Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 124)
    • Op mobile.de :
      Porsche 911 991.2 Carrera Cabriolet Traum Farbkombi
      Geel + rood dak + beige interieur = droomcombinatie ? Nachtmerrie !

        :-) welnee, ge hoort de transaxle en echt motorgeluid, dat werd overstemd door het dreunen van de kunstmatige sound die in het interieur gebracht wordt door de soundaktor. die zit blijkbaar in nog wat VAG producten zoals op Golf.

          Ze kunnen er wat van in Zuffenhausen

            Wing was mij voor..

              In Duitsland onze 718 S 2dehands gekocht bij een BMW-dealer.
              De auto is 2018 model met 2-jaar Porsche fabrieksgarantie die afloopt dit jaar in februari.
              De garantie heeft gewerkt want op Spa is de distributieketting stukgegaan : resultaat transmissie + motor volledig vervangen (30000 EUR kosten) onder garantie bij Porsche Centrum Maastricht.
              Dus ik denk dat de originele Porsche garantie bij de auto hoort, ook indien je deze bij een niet-Porsche dealer of privaat koopt.
              Waarschijnlijk op voorwaarde dat de vorige eigenaar correct onderhoud heeft uitgevoerd (boekje) en geen chiptuning heeft gedaan.
              Kijk eens na wat de Porsche Approved garantie betekent, wordt op mobile.de ook vaak als pluspunt bij een auto vermeld.

                En je kan nu ook de transmissie lichtjes horen zoemen wat een fijn geluid.

                  De zekering om dit te doen staat ook niet vermeld in de manual.
                  Ze zit achter een verwijderbaar paneeltje achterin de koffer aan de passagierskant.
                  De zekering is de bovenste uiterst rechts, waarde 7.5 A
                  (Op het 718 forum staan heel duidelijke instructies)

                  Het maakt een groot verschil in rijcomfort op “normal” : je hoort m als je accelereert maar hij is stil bij constante snelheid.
                  Geen gedreun meer, echt een verbetering naar mijn mening… naar Klara luisteren lukt zelfs :-)

                    .. Verslavend !

                    Ik heb mijn eerste trackday gedaan met Skylimit Events in Zolder.
                    Een beginnerscursus van een halve dag, trage rondjes achter pacecar rijden om circuit te leren kennen, dan rijden met instructeur die de racelijn aangeeft en later vrij rijden tussen andere beginners. Het is een goede introductie tot rijden op circuit. Op de Porsche days in Spa kan je als beginner deelnemen en rij je eerst 15min achter pacecar met max 80 kmh snelheid, zo leer je ‘t circuit kennen. Later vrij rijden maar circuit is zo groot dat je gevoel hebt alleen te rijden.

                    Ik zou niet aanraden om als novice in te schrijven bij “vrij rijden” sessies : er rijden “gevorderden” tussen.
                    De organisatie van trackdays en circuit zelf letten wel op gedrag en wie zich misdraagt gaat er uit maar er rijdt altijd wel een gek tussen met een cheap autoke die niet veel te verliezen heeft of problemen heeft met zijn ego…
                    Bij een aanrijding draagt ieder zijn eigen kosten, er is geen aansprakelijkheid bij fout.

                    Het is altijd goed om na te gaan welke de regels zijn die trackday organisatoren hanteren.
                    (Ik rij bvb meest met Lotus on Track (had vroeger Lotus) dit zijn gentlemen drivers : verbod inhalen in remzone/bochten en altijd links inhalen)
                    Kijk ook op de FB-pagina’s van de organisatoren : geeft een idee welke auto’s deelnemen : ik voel me niet op mijn gemak tussen GT2/GT3’s en SLR AMG Mercedessen.
                    Je kan ook altijd op Zolder of Spa gaan kijken als er gereden wordt om een idee te krijgen, je kan er gratis binnen.

                    Porsches zijn gemaakt voor circuit.

                    Er is geen speciale uitrusting nodig voor track : banden, ophanging, remmen zijn ervoor gemaakt.
                    Voor trackday de techniek checken : vloeistoffen, remmen, banden nakjjken.
                    Alles wat los ligt vastzetten of verwijderen.
                    Bandenspanningsmeter meenemen en tank vol.
                    Een helm volstaat, kledij die armen en benen bedekt en een paar sneakers volstaan.
                    Handschoenen zijn wel prettig om te rijden en wat energie drankjes helpen voor concentratie.
                    Tijdens de dag : banden en remmen slijten wel wat meer maar dat heb je zelf in de hand.
                    Verbruik kan wel boven de 20L/100 km liggen dus al eens naar benzinepeil kijken kan geen kwaad :-)
                    Na een kwartiertje rijden is het goed om ronde rustig te rijden om de remmen te laten koelen en dan binnen te komen voor wat pauze.
                    Een set banden kost 1000 EUR en daar doe je toch zeker een jaar mee op de weg en 4-tal trackdays.

                    Zolder is een beter circuit voor starters, Spa is sneller en kan intimiderend zijn.
                    Een trackday kost tussen 300 en 700 EUR afhankelijk van circuit en organisator (Zolder is beterkoop dan Spa) en seizoen (zomer duurder dan herfst). Nordschleife blijf ik weg : veel te lang om te leren kennen en er rijdt vanalles rond.

                    Tenslotte, een trackday is geen race, het is géén testdag voor pro’s..
                    De bedoeling is om plezier te hebben om soepel een mooie lijn te rijden, je auto te voelen etc..
                    Laat je vooral niet intimideren door de andere auto’s die je ziet voorbijrazen, als je rijd is er meestal afstand tussen voor- en achterliggers en rij je meestal in hetzelfde treintje.
                    Op internet is er veel te vinden over trackdays.

                    Doen !

                        Ik heb alvast voor zondag Discovery en Parade ingeschreven.

                        Ik vind de sessies van 30 min wat kort en rij ook liever een kwartier, dan kwartiertje afkoelen en dan opnieuw rijden maar dat kan je idd. beter doen op een trackday met open pitlane : goedkoper, meer tijd, geen stress ! De trackdays van Lotus on Track op Spa zijn aanrader, geen cowboys en niet duur.

                        De sfeer op de Porsche Days, de heel goede catering, open bar en de heel goede organisatie maken toch dat we er graag bij zijn, misschien tot dan !

                          De beste wensen aan allen die de passie delen !
                          Vandaag de Cayman bij PC Maastricht binnengebracht … vervangwagen een 2019 Panamera 4 Hybrid :driver: :happydance:

                            Een fantastische foto van de Cayman in de garage : 10/10 voor sfeer !

                              Niet de bedoeling om reclame te maken maar dit loont echt de moeite : morgen nog open deur bij Porsche Maastricht.. zoveel mooie “occasions” te zien !
                              https://www.porschecentrummaastricht.nl/nieuws-events/evenementen/porsche-get-together-weekend-102

                                Ook niet schlecht !

                                  Dat is het ei van Columbus !
                                  Ik ga op zoek naar een laag cylinder-voorwerp wat ik in de bekerhouder kan plaatsen.
                                  Daarop dan de Coyote houder kleven, bedankt voor de tip !

                                15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 124)