
Aangemaakte reacties
-
[quote=”deepee” post=248883][b]Peeter zit aan tafel bij alle onderhandelingen met de overheid om de belangen van de oldtimerliefhebbers optimaal te verdedigen.[/quote] :? :? :?
In antwoord op: Oldtimer statuutIk heb ooit iemand met een 928S4 gekend waarvan de wagen na een groot onderhoud in vuur was gevlogen. Blijkbaar moesten de benzineleidingen aan de filter of zo met speciaal gereedschap vastgezet worden. Dit was niet gedaan, leidingen los gekomen en spuitende benzine op de motor. Op de autosnelweg in Zaventem uitgebrand. Hele discussie maar niet te bewijzen.
In antwoord op: 991 in vuur en vlam na onderhoudsbeurt.Propere wagen. En al zien staan (was niet zeker maar nu weet ik dus waar je woont).
We waren bijna geburen geworden want ik had een grote interesse in de bouwgrond die vlakbij te koop staat.
Succes met de verkoop!In antwoord op: Ik werd vervangen door een 991Weer een grote stap voorwaarts met de nieuwe GT3. Prachtige wagen die bij elke facelift mooier en mooier wordt.
De panamera sport turismo vind ik dan persoonlijk weer :puke: Is dit iets voor de betere begrafenisondernemer of wat :bounce:
In antwoord op: 2017 autosalon Geneve – 991.2 GT3Om te antwoorden op sensa zijn vragen. Veel kan en mag ik er niet over zeggen. Maar De voorzitter van het BFOV, Dhr. Jan Dyck, speelt wel met vuur. De regel voor oldtimers in Vlaanderen is op 30 jaar gezet en dit terwijl Europa 40 jaar voor op stelt. Dus de politiek klem willen rijden is maar 1 wetswijziging van 40 jaar verwijdert. Daarbij denkende dat ze ook de belastingen tussen 25 en 30 (40) jaar zoals in Wallonië zouden kunnen gaan verrekenen. Er is serieus zwaar op oldtimers toegegeven en dan krijgt men dergelijke reacties. Het is wel duidelijk dat het BFOV het spel hard wilt spelen. Of is het gewoon blufpoker? Hopelijk zijn de vele oldtimerliefhebbers daar niet het slachtoffer van!
Verder is het enige echte standpunt en juridisch bezwaar van het BFOV dat er geen milieueffectenrapport is opgemaakt en het daarom onwettelijk is. En dat het gaat om een verkapte vorm van onteigening van roerend goed. Ik hoop dat het BFOV over heel goede juristen beschikt. Want de uitdrukking verkapte onteigening veegt elke Rechter zo van tafel. Als er morgen in een dorpsstraat een wielerkoers is dan mag ook geen enkele wagen in die straat. Zelfs de bewoners niet. Is dat dan ook een verkapte onteigening? En de benoeming van tijdelijke infrastructuur draagt in dit geval geen juridische kracht. En een milieueffectenrapport? Dat is bij het invoeren van een belasting -want het is eigenlijk niet meer of minder dan een vorm van belasting- niet nodig. Als morgen de stad Antwerpen en bij uitbreiding elk boerendorp in België toegeeft dat het een vorm van belasting is -om welke reden dan ook- dan valt de voorwaarde van milieueffectenrapport nodig te hebben weg.
Over een laatste punt namelijk dat Dhr. Jan Dyck beweert dat oldtimers amper 500 tot 1500 kilometer per jaar rijden en ze toch niet voor commerciële doelen of woon-werkverkeer mogen gebruikt worden : wat heb ik hier op het forum al enkele keren aangehaald. Dat ze dit wel daadwerkelijk aan het controleren zijn en bijna dagelijks iemand met zijn oldtimer er op betrappen dat deze voor woon-werkverkeer gebruikt wordt. Wie steekt zijn hand in het vuur dat ze morgen of overmorgen niet terug met een veel strengere oldtimerwetgeving gaan af komen? Dat er van de huidige oldtimerwetgeving zwaar misbruik wordt gemaakt kunnen ze nu wel stilaan zwart op wit bewijzen.
Ik ben voor het behoud van oldtimers en dit in al zijn vrijheden zoals ze vandaag zijn bepaald. Maar met vuur spelen en een regering uitdagen en dit terwijl ze geen waterdichte oldtimerwetgeving hebben? Ik hoop echt dat ze weten wat ze aan het doen zijn.
In antwoord op: Lage emissiezones VlaanderenSorry shaggy maar borderrun heeft niet echt een goede naam onder wagenliefhebbers en wordt als een grote show voor nog grotere showmannen die graag met hun geld pronken aanzien. Vandaag zijn alle dergelijke evenementen gecatalogiseerd onder de noemer show en bluf. Dan doe je beter zelf een roadtrip met enkele vrienden (3 tot max. 5 wagens).
In antwoord op: Borderrun 2017Ik vrees dat het BFOV enkel maar wat olie op het vuur aan het gooien is en door de Rechtbank in ongelijk zal gesteld worden. Ze hebben geen enkel wettelijk punt waar ze hun argumenten kunnen op steunen. Lees alle wettelijke bepalingen door en bekijk dan hun argumenten en iedereen die tussen de regels kan lezen zal besluiten dat ze niets hebben. Met tegen dan als resultaat dat gans België een LEZ zone zal worden. Veel andere Europese landen zijn daar trouwens al mee bezig. Tegen 2020-2025 is het voor veel oudere wagens die niet meer zullen voldoen aan de tegen dan heel strenge milieunormen gedaan op de openbare wegen.
In antwoord op: Lage emissiezones VlaanderenSimpel : al die dure camera’s, massa’s papierwerk, gezever met opzoeken buitenlandse nummerplaten … zijn er om overtreders te beboeten. De brandstof naar absurde prijzen jagen is een boete voor iedereen. Waarom iemand beboeten die niets verkeerd heeft gedaan? Daarom dat dit een fair systeem is. Enkel een kilometerheffing is nog beter. Misschien dat dit deels ook een verschuiving van werk gaat geven? Waarom nog elke dag pendelen en in file gaan staan en waarom geen werk in eigen regio gaan zoeken.
En kerosine met benzine of diesel vergelijken = appelen met peren. Je wilt niet weten hoeveel accijnzen er al op kerosine staan, hoeveel taksen (+21% BTW) er moet betaald worden per minuut dat een vliegtuig op een luchthaven staat, hoeveel regels en plichten zij moeten volgen en voor elke regel en plicht serieus moeten betalen, hoe streng alle normen aan het worden zijn en ze verplicht worden om in nieuwe dure motoren en zelfs vliegtuigen te investeren …… En geef toe : als je morgen meer dan het dubbele aan je strandvakantie moet gaan betalen dan is het ook overal weer geklaag en gezaag. Want dat is een typische menselijke karaktertrek geworden. Iedereen klaagt en zaagt maar niemand beseft nog hoe je gelukkig kan leven. En dit zonder veel moeite te doen.
We zitten hier toch op het Porscheforum. Moet je telkens de nieuwste Porsche in je garage hebben staan? Ik ken al jaren iemand die dat vroeger ook had. Werken, werken, werken en het ook graag laten zien. Wel nu rijdt die in een standaard basis mercedes rond. Een wagen zoals dertien in een dozijn. Maar in zijn garage staan wel een viertal mooie bolides. Pas nog een nieuwe Porsche bijgezet. En hij rijdt daar mee. Eens in het weekend als ze uit gaan eten of zo. Hun huis identiek. Vanbuiten een propere woning zoals er ook overal staan. Maar achter in de tuin en binnen in huis pure luxe met alles er op en eraan. Want dat zien de mensen van op straat niet. En niet zien is niet roddelen. Wel die levensstijl volg ik ook meer en meer. Je kan het misschien wel maar waarom zou je het ook doen?
Wat ben je met de nieuwste Porsche als je elke dag gefrustreerd moet kijken of er geen kras in staat, de wagen weeral vuil is, de rekeningen zoals BIV, Wegentaks en de benzine eigenlijk te duur zijn …… Veel mensen forceren zich. En waarom? Voor het oog van de medemens. Dan leef ik liever rustig en ga ik wat meer van de gewone dagelijkse dingen genieten. Zonder mij echt zorgen te moeten maken over hoe alle luxe en blingbling moet betaald worden. Beijk even hoeveel jonge tweedehands Porsches en andere dure wagens te koop staan. De meerderheid is weg doen omdat de leasing of financiering onhoudbaar is geworden.
In antwoord op: Ranting topic – Laat hier even stoom af…[quote=”Ghost” post=248278]Er rest ons allen slechts één probleem. De brandstof ie véél te goedkoop..
10 euro de liter aub, dan kan je nog eens een keertje allen de weg op.
CO2 hangt toch rechtstreeks aan de brandstof.
Waarom allerlei regeltjes verzinnen om de geklote pendelende werkman het te laten betalen .
Oei ik vergeet nog de snellere wagen liefhebbers, die rippen ze ook met alle plezier, ook al rijden ze slechts enkele km per jaar.
Politiek is volgens mij niet meer wereld vreemd maar zelfs zonnestelsel vreemd.[/quote]Beetje de egoïst aan het uithangen? Of narcistische neigingen? Zonder betaalbare brandstof kan het overgrote deel niet meer gaan werken. Industrieterreinen zijn op geen enkel andere manier bereikbaar. Als iemand 1500 euro/maand verdient en 500 euro per maand aan brandstof moet gaan betalen kan beter in zijn bed blijven liggen. Maar misschien wil jij dan wel die mensen onderhouden?Wie graag 10 euro voor een liter benzine kan betalen …. :bounce: :bounce:
Snellere wagens rippen ze nog meer? Koop dan een iets minder snellere wagen en je bent van die rekeningen vanaf. Steeds hetzelfde gezever en gezaag. Als ik mij morgen een nieuwe 991 aan zou schaffen -als- wat is dan die BIV en jaarlijkse wegentaks nog ten opzichte van de aankoop. Het is altijd al zo geweest : jij wil een zware motor met veel PK’s dus jij betaalt. Is het onrechtvaardig? Ga dan in de politiek of doe er iets aan maar aan de zijlijn blijven mekkeren helpt ook niet veel.
Sorry om zo cru te zijn maar tegenwoordig is het overal klagen, klagen en nog eens klagen. We kopen wel allemaal mooie en dure wagens, als daily of als hebbeding. We gaan wel elke week op restaurant en als het te koud is zetten we zonder nadenken de thermostaat enkele graden hoger. Niemand van ons zal bij kaarslicht een boek gaan lezen maar laat nog steeds ‘s avonds de oprit- en tuinverlichting branden. Elektriciteit wordt maar duurder en duurder maar wie doet het licht uit? Als eens naar de Delhaize geweest? De winkelkarren liggen nog steeds bomvol en mensen betalen wekelijke honderden euro’s aan eten en drank. Dus wie graag een snelle bolide in zijn garage heeft staan : rekeningen betalen of nummerplaat binnen sturen, zo simpel kan het zijn.
In antwoord op: Ranting topic – Laat hier even stoom af…[quote=”Daddycool” post=248146]Daarom mijn keuze om deze wagen in Spanje te rijden…
– de Spaanse BIV: € 160,00 :D
– jaarlijkse verkeersbelasting: € 201,00 :DTja, 1 Europa hè… ;)
Mvg. Herman[/quote]Idem hier. In de nabije toekomst zal het enkele reis richting Spanje worden. En ik ken nog enkele mensen die nog dit jaar een eigendom gaan kopen. 1ne heeft zijn zaak verkocht en is nu zijn gezin aan het overhalen om mee te verhuizen. Maar desnoods gaat hij alleen. Zijn broer woont er al vele jaren en heeft er opnieuw een succesvol bedrijf opgestart. Een ander iemand heeft vorig jaar ook zijn zaak stopgezet en alles verkocht. 19 mensen zonder werk en dit dankzij vadertje staat. De heksenjacht van de fiscus en het pubergedrag van zijn personeel deden hem beslissen dat hij beter zijn nabije pensioen in een warm land en zonder de stress van een zaak te runnen kan beleven. En een 3e iemand overweegt om zijn handel te sluiten en dit zou 37 mensen zonder werk zetten. Hij heeft al in Spanje een eigendom en zit te rekenen of hij daar rustig kan gaan leven. Nu rustig, met een assortiment aan exotische bolides in zijn garage?
Maar het is een feit : de politiek is van België een armoedeland en economisch kerkhof aan het maken. Ik ben zeker geen racist maar vandaag lijkt het “alles voor allochtonen en de autochtonen moeten werken, zwijgen en afdokken”.
Klopt + misschien niet belangrijk maar ook een nieuwe nummerplaat. Dus 30 euro aan BPost en nog eens een nieuwe nummerplaat laten bij maken (ongeveer 15 euro). Verzekering moet weer wat administratie doen en soms durven ze bij wijziging van nummerplaat wel eens hun tarieven een beetje omhoog afronden. En ik weet niet hoe juist met het inschrijvingsformulier dat je dan wel of niet nodig hebt? Want je moet toch naar de jaarlijkse keuring gaan. En zonder nummerplaat?
IK wist wel niet dat de wegentaks na vergroening zo hard omhoog gaat :bounce:
Gelijkvormigheidsattest niet nodig voor jaarlijkse keuring? Straf want ik ken iemand die pas nog een wagen van ’98 laten keuren en die moest via de importeur eerst een gelijkvormigheidsattest aanvragen. Veel gezever, pak ellende en ettelijke honderden euro’s later kunnen vast krijgen. ID plaatje is erger. Maar staat er nergens een chassisnummer ingeklopt. Maar moest je voor de oldtimerkeuring toch ook hebben?
In antwoord op: Verschil oltdimerkeuring – dagdagelijkse keuring[quote=”deepee” post=247721]
[size=4]
lees meer …[/size][/quote]En als je dan op het nieuws hoort dat die Siegfried Bracke ook 330.000 euro per jaar zou verdienen? Maar het is weeral eens bewezen : elke politieker is een zakkenvuller en lacht met de burgers. Daarom dat ik er ook geen enkele geloof of vertrouw.In antwoord op: Ranting topic – Laat hier even stoom af…[quote=”rsporsche” post=247730]Is er een groot verschil tussen de oldtimerkeuring en de gewone keuring.
Deze morgen tegenhouden door de politie die me vroegen naar waar ik reed.
Had weinig keuze dan te zeggen dat ik ging werken aangezien ik mijn vriend per
week 2 keer passeer.Achteraf bleek ook dat hij wist waar ik werkte dus liegen had sowieso niet
echt een goede optie geweest.Daarom dat ik de 944 waarschijnlijk voor dagelijks gebruik ga laten keuren.[/quote]Momenteel zijn ze hard de oldtimers aan het viseren. Ik ken al verschillende mensen die met hun oldtimer gepakt zijn voor woon-werkverkeer te doen. Ben je mogen verder rijden en de boete? Want normaal is het takelen en Rechtbank. Zo is er een goede kennis op de ring van Mechelen tegen gehouden. Door de ANPR camera’s wisten ze dat die daar dagelijks op dezelfde tijdstippen reed. De camera’s registreren dat automatisch en houden een soort logbestand bij. En alle info komt mooi uit hun printer. Elke dag of regelmatig zelfde tijdstip en ‘s avonds in tegenovergestelde richting = woon-werkverkeer en snel te controleren. Wagen getakeld, ondertussen al een brief van de politie Rechtbank en wagen mag niet afgehaald worden zolang er geen vonnis is uitgesproken.
In antwoord op: Verschil oltdimerkeuring – dagdagelijkse keuring[quote=”de_koen” post=247731]bij oldtimer GEEN; milieukeuring ( CO) en schokdempertest; verlaging ook geen attest nodig en een “pert total” mag gemaakt worden zonder keuring na ongeval. Ook de keuring van de banden (maat en symmetrie ) is soepeler
Voor de rest is het ongeveer gelijk aan een gewone keuring…)[/quote]Wordt heel streng bij oldtimers gecontroleerd. Ken iemand die het vorig jaar heeft meegemaakt. Stuurkolom stond krom en bij de oldtimerkeuring hadden ze dit opgemerkt. Onmiddellijk verbod tot openbare weg en op documenten stond “totaalverlies na ongeval”. Opeen trailer kunnen gaan halen en naar de garage kunnen doen. Het heeft hem veel moeite gekost en dankzij de merkengarage zelf is de wagen hersteld en toch als oldtimer gekeurd geraakt. Ook het chassisnummer wordt heel hard gecontroleerd. 1 nummer niet door hun leesbaar = afgekeurd en direct verboden op openbare weg. Milieukeuring is er niet voor een oldtimer maar wel voor elke wagen die op een gewone nummerplaat wordt ingeschreven. Schokdempertest is ook op oldtimers maar grotere tolerantie. Idem de remtest waar een oldtimer maar -ik dacht- 30% remkracht moet hebben. Maten van velgen en banden vragen ze nu ook op. Andere maten is rode kaart (zelf meegemaakt).In antwoord op: Verschil oltdimerkeuring – dagdagelijkse keuring