op: 964 Carrera 2 manual gearbox gezocht/gevondenDP : Thx, ik ga dit checken!
in antwoord op: Oldtimerkeuring / invoer uit NLZal D’Ieteren contacteren maar de auto heeft Bilstein/HHR veren en Cup-pijp in de uitlaat, 18″ Fuchs velgjes : niet echt standaard voor ‘n 1991 Carrera 2.
Ik ga ook eens bij mijn vriendjes van Porsche Maastricht informeren, die hebben misschien ook ervaring met die problematiek !
in antwoord op: Oldtimerkeuring / invoer uit NL