Aangemaakte reacties
-
[quote=”Bones” post=250049]Koopje? of zie jij direct wat er mis is? Wel hoge Km-stand.[/quote]De schuur is vrij gekend aan het geraken. Zeker in de regio. Hij heeft in het verleden al enkele mooie 944 cabrio’s gehad. Meestal staan de wagens er in consignatie en rekent hij enkel een commissieloon aan. Nadeel is dat hij zelf niet echt kan zeggen in welke toestand de wagens zijn. Mechanisch gezien dan. Maar volgens mij probeert hij toch de eerlijke verkoper te zijn. Of een goede acteur?
in antwoord op: 968 Targa, manueel met M220, sonderfarbe50th anniversary is een mooie wagen maar voor hetzelfde geld heb je ook een gloednieuwe 991 4GTS of 991 GT3 :think: Zelfs een heel jonge 991 turbo S in facelift. Of 991 GTS targa full option. Hmmm … En als belegging? Er staan er wel vrij veel bij handelaars te koop. En ze blijven ook te koop staan. Maar je moet maar 1 iemand hebben die je wagen wil kopen dus ik zou zeggen gool luck ;)
in antwoord op: Te koop: Porsche 991 50th AnniversaryMooi in het rood maar ik zou mezelf blijven tegen het hoofd slaan wetende dat ik 10000 euro aan BIV zou moeten ophoesten. Maar onze premier Michel zal u graag gaan zien :bounce: Oplossing? ZZ-platen er op hangen? Of in het Buitenland inschrijven?
in antwoord op: 2017 autosalon Geneve – 991.2 GT31/ Wagens die in orde staan blijven dikwijls bij de eigenaar of worden als ze toch te koop komen veel te hoog geprijsd.
2/ De goedkoper in de markt geplaatste modellen hebben meestal een pak verborgen gebreken.
3/ Prijzen worden door handelaars hoog gehouden omdat ze zwaar hebben geïnvesteerd.
4/ Wat de prijzen in de toekomst gaan kijken blijft een vraagteken.
5/ Emissienormen gaan in de toekomst nog strenger worden zodat zelfs de 993 modellen van de baan gaan moeten.Momenteel vind ik elke Porsche overgewaardeerd en te hoog geprijsd. Zeker als je gaat kijken naar de prijzen van een 964 turbo (3.3 en vooral 3.6), alle RS modellen, 993 4S/turbo … Voor veel mensen wordt het ook een vorm van investering – belegging omdat centen op de bank toch niets meer opbrengen. Wekelijks krijg ik de vraag welke wagen ze best als investering zouden kunnen kopen. Maar welke wagen is dat vandaag nog? Als je nu ziet wat zelfs een 934/944/968/928 van prijs gaat. Compleet van de pot gerukt. Wagens die 5 jaar geleden geen geld gingen maar nu nog snel onder oldtimerstatuut worden ingeschreven. Maar het blijven wagens met gebreken en iets van 25 jaar oud is niet echt betrouwbaar te noemen. En de onderhoudskosten blijven voor sommige wagens enorm duur (voorbeeld 928). Of je moet bij een plaatselijke garagist-na-zijn-uren-in-een-schuur kunnen gaan. Maar er is een grote afzetmarkt voor dus er is ook een grote handel voor.
Wil je een Porsche kopen genre 964 verwacht dan onvoorziene kosten. Soms zijn het kleine bedragen maar tel die allemaal samen en je komt op een serieuze extra kost. Is het als oldtimer dan moet je snel zijn want vanaf 1 mei 2017 is het 30 jaar oud dat de wagen moet zijn. Koop je dit om op een zonnige zondag wat te gaan rond rijden dan zal het te doen zijn. Koop je het als een vorm van investering dan is het koffiedik kijken wat de prijzen gaan doen. Handelaars en eigenaars zeggen stijgen en anderen zeggen dat deze markt zal imploderen zodra overal strengere emissienormen zullen komen.
in antwoord op: Prijzen 964Ex bamboe decor van op de Liersesteenweg? Mooi! (en ik zaag veel maar vind dat dus echt te duur voor wat het is).
Succes met de verkoop ;)in antwoord op: Topless topmodel[quote=”DST” post=249750]Ook bijgeleerd gisteren is dat Techart in begin jaren negentig zo wat de huistuner was bij Porsche.[/quote]Ik dacht zelfs dat techart de enigen waren die door Porsche gehomologeerd zijn. Drie keer bij techart zelf geweest (968-993TT en eenmaal gewoon op bezoek). En pas nog een oude kennis gezien die onlangs in Duitsland een 991 cabrio heeft gekocht die ook een pak techart onderdelen heeft. Keuring doet daar niet moeilijk over en mits attesten van techart direct goedgekeurd.
Edit : bolt zelfs dagelijks in Aarschot-Rillaar rond.Ik ben niet zo voor 968 maar deze is wel een mooi exemplaar ;)
PS : 991 nog in uw bezit? Ik had dara eens een PM voor gestuurd maar heeft dus geen 991 endurance racing edition gekocht maar nieuwe besteld.in antwoord op: COMING SOON III – PollIk zou dan eerder voor mexico blue gaan.
in antwoord op: 2017 autosalon Geneve – 991.2 GT3[quote=”bccars” post=249414]Doelde op Order66. Vind het not done om als bmw fan op een porsche forum porsches komen te dissen. Ik zie mezelf niet lid worden van forum merk x om vervolgens daar gaan van leer te trekken hoeveel beter mijn auto’s wel niet zijn dan desbetreffend merk x.
Vind je dat ik hier fout in ben Vincent ?[/quote]Neen ik geef je deels gelijk. Maar trollen komt overal voor. Gewoon dan zijn posts eens lezen en eens goed lachen. Helpt meestal ook. En verder er niet op reageren en er niets van aantrekken. We kennen allemaal het genre BMW rijders toch?
in antwoord op: Porsche verdient klein fortuin aan nieuwe wagens[quote=”bccars” post=249330]Stop toch gewoon met antwoorden op die troll. Hij heeft alleen bmw’s en heeft geen interesse in porsches behalve de (iconische ?) 991 GTS. Case closed ;-)[/quote] :?
En hier gaat de goede naam van het forum weer. Misschien dat ik voor sommigen ook een trol ben? Omdat ik mij niet onder de noemer van bevriend clubke en meeprater wil voegen? Sommigen hadden mij gewaarschuwd en ik kreeg meerdere malen het advies om van dit forum weg te blijven. En toch ben ik gebleven en mij er geen bal van aangetrokken wat anderen zeiden. Maar wel steeds in het achterhoofd houdende dat ik tegen sommigen hun schenen zou kunnen stampen en anderen dan weer leedvermaak hadden. Ondertussen zelfs al enkele mensen beter leren kennen en goede ervaringen mee. Trollen is overal aanwezig. Het zijn de keyboard warriors. Oppermachtig achter het toetsenbord maar in het echte leven zich meestal achter iemand verschuilen. We nemen ze er nu eenmaal bij en soms is het zelfs de tabasco, de hete pepers bij een topic. En dat moet ook kunnen. Soms steken we een mes in iemands rug, halen het bloed onder de nagels vandaan en geven pijnlijke reacties. Wie daar niet tegen kan is in mijn ogen niet bestand tegen de dagelijkse realiteit en het echte leven. Het internet is grotendeels een virtueel iets. We nemen het en slikken het door.
Gisteren was er in Hulshout weer een toevallig treffen van een tiental sportwagens. Van Porsche, Ferrari, lotus tot een Lambo. Leuke namiddag op het terras, lekker eten en vooral veel zeveren en lachen. Op het einde kende iedereen elkaar al wat beter en werden er nummers en e-mails gewisseld. En daar draait het tenslotte om. Zeveren en lachen en dit met dezelfde passie, wagens.
in antwoord op: Porsche verdient klein fortuin aan nieuwe wagens[quote=”Sensa911″ post=249204]Ik weet niet welke Porsche jij hebt en waar jij jouw Porsche gekocht hebt, maar ik heb hele andere ervaringen. .[/quote]991 gehad en nu geen Porsche meer. Ik zou nog een oudere 911 durven aankopen maar puur als investering. Maar de prijzen zijn te hoog geworden. Rijden zou ik er niet meer mee doen. Ik heb pas een mercedes E-klasse van het bedrijf gekregen en dat rijdt 1000 maal zo goed als de 991 reed. En vooral goedkoper. Nieuw kopen doe ik niet meer. Veel te veel waardeverlies. En ja slechte ervaringen met een OPC. Namen noemen doe ik niet. De droom blijft iets Italiaans. Ferrari F430 of een Gallardo zijn de nummers 1 en 2 op de droomlijst. Alhoewel een 458 ook in de prijzencategorie aan het komen is.
in antwoord op: Porsche verdient klein fortuin aan nieuwe wagens[quote=”Indy Red” post=249143]Bedoeling van een leuke 944 cabrio is niet om te speculeren, maar om deel te nemen aan leuke classic rally-tjes.[/quote]Ik zou het enkel nog als investering durven aankopen. Maar zo zijn er veel oldtimers die vandaag betaalbaar zijn en hopelijk binnen enkele jaren in waarde verdubbelt zijn. Of nog veel meer. Daarom is het ook zo aan het boomen. In plaats van centen op de bank in een oldtimer steken. En mits wat zoeken kun je af en toe een mooie cent bijverdienen.
in antwoord op: Prijzen evolutie 944Bubbel of niet maar je koopt nog steeds “maar” een 924/944/968. Meestal door mensen die een 911 te duur vinden.
in antwoord op: Prijzen evolutie 944Prijzenpolitiek van hun opties, de arrogantie en de assertieve verkoopvorm van hun netwerk is dan ook helemaal van de pot gerukt. Maar het verkoopt dus ze kunnen het zich permitteren. De auto en zeker het woord Porsche staat vandaag synoniem voor “zie wat ik kan en jij niet”. Ik vind het nog altijd supermooie wagens maar om er nu zelf 100.000 euro en meer aan te geven. Neen dan schaf ik mij wel andere zaken aan waar ik veel meer kan van genieten.
in antwoord op: Porsche verdient klein fortuin aan nieuwe wagensAmai als je zo een panamera E-hybrid bij elkaar plooit? Vrachtwagen rijdt gemiddeld 90 km/uur. Dan er achter op rijden en de boel nog 150 meter verder duwen? Oververmoeid en niet gezien? Of te snel thuis willen zijn? Als zaakvoerder van een brasserie draai je veel uren.
in antwoord op: R.I.P. Koen Jansen